AndroidHealthClinic

Comeback for glory! V2

Bezoekers in dit topic

Daar krijg ik soms ook wat nare druk tijdens squats (brachialis). Ben er zelf nog niet achter wat ik dan kan doen. Maar heb het ook niet heel erg.

Wbt de onderarm kan je eens proberen of je de spier bij onderstaande stretch voelt. En of je hem extra voelt als je in die positie je hand nog eens naar buiten (rechts-links) draait.
Zo ja; bij mij helpt het doen van slow eccentric wrist curls (en concentric helpen met de andere hand) heel erg. Oefening die ik van m'n fysio heb gekregen.

Bekijk bijlage 439171


Ja ik heb dat wel vaker gehad met lowbar squats maar nu wel best erg. Vooral de dag(en) erna met bench of pulls.

Ik kom gewoon niet uit met mijn armen als ik lowbar squat, en ik zit met mijn vingers al bijna tegen de haken.

Die stretch voel ik wel, dus dat ga ik zeker proberen.
 
Waarom dan zo lowbar blijven squatten? Kan je niet wat frequenter high bar pakken en/of veranderen naar een hogere bar positie?
 
Waarom dan zo lowbar blijven squatten? Kan je niet wat frequenter high bar pakken en/of veranderen naar een hogere bar positie?

Highbar doen zit ik niet echt op te wachten, iets hoger lowbar is misschien wel een optie ja.

Ik vraag me altijd af hoe die mensen met een super smalle grip niet dood gaan.
 
Gister 91.0kg
Vandaag 91.1kg

Deadlift

200x1
220x1
237.5x1 ehhm ja, best wel lekker eigenlijk, zeker voor een 95%. Zou bijna zeggen een triple zat er wel in. Video staat op instastory.

210x3
210x3
210x5 PCPR RPE 8.5 lekker hoor dit.

Pulldowns
Barbell row
Bicep curls.



Goed op je polspositie/handpositie letten en sowieso je polsen goed wrappen.

https://www.jtsstrength.com/10-steps-great-squatting-technique/

Ik heb nooit het idee gehad dat wraps helpen hierbij, maar opzich het proberen waard.
 
91.3 deze ochtend.

Bench.

100x3 paused
117.5x1 paused
130x1 paused PCPR zwaar wel. Mja logish
117.5x3 last rep paused
117.5x3 last rep paused
117.5x3 last rep paused
110x7
110x7


Chest press. 3 plates zonder elleboogpijn, nice.

tricep extensions

side raises

face pulls
 
Laatst bewerkt:
Krachtgains blijven nog steeds lekker gaan zo te lezen.
Weet je al wanneer je mee zou willen doen aan een wedstrijd?
 
91.6kg morning weight.
En dat terwijl ik gister mijn haar heb laten knippen.

Krachtgains blijven nog steeds lekker gaan zo te lezen.
Weet je al wanneer je mee zou willen doen aan een wedstrijd?

Dat gaat het zeker, al moet ik zeggen dat die 130 bench met commands wel tegen de limit zat.

Deadlift is ook echt lekker aan het gaan.
Op insta story staat een vergelijking tussen 200kg in Oktober 2018 en 237.5kg deze week.
Nouwelijks verschil te zien tussen de reps.

Ik dacht eigenlijk ergens rond Mei, maar wel het liefst een meet waarbij ik meteen de NK qualificatie kan halen.
SBD lijkt me ook leuk maar dat is pas September helaas.
 
91.6kg morning weight.
En dat terwijl ik gister mijn haar heb laten knippen.



Dat gaat het zeker, al moet ik zeggen dat die 130 bench met commands wel tegen de limit zat.

Deadlift is ook echt lekker aan het gaan.
Op insta story staat een vergelijking tussen 200kg in Oktober 2018 en 237.5kg deze week.
Nouwelijks verschil te zien tussen de reps.

Ik dacht eigenlijk ergens rond Mei, maar wel het liefst een meet waarbij ik meteen de NK qualificatie kan halen.
SBD lijkt me ook leuk maar dat is pas September helaas.

kwalificatie eisen worden waarschijnlijk ook pas van het zomer bekend gemaakt.
maar SBD is wel een mooie meet, doe zelf waarschijnlijk ook mee.
 
Sterke man hoor
 
91.6kg morning weight.
En dat terwijl ik gister mijn haar heb laten knippen.

Dat gaat het zeker, al moet ik zeggen dat die 130 bench met commands wel tegen de limit zat.

Deadlift is ook echt lekker aan het gaan.
Op insta story staat een vergelijking tussen 200kg in Oktober 2018 en 237.5kg deze week.
Nouwelijks verschil te zien tussen de reps.

Ik dacht eigenlijk ergens rond Mei, maar wel het liefst een meet waarbij ik meteen de NK qualificatie kan halen.
SBD lijkt me ook leuk maar dat is pas September helaas.

Heb je maar even gevolgd want kan anders de filmpjes niet zien.

Ja het is jammer dat er niet zo heel veel officiële wedstrijden zijn op jaarbasis.
SBD is dan wel de eerstvolgende buiten beginnerswedstrijden en bankdruk-only om.
 
Goedemoggel.
91.3kg.

Heb er weer zin in, vanavond squats.
Helaas eerst 08:00 - 18:00 werken :(

kwalificatie eisen worden waarschijnlijk ook pas van het zomer bekend gemaakt.
maar SBD is wel een mooie meet, doe zelf waarschijnlijk ook mee.

Gezellig.

Inb4 650 voor -93.

Sterke man hoor

:o
Heb je maar even gevolgd want kan anders de filmpjes niet zien.

Ja het is jammer dat er niet zo heel veel officiële wedstrijden zijn op jaarbasis.
SBD is dan wel de eerstvolgende buiten beginnerswedstrijden en bankdruk-only om.

Ik jou nu ook :)

Nee indd, 2 per jaar en NK is niet echt veel.

Bankdruk only met een 130 bench, let's not do that.
 
Inb4 650 voor -93.



:o


Ik jou nu ook :)

Nee indd, 2 per jaar en NK is niet echt veel.

Bankdruk only met een 130 bench, let's not do that.
Ga maar uit van een 650kg+ eis voor de -93kg. Ze willen eigenlijk maar ~8 atleten per gewichtsklasse hebben.

Tegenwoordig zijn er trouwens 3 wedstrijden (NSB/FOX cup in februari, SBD in sept en DRC in december) buiten het NK om. Je mag trouwens ook het NK equipped meedoen als Raw lifter en er zijn verschillende mockmeets bij FOX gym Rotterdam, Iron House Utrecht en volgens mij North Side Barbell Groningen.
 
Gezellig.

Inb4 650 voor -93.

Nee indd, 2 per jaar en NK is niet echt veel.

Bankdruk only met een 130 bench, let's not do that.

Ga er maar van uit dat die eis weer wat omhoog gaat, dus 650 voor -93 zou goed kunnen.

Ga maar uit van een 650kg+ eis voor de -93kg. Ze willen eigenlijk maar ~8 atleten per gewichtsklasse hebben.

Tegenwoordig zijn er trouwens 3 wedstrijden (NSB/FOX cup in februari, SBD in sept en DRC in december) buiten het NK om. Je mag trouwens ook het NK equipped meedoen als Raw lifter en er zijn verschillende mockmeets bij FOX gym Rotterdam, Iron House Utrecht en volgens mij North Side Barbell Groningen.

Dit idd, maar mogen wat mij betreft wel meer meets bij. Aantal lifters neemt behoorlijk toe, maar aantal meets blijft ong gelijk. Ook zitten alle classic meets al vrij snel vol.

Northside heeft elk jaar 2 mock meets.
Juni en december
 
Ga maar uit van een 650kg+ eis voor de -93kg. Ze willen eigenlijk maar ~8 atleten per gewichtsklasse hebben.

Tegenwoordig zijn er trouwens 3 wedstrijden (NSB/FOX cup in februari, SBD in sept en DRC in december) buiten het NK om. Je mag trouwens ook het NK equipped meedoen als Raw lifter en er zijn verschillende mockmeets bij FOX gym Rotterdam, Iron House Utrecht en volgens mij North Side Barbell Groningen.

650 lijkt me wel wat hoog.
Op het NK 2018 hadden 4 mensen 650+, waarvan er 1 sowieso dit jaar al niet meer mee doet. En dat is 90kg meer dan eerst.

+-600 lijkt me logischer.

De Ironhouse meet was mooi geweest voor mij hoorde ik maar die zat al meteen helemaal vol.


Ga er maar van uit dat die eis weer wat omhoog gaat, dus 650 voor -93 zou goed kunnen.



Dit idd, maar mogen wat mij betreft wel meer meets bij. Aantal lifters neemt behoorlijk toe, maar aantal meets blijft ong gelijk. Ook zitten alle classic meets al vrij snel vol.

Northside heeft elk jaar 2 mock meets.
Juni en december

Tot nu toe indd elke meet waar ik ben geweest was propvol.

Juni zou ook wel mooi zijn voor mij, ik ga eens kijken.
 
Ga er maar van uit dat die eis weer wat omhoog gaat, dus 650 voor -93 zou goed kunnen.



Dit idd, maar mogen wat mij betreft wel meer meets bij. Aantal lifters neemt behoorlijk toe, maar aantal meets blijft ong gelijk. Ook zitten alle classic meets al vrij snel vol.

Northside heeft elk jaar 2 mock meets.
Juni en december
Het organiseren is voor veel verenigingen ook moeilijk. Wij willen als Loods 37 zijnde al een tijdje eentje organiseren, maar gaan gewoonweg niet voldoende mensen bij elkaar krijgen om dit te regelen. Ook moeten wij een locatie afhuren, omdat onze gym geen optie is. Maar ik ben het met je eens dat we meer meets mogen hebben!
650 lijkt me wel wat hoog.
Op het NK 2018 hadden 4 mensen 650+, waarvan er 1 sowieso dit jaar al niet meer mee doet. En dat is 90kg meer dan eerst.

+-600 lijkt me logischer.

De Ironhouse meet was mooi geweest voor mij hoorde ik maar die zat al meteen helemaal vol.




Tot nu toe indd elke meet waar ik ben geweest was propvol.

Juni zou ook wel mooi zijn voor mij, ik ga eens kijken.
De eis is nu al 640kg voor dit aankomend NK, dus die gaat sowieso omhoog en 11 lifters hebben die gehaald sinds 1 december 2017. Maar bijvoorbeeld Joey Ma zal geen -93kg gaan doen.

93KG Totaal
Bob van den Boogaard 790,5
Tanno De Pender 760
Aldreyson Ortega 734
Berend Aaftink 720
Joey Ma 712,5
Joost de Groot 685
Sietse Bergsma 672,5
Danceney van der Geest 652,5
Emiel Fincken 650
Vito Minheere 645
Erwin Nys 640
 
Het organiseren is voor veel verenigingen ook moeilijk. Wij willen als Loods 37 zijnde al een tijdje eentje organiseren, maar gaan gewoonweg niet voldoende mensen bij elkaar krijgen om dit te regelen. Ook moeten wij een locatie afhuren, omdat onze gym geen optie is. Maar ik ben het met je eens dat we meer meets mogen hebben!

De eis is nu al 640kg voor dit aankomend NK, dus die gaat sowieso omhoog en 11 lifters hebben die gehaald sinds 1 december 2017. Maar bijvoorbeeld Joey Ma zal geen -93kg gaan doen.

93KG Totaal
Bob van den Boogaard 790,5
Tanno De Pender 760
Aldreyson Ortega 734
Berend Aaftink 720
Joey Ma 712,5
Joost de Groot 685
Sietse Bergsma 672,5
Danceney van der Geest 652,5
Emiel Fincken 650
Vito Minheere 645
Erwin Nys 640


Ik geloof ook zeker dat het veel werk ik.
Ook niet echt een verwijt aan de clubs, maar tussen februari en september alleen beginnermeets en mockmeets is wel jammer.

Niet dat er iets mis is met mockmeets verder.

Ik wist ook niet dat het 640 was nu, mag gvd flink aan de bak als ik het NK 2020 wil halen.

Zie er zo wel al 2 waarvan ik 99% zeker weet dat ze niet mee doen in de 93 trouwens.
 
Ik geloof ook zeker dat het veel werk ik.
Ook niet echt een verwijt aan de clubs, maar tussen februari en september alleen beginnermeets en mockmeets is wel jammer.

Niet dat er iets mis is met mockmeets verder.

Ik wist ook niet dat het 640 was nu, mag gvd flink aan de bak als ik het NK 2020 wil halen.

Zie er zo wel al 2 waarvan ik 99% zeker weet dat ze niet mee doen in de 93 trouwens.

Ja ze hebben de eisen vorig jaar flink omhoog gegoooid. Nu eindelijk geen NK meer met 200man

Je hebt daar tussen de zomervakantie zitten.
En qua meets het NK en NK jun.
 
Ja ze hebben de eisen vorig jaar flink omhoog gegoooid. Nu eindelijk geen NK meer met 200man

Je hebt daar tussen de zomervakantie zitten.
En qua meets het NK en NK jun.
Zijn de eisen hoger geworden, of ben ik slapper geworden?? Hmm...???

Ja wel beter dat het nu wat minder druk is dan.
 
Eisen gewoon terecht omhoog gegaan. Maar met de progressie die je nu maakt zal je die eis ook vast wel halen
 
Back
Naar boven