XXL Nutrition

BB in combinatie met Basketball (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

elyb0y

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Mijn seizoen is sinds kort gestopt, dus ik ben nu begonnen met fitnessen. Ik heb als doel om dus, net als vele anderen, om grotere maar ook sterkere spieren te krijgen, met nadruk op spieren die ik ook voor basketball gebruik. Dus ik wil niet alleen grotere spieren krijgen, maar ik wil ook sneller worden en hoger kunnen springen.

Weten jullie hier misschien ook wat ik hier het beste voor kan doen in de fitnesscentrum? Zoals: Moet ik juist zware gewichten, of juist lichte. En moet ik voor grote spieren juist snel, of juist sloom de oefeningen uitvoeren? En hoe combineer ik dit het beste?

excuses voor de vele vragen, alleen ik ben nogal nieuw op dit gebied, en ik wil er graag veel over leren:D
 
Check Tielie z'n log eens.
 
En hoe kan ik die vinden?
 
Danku:D
 
Toch maar beter eens kijken op internet wat de professionelen van het NBA doen wat krachttraining betreft. Die Tielie zegt zelf dat hij geen grotere spieren wilt maar heb je die kleerkasten in het NBA al zien lopen?
 
Ik heb er niet echt veel van opgestoken.. Tielie is idd alleen maar bezig met sprongkracht enzo. Ik ga toch wel voor een combinatie van kracht en grotere spieren...

Ik las ook ergens dat snelkracht belangrijker was met springen en rennen. Is het beter om hele zware gewichten te nemen, en dan iets minder lang mee bezig te gaan, of juist lichte gewichten en wat langer bezig te gaan?
 
Denk meer dat je op kracht moet trainen, maar ook op de explosiviteit van de kracht.
Doe bv squats, traag naar beneden gaan maar enorm explosief naar boven gaan.
 
Idd, wat jij moet trainen is explosieve kracht!!
De negatieve herhaling langzaam uitvoeren en explosief uitstoten!!
 
Ja okey, maar dan juist zware of lichte gewichten? Dat is eigenlijk mijn main question:D
 
Of je met zware gewichten en weinig reps of juist lichtere gewichten en meer reps moet trainen hangt van je positie op het veld af, zoek even op internet met weight training for basketball, dan zal je interessante artikels vinden.

 
Ik kijk voor de zekerheid nog even op internet..
 
zo zwaar doen dat je de oefening nog explosief kan uitvoeren
 
Idd, in jou geval is explosieve kracht erg belangrijk....
Ik heb een artikel gevonden over een basketballer die ook kracht training doet...

info volgt
 
Back
Naar boven