AndroidHealthClinic

bb belemmert groei? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shiva

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 dec 2002
Berichten
20
Waardering
0
het is tog zo dat body building de groei belemmert??k ben nog in de groei kan je er wat tegen doen???
 
Hoe oud ben je? Hoe lang?
Ik ben van mening dat dit weinig invloed heeft zolang je niet te zwaar traint.
 
18 en 1.75 train wel redelijk zwaar heb al scheuren
 
Dan zou ik me geen zorgen maken... Je hebt een goede lengte en groeien doe je ongeveer tot je 20-21 veel zal het niet uitmaken zolang je niet gaat kuren voor je 21ste.
 
Heb laatst een seminar bijgewoond waar besproken werd dat uit recent onderzoek blijkt dat tieners die beginnen met trainen in de sportschool op 50-70% van hun max hun groei niet belemmeren.

Deze seminar was voor de (para)medici en was niet om bodybuilden te promoten.
 
Is een mythe. Zolang je geen hormaal werkende supplementen of AS gebruikt rem je je groei niet.
 
hoe beinvloed aas of hormaal werkende supplementen zoals robin zegt op je groei?is creatine erg?
 
het is opzich geen mythe zal ff uitleg geven :

als je zwaar traint heb je veel energie nodig..

Als je dus zwaar gaat trainen en niet goed eet heeft je lichaam niet voldoende energie om goed te groeien en zal de groei achterblijven..

Zie je ook veel bij bijvoorbeeld turnsters die stoppen met turnen en dan opeens meer borstgroei krijgen en nog een groeispurt..

Maar als je gewoon goed eet en voldoende rust is er opzich niets aan de hand..

As op jonge leeftijd is wel gevaarlijk omdat je eigen hormoonproductie even stopt erna, en dan kan je dus een groeispurt missen..

creatine kan wel verlaagt je eigen hormoonproductie niet
 
Originally posted by nilsjei1234
het is opzich geen mythe zal ff uitleg geven :

als je zwaar traint heb je veel energie nodig..

Als je dus zwaar gaat trainen en niet goed eet heeft je lichaam niet voldoende energie om goed te groeien en zal de groei achterblijven..

Zie je ook veel bij bijvoorbeeld turnsters die stoppen met turnen en dan opeens meer borstgroei krijgen en nog een groeispurt..

Maar als je gewoon goed eet en voldoende rust is er opzich niets aan de hand..

As op jonge leeftijd is wel gevaarlijk omdat je eigen hormoonproductie even stopt erna, en dan kan je dus een groeispurt missen..

creatine kan wel verlaagt je eigen hormoonproductie niet

Onzin...je groei wordt niet bepaald door wat je energie of voeding, maar meer door je hormonen. En daar verander je niets aan.
De meeste zullen zelfs moeilijk spiermassa aanzetten als ze nog niet uitgegroeid zijn...om de simpele reden dat het lichaam teveel trekt voor de basisbehoeften.
 
Originally posted by shiva
hoe beinvloed aas of hormaal werkende supplementen zoals robin zegt op je groei?is creatine erg?

Het sluit je groeischijven. Alsof je een draad doorknipt > knip, weg groei :D

Creatine kan geen kwaad. Maar ik weet niet wat tot nu toe je progressie is, en hoe lang je al traint, maar probeer suppletie zo lang mogelijk uit te stellen. (behalve eiwitten natuurlijk)
 
Ik weet niet zeker of (zwaar) trainen je groei NIET zal
belemmeren, want als je traint dan beinvloed je je
hormoonhuishouding.
BV. na het trainen heb een lager testosterongehalte, daarna
krijg je weer supercompensatie.

Als je langere tijd traint zal je lichaam daarop reageren
door je testosteron afgifte te verhogen (chronisch).

Als je testosteron afgifte hoog genoeg wordt, dan stoppen
je botten met groeien.

Ik weet dus niet zeker of dit testosteron genoeg zal zijn
om de botgroei te laten stagneren of net niet.
Maar mijns inziens zou dit best kunnen...


Greetz.

B-12


"Just die another weight"
 
WAT je ook doet, je hormoonhuishouding wordt beïnvloedt.

eet je een pot suiker, dan zal je lichaam ook weten welk uur het is hoor.

en sinds wanneer speelt vooral testosteron een grote rol in botgroei? ik dacht dat het voornamelijk groeihormoon was? :D
 
Ik zeg ook niet dat testosteron ervoor zorgt dat je groeit.
Maar het zorgt er wel voor dat je stopt met groeien.


Greetz.

B-12
 
Ik ben 17 en groei dus niet meer?

Ben namelijk al 1.94 m.

Ik hoef niet nog langer te worden.:tong:
 
Ik denk dat je huidige lengte niks heeft te maken met hoelang je nog groeit. Ik was op mijn 17e 1.75 en ik groeide nog, dus jij zal ook nog wel groeien ton! Sorry... Ik denk dat je gewoon aanlegt hebt om lang te worden!
 
als je te zwaar traint belemmert het de groei alleen als je het op de goede wijze doet dan nie
 
Gewoon, zoniet dan toch
 
Nou robin jij bent toch 4 Cm gekrompen ;)
 
Back
Naar boven