XXL Nutrition

bb met 1 nier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maecel

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
103
Waardering
0
ik heb een vraagje.
zijn hier nog meer bb met 1 nier zo ja hebben jullie ook last van steken in de nier na creatine gebruik.
En wat is een goeie vervanger van creatine ik kan namelijk niets vinden wat er in de buurt van creatine komt en wat ik kan gebruiken. :mad:
 
Drink je liters water per dag? Anders: nog meer water drinken. Is zeer belangrijk als je creatine gebruikt.
 
creatine is creatine, er is niet iets wat soortgelijk is. Maar met 1 nier zou ik oppassen om creatine te gaan gebruiken (vraag maar aan je dokter).
 
ik heb geprobeert creatine tegebruiken en de zelfde avond zat ik in het ziekenhuis.
drink ongeveer 4liter water per dag maar dat helpt nog niet als ik creatine gebruik.
er is dus geen vervanging van creatine? :(
 
Nou, ik zou het niet meer doen! Je kan ver genoeg komen zonder creatine, je hebt het heus niet nodig. Vraag aan je dokter wat je eventueel wel mag gebruiken als supplement
 
ik gebruik het nu ook niet meer maar ik was benieuwd of er een vervanging was voor creatine.
bedankt voor de reactie's :D
 
Ik zou zelfs voorzichtig zijn met eiwit als ik maar 1 niet had.
 
ik heb verder geen last van eiwitten als ik het neem.
gelukkig nie andes kon ik de bb ook wel vaarwel zeggen.
 
ik heb serieus medelijden met je, als persoon met 1 nier. Lijkt me echt enorm verrot en shit dat je op veel dingen moet letten.

En creatine zal je denk ik niet echt nodig hebben zoals anderen zeiden. Je kan vergenoeg komen zonder creatine.
 
het heeft ook zijn voor delen mag geen overmatig alcohol hebben daarom drink ik ook helemaal geen alcohol.
en verder je wend er wel aan ik heb teminste nog een nier :D
 
Creatine is iets waar je makkelijk zonder kan, het is absoluut geen drama als je het niet neemt, voor 1 op de drie mensen doet het zoiezo niets. Ik zou trouwens ook niet meer dan 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag nemen voor de zekerheid, 1,6 is waarschijnlijk al voldoende.
 
Zelda zei:
Creatine is iets waar je makkelijk zonder kan, het is absoluut geen drama als je het niet neemt, voor 1 op de drie mensen doet het zoiezo niets. Ik zou trouwens ook niet meer dan 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag nemen voor de zekerheid, 1,6 is waarschijnlijk al voldoende.
Eehm, misschien een domme vraag, maar je zegt ik zou voor de zekerheid niet meer dan 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag nemen. Bedoel je nou dat het gevaarlijk kan zijn voor nierpatienten of gewoon simpelweg dat het toch in je urine komt en het zonde is van de eiwitten. Btw, ik ben geen nierpatient, gewoon nieuwsgierig :D
 
Veel eiwit belast de nieren meer :)
 
Leophyte zei:
Eehm, misschien een domme vraag, maar je zegt ik zou voor de zekerheid niet meer dan 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag nemen. Bedoel je nou dat het gevaarlijk kan zijn voor nierpatienten of gewoon simpelweg dat het toch in je urine komt en het zonde is van de eiwitten. Btw, ik ben geen nierpatient, gewoon nieuwsgierig :D

Er wordt vaak gezegd dat nierpatienten moeten oppassen met inname van zeer grote hoeveelheden eiwitten, of dit bewezen is weet ik niet, maar ik zou toch maar het zekere voor het onzekere nemen.
Veel onderzoeken wijzen trouwens uit dat meer dan pakweg 1,8 gram geen zin heeft voor spiergroei of zelfs averechts werkt, hoewel veel BBers goed groeien bij hogere hoeveelheden.
 
Ok, kan me wel voorstellen dat het niet goed is (teveel eiwitten), aangezien de nier meer een soort filter is he. Zou je zeggen dattie dan verstopt zou (kunnen) raken met overbodige eiwitten en niet meer goed functioneert (zo stel ik het me voor).

Maar nog even over die 1,8 gram. Stel, je traint heel hard en je lichaam schreeuwt om eiwitten.. Dan lijkt me die 1,8 gram toch geen overbodige luxe? En een overschot met 2 goed functionerende nieren lijkt me nog geen ramp. Ik weet dat met 2 nieren die samen nog maar voor 40% functioneren, je zelfs nog normaal kunt leven, dus genoeg 'buffervermogen' lijkt me.
 
Ja dat klopt. Misschien is 1,8 gram wel genoeg, maar voor mensen met gezonde nieren kun je natuurlijk zeggen dat je beter iets teveel dan te weinig eiwitten kan nemen, vandaar dat veel mensen meer nemen.
 
Ok, dat is weer duidelijk :thumbs:
 
Een maat van me heeft ook problemen met zijn nieren en die mag ook niet te veel eiwit gebruiken daardoor.
 
Zelda zei:
Er wordt vaak gezegd dat nierpatienten moeten oppassen met inname van zeer grote hoeveelheden eiwitten, of dit bewezen is weet ik niet, maar ik zou toch maar het zekere voor het onzekere nemen.
Veel onderzoeken wijzen trouwens uit dat meer dan pakweg 1,8 gram geen zin heeft voor spiergroei of zelfs averechts werkt, hoewel veel BBers goed groeien bij hogere hoeveelheden.

Juist, ik zit zelf op 1.5 gr/kg en groei er goed op. Als ik hem was zou ik eerst met een arts overleggen en dan natuurlijk niet met een gewone huisarts.
 
axestream zei:
Juist, ik zit zelf op 1.5 gr/kg en groei er goed op. Als ik hem was zou ik eerst met een arts overleggen en dan natuurlijk niet met een gewone huisarts.

1,5 is prima idd.
 
Back
Naar boven