Fitness Seller

Bastianoz, Nieuw hier.

Bezoekers in dit topic

Bastianoz

Novice
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Hallo mensen,

Ik ben Bas Schippers, 19 jaar en sinds 2 jaar met sportschool bezig. Ik heb dit nooit echt serieus genomen, meer het standaard 16 jarige typetje dat er wat beter uit wilde zien. Een maand of 4 geleden was ik deze langzame vooruitgang zat en ben fanatieker gaan trainen. Nogsteeds niet goed maar in ieder geval meer, ik trainde namelijk alle spiergroepen op 1 dag.

Dit wil ik nu om gaan gooien, een goed trainingsschema opzoeken (proberen) een voedingsschema aan te houden en me echt serieus met bodybuilding bezig te houden. Als mensen suggesties hebben voor een goed trainingsschema of voedingsschema mag je me dat laten weten anders snuffel ik lekker zelf op het forum rond en vind het antwoord waarschijnlijk zelf! Maar hulp en tips zijn altijd welkom.

Op dit moment ben ik 1,78 lang en weeg 74 kilo, mijn vetpercentage zal rond de 12% liggen maar dit is minder geweest. Heb ook meer gewogen met een top van 78 kilo.

Dit is een foto met een shirt aan van een half jaar geleden, ben nu groter, maar heb even geen betere foto's dit komt later:
2h5sj2a.jpg


Mijn doelen zijn:
-Boven de 80 kilo komen
-Vetpercentage tussen de 8 en 10%
-Me serieus bezig houden met bodybuilden en alle spieren genoeg aandacht geven zodat er niks achterop raakt.

Ik hoop me zo voldoende voorgesteld te hebben.

Groeten en Trainsze allemaal,

Bas
 
Laatst bewerkt:
Plaats je huidige trainingsschema en voedingsschema.. Daar zul je voldoende feedback op krijgen! Good luck
 
Ja het is echt een vreselijk schema vind ik zelf! Dus wil er eigenlijk niet eens van uit gaan. Maarja het komt neer op:

Dumbbell Incline Chest Press
Cable press chest

Hammer curls dumbbells biceps

Dumbbell tricep extension
Triceps Pushdown rope
Tricep Dips

Pull ups
Lat Pulldown
Cable seated Row

Situps abs
Legraises abs

Squats

Calf Raises

Dat zijn de oefeningen per spiergroep die ik doe, maar ik train dus meestal alles in 1x en daar wil ik vanaf stappen omdat ik zo niet op hoge intensiteit kan trainen!
 
Ja het is echt een vreselijk schema vind ik zelf! Dus wil er eigenlijk niet eens van uit gaan. Maarja het komt neer op:

Dumbbell Incline Chest Press
Cable press chest

Hammer curls dumbbells biceps

Dumbbell tricep extension
Triceps Pushdown rope
Tricep Dips

Pull ups
Lat Pulldown
Cable seated Row

Situps abs
Legraises abs

Squats

Calf Raises

Dat zijn de oefeningen per spiergroep die ik doe, maar ik train dus meestal alles in 1x en daar wil ik vanaf stappen omdat ik zo niet op hoge intensiteit kan trainen!

Ik zou het bv zo aanpakken:
maandag: borst + triceps
Dinsdag: rug + Benen
Woensdag: rust
Donderdag: schouders + Biceps

En je kan het beste op het forum oefeningen ( de stickies ) gaan, daar staan goede oefeningen, probeer de compounds te pakken, succes!;)
 
Lijken je de oefeningen opzich wel goed? Of zou je er nog wat aan toe willen voegen? Ik train al een tijdje maar weet niet of ik wel de perfecte oefeningen voor spiergroei pak.
 
Deadlift en bechpress zijn echt gemist in dit schema verder zou ik voor de borst incline flies en flat bench toevoegen ( incline afhankelijk van je borst) dat je sqauts doet is een groot pluspunt natuurlijk omdat het een gigantische mass gainer is.
 
Deadlift en bechpress zijn echt gemist in dit schema verder zou ik voor de borst incline flies en flat bench toevoegen ( incline afhankelijk van je borst) dat je sqauts doet is een groot pluspunt natuurlijk omdat het een gigantische mass gainer is.

dat zeg ik toch, de compounds pakken, zeg jij deadlifts -.-
 
@ don9292: kan altijd dat iemand niet weet wat compounds zijn, beetje overdreven reactie!

Ot: wat don9292 je adviseert is goed, ga hier iets mee doen, lees idd de sticky's. Specifeer je doelstellingen en maak een duidelijk eetschema dan ga je je doelstellingen zeker bereiken!
 
Bedankt voor jullie reacties, ik ben nu bezig met
maandag: Borst en triceps
Woensdag: Rug en benen
Vrijdag: Biceps en schouders

Iedere dag rond ik af met een half uur hardlopen.

Is dit een beetje ok?

Nog een vraagje, voeding. Jullie hoeven me niks voor te kauwen want daar heeft iedereen hier een hekel aan. Maar weet iemand toevallig nog een goed voedingsschema, of een goede plek om een persoonlijk voedingsschema op te stellen?

Thx alvast
 
waarom zou je hardlopen als je aan wilt komen?
 
waarom zou je hardlopen als je aan wilt komen?

Deels voor conditie, deels voor wat vet verbranden.

Maar schema is dus niet echt goed merk ik? Wat kan ik beter veranderen dan?
 
Deels voor conditie, deels voor wat vet verbranden.

Maar schema is dus niet echt goed merk ik? Wat kan ik beter veranderen dan?

je wilt vet verbranden en spieren aankomen tegelijk?

dat gaat niet samen he..
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, was me nog niet eens opgevallen.. Eerst bulken dan cutten!
 
Hmm das wel dom van me ja. Kun je ook niet een beetje vet verbranden en toch in spier aankomen? (Zal vast een noobvraag zijn)

Heb trouwens op aanraden van iemand hier mn BMR berekend, dit kwam uit op 2861.
 
Laatst bewerkt:
Daar moet je boven gaan zitten..
 
Enig idee hoe ver ik er ongeveer boven moet gaan zitten?
 
500 zou ik doen, ik ben ook net bezig met een eetschema van 3222+500..
 
Hmm, ok dan, is dat dan bulken? Of niet?
Ben trouwens met deadlifts begonnen, en ben weer wat meer gaan squatten. Dit deed ik voorheen te weinig.

Wat is een goede plek/thread om een eetschema samen te stellen?
 
Back
Naar boven