MuscleMeat

BB online bijhouden van stats, voedsel, enz.

Bezoekers in dit topic

Viriya

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2009
Berichten
393
Waardering
28
Lengte
1m84
Massa
115kg
Vetpercentage
21%
Ik ben begonnen met het ontwerpen van een BB website met als doel het bijhouden van al mijn stats, trainingen, automatische PR herkenning, het makkelijk uitschrijven van voeding per maaltijd. Ongeveer hetzelfde als zo dat Excell bestandje dat hier af en toe door wordt gegeven. Maar ik wil het zo maken dat je makkelijk kunt switchen tussen een enkele entry naar een week en een maand overzicht.

Op het moment denk ik aan: 1 profiel deel met je stats.

Algemeen
Een oefeningen database
een voedsel database

Vervolgens per dag:
volledige training - met onderverdeling Warming up, Kracht training, cardio en cooling down,waar in ook onderdelen zoals Stretchen wil vermelden
volledig voeding - onderverdeling per uur met speciale tijden zoals voor de training


Training + voeding zo samenvatten dat het in een week en een jaar overzicht kan staan.

Daarbij nog wat psychologische factoren + lichaamsmetingen.

Ik wil dit maken omdat ik het zelf graag zou willen hebben :).

Wat zouden jullie graag hebben bij zo iets?
 
leuk idee!
 
Klinkt goed zou het als het werkt zeker gebruiken.
 
Misschien een lijst met voedsel voor in de bulk en een voor met cutten. Ook misschien de gemiddelde prijzen van producten. Iig een goed plan
 
Succes. Bedenk dat mensen vooral razendsnel willen kunnen invullen en updaten, dus als ze 2 minuten handelingen moeten verrichten om gewicht, vet, eten e.d. in te vullen zal dat te langen zijn al. Misschien veel werken met kleine tekeningetjes en dat de mensen alleen hoeven aan te vinken. (Vinkje achter vis, vinkje achter proteine shake, enz.)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal later deze week nog meer info van mijn idee erbij zetten. Maar het belangrijkste vind ik dat je met 1 druk op de knop je een overzicht krijg van zeg maar 10 weken waar je dan per dag een overzicht ziet van totaal cal + %Eiwit + trainingsvolume + mentale score (ik studeer psychologie en ben ook bezig met de effecten van stress e.d. op testosteron levels).

Omdat ik alles wil samenvatten denk ik dat het belangrijkste voor voeding is:
-Totaal Cal
- % Eiwit
-Misschien een score op /100 voor of het clean eten is, op de juiste momenten en volgens je eigen doelen

Voor de training:
-trainingsvolume per spiergroep per tijd. (ik twijfel nogal over deze maat, het lijkt me een goede eenvoudig te beschrijven statistiek maar het geeft totaal niet de ervaring van de training weer) Bijvoorbeeld borst: 40kg/min
-Totaal volume/tijd
-Voor cardio: aantal cal/u
-Voor conditie: aantal km/u

Voor body:
-VVM
-Vet percentage

Voor mentaal:
-Algemene score waarin motivatie, BB-tevredenheid, stress wordt verwerkt

---------- Post toegevoegd Sun 20 Nov 2011 om 10:26 ----------

Thanks voor de reactie al =D
 
wordt zeker iets handigs als het uiteindelijk lukt
 
Ik zou wel willen weten hoeveel sit-ups ik in totaal moet doen om een 6pack te krijgen.

Zonder gein: goed idee om eens iets moderners te maken dan dat xls bestandje dat op dbb rondzwerft.
 
Sowieso de mogelijkheid om het op je ipod/blackberry/ofwatdanook te gebruiken. Bepaalde apps, kan ik nu niet zonder in de gym.
 
Sowieso de mogelijkheid om het op je ipod/blackberry/ofwatdanook te gebruiken. Bepaalde apps, kan ik nu niet zonder in de gym.
ik ook niet, niets gaat er boven een spelletje angrybirds tussen mijn bicepscurls door
 
Er is een app die de trainingen online bijhoudt, jefit genaamd. Dusja, :P
 
Telefoon mee de gym in? Mot niet gekker worden.
 
Iets met karma achtige shit.

Dat je dat kan geven aan mensen die je inspireren en veel bijhouden.
 
Telefoon mee de gym in? Mot niet gekker worden.

Best kansloos als je eraan zit in de gym ja. Maar het is de perfecte manier om meteen je stats bij te houden (zodat je veel makkelijker kan vergelijken met je voorgaande oefeningen).

Vroeger moest je alles bijhouden met pen en papier (a la Arnold). Dan heb ik liever een mobieltje :thumbup:
 
Ik ben begonnen met het ontwerpen van een BB website met als doel het bijhouden van al mijn stats, trainingen, automatische PR herkenning, het makkelijk uitschrijven van voeding per maaltijd. Ongeveer hetzelfde als zo dat Excell bestandje dat hier af en toe door wordt gegeven. Maar ik wil het zo maken dat je makkelijk kunt switchen tussen een enkele entry naar een week en een maand overzicht.

Op het moment denk ik aan: 1 profiel deel met je stats.

Algemeen
Een oefeningen database
een voedsel database

Vervolgens per dag:
volledige training - met onderverdeling Warming up, Kracht training, cardio en cooling down,waar in ook onderdelen zoals Stretchen wil vermelden
volledig voeding - onderverdeling per uur met speciale tijden zoals voor de training


Training + voeding zo samenvatten dat het in een week en een jaar overzicht kan staan.

Daarbij nog wat psychologische factoren + lichaamsmetingen.

Ik wil dit maken omdat ik het zelf graag zou willen hebben :).

Wat zouden jullie graag hebben bij zo iets?

ga je de achterliggende code ook zelf programmeren, of doe je alleen het design ?
 
Klinkt echt mega tof dit, is het alleen voor jezelf of ook voor anderen? En wanneer verwacht je dat het af is?

Die mentale scores erbij zijn ook erg tof.
 
Best kansloos als je eraan zit in de gym ja. Maar het is de perfecte manier om meteen je stats bij te houden (zodat je veel makkelijker kan vergelijken met je voorgaande oefeningen).

Vroeger moest je alles bijhouden met pen en papier (a la Arnold). Dan heb ik liever een mobieltje :thumbup:

Toen ik schema's bijhield kon ik dat gewoon onthouden.
Tegenwoordig houd ik het niet meer bij.
 
Waar ga je de website in bouwen? Lijkt me wel interessant.
 
Ik vind het een goed idee, maar heb je al veel rondgekeken wat er al bestaat? Misschien kan je ideeën vanuit andere gebruiken en combineren met je eigen visie.
 
Back
Naar boven