XXL Nutrition

Gestopt BB Tom voorbereiding DBB contest 2013

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er lang niet slecht uit maar je benen lopen wel echt achter man.
 
ziet er lang niet slecht uit maar je benen lopen wel echt achter man.

Klopt :'( mijn benen zijn een probleemgeval op dit moment, maar dat komt ook beetje door mijn huidige situatie.

Ik zit momenteel in mijn derde (en laatste) jaar op de hogeschool en volg sport. Ik heb 12-14 uren sport per week. Dit is onderandere zwemmen, atletiek, voetbal, basket, handbal,... Waardoor ik bewust mijn benen in de gym nooit stevig aanpak, omdat ik anders de volgende dag niet kan presteren in school.

Als mijn benen dikker/gespierder worden, ga ik enorm achteruit gaan op gebied van lopen vrees ik.

Ik zit nu in mijn laatste jaar, nog een aantal weken te gaan dus, vanaf dan ga ik serieus mijn benen trainen, en laat dit zelfs ten koste gaan van mijn conditie/uithoudingsvermogen.

Maar ik begrijp je reactie volledig, en het is ook volkomen terecht (jammer genoeg :'( )

grts
 
Klopt :'( mijn benen zijn een probleemgeval op dit moment, maar dat komt ook beetje door mijn huidige situatie.

Ik zit momenteel in mijn derde (en laatste) jaar op de hogeschool en volg sport. Ik heb 12-14 uren sport per week. Dit is onderandere zwemmen, atletiek, voetbal, basket, handbal,... Waardoor ik bewust mijn benen in de gym nooit stevig aanpak, omdat ik anders de volgende dag niet kan presteren in school.

Als mijn benen dikker/gespierder worden, ga ik enorm achteruit gaan op gebied van lopen vrees ik.

Ik zit nu in mijn laatste jaar, nog een aantal weken te gaan dus, vanaf dan ga ik serieus mijn benen trainen, en laat dit zelfs ten koste gaan van mijn conditie/uithoudingsvermogen.

Maar ik begrijp je reactie volledig, en het is ook volkomen terecht (jammer genoeg :'( )

grts

Sorry man maar dat mag echt geen excuus zijn voor je benen. Je kan ze gewoon keihard trainen, spierpijn is alleen de eerste paar trainingen erg en dan wen je er wel aan. Het komt je alleen maar ten goede als je ook veel op explosiviteit traint en wat meer op spierconditie.
Spiermassa gaat echt niet in de weg zitten op je benen, met mijn benen op 72cm had ik ook nergens last van
 
Sorry man maar dat mag echt geen excuus zijn voor je benen. Je kan ze gewoon keihard trainen, spierpijn is alleen de eerste paar trainingen erg en dan wen je er wel aan. Het komt je alleen maar ten goede als je ook veel op explosiviteit traint en wat meer op spierconditie.
Spiermassa gaat echt niet in de weg zitten op je benen, met mijn benen op 72cm had ik ook nergens last van

Nja ik weet het wel,

Maar stel nu deze week. Morgen zou ik benen kunnen trainen, maar dinsdag heb ik examenproeven atletiek (5km, hoogspringen, verspringen), woensdag examen zwemmen (1km crawl in openlucht), donderdag atletiek deel 2 (100m spurt, 110m horden, 1500meter) ... Dit is allemaal zooo belastend voor mijn benen. Maar vanaf Juni is dit allemaal voorbij en kan ik eindelijk deftig ermee beginnen.

Van beentrainingen heb ik steeds een 3-tal dagen last. In schoolvakanties train ik ze wel.

Maar nogmaals, jullie hebben volkomen gelijk. Daarom verwacht ik ook hier bij deze wedstrijd niet meteen een top 5 te halen.

Maar school is nog eventjes priority. Eenmaal klaar worden benen geknald.

Dit is huidige shape van benen:



Niet super, maar heb toch ook al mensen gezien met nog veel slechtere upperbody-lowerbody verhoudingen dan ik.

532050_642322129117748_432360776_n.jpg
 
Je benen vallen ook nog wel mee in verhouding, komt ook omdat je redelijk droog staat en je nog redelijk definitie hebt maar het kan dus nog beter. Ik neem aan dat je niet elke week zulke examens hebt?
 
Om de 6 weken hadden we testen.

Maar zoals ik al zei, na deze testen is het gedaan ! Dan wordt het benen knallen :D
 
Ik zal ook maar weer is proberen mn benen te trainen na 3 maanden:o Anders word dat contest ook niks
En heb geen recht van spreken over jou benen anders:D
 
Benen wel goed droog al! Maar net als ikzelf mis je wel echt brute massa!
 
Ik zal ook maar weer is proberen mn benen te trainen na 3 maanden:o Anders word dat contest ook niks
En heb geen recht van spreken over jou benen anders:D

Hehe, wat was jouw reden voor benen eventjes niet te trainen?

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 15:40 ----------

Benen wel goed droog al! Maar net als ikzelf mis je wel echt brute massa!

Ja klopt.

Om de een of andere reden komen mijn onderbenen helemaal vol aders, maar op mijn bovenbenen geen adertje te zien!

Zelfs niet als ik eiwitdagen inlas om eventueel vocht weg te krijgen : /
 
Veel last van mn benen, overal pijntjes en behoorlijke shin splints.
Gelukkig hoef ik maar heel weinig t doen voor benen, gaat bijna vanzelf
 
Nja ik weet het wel,

Maar stel nu deze week. Morgen zou ik benen kunnen trainen, maar dinsdag heb ik examenproeven atletiek (5km, hoogspringen, verspringen), woensdag examen zwemmen (1km crawl in openlucht), donderdag atletiek deel 2 (100m spurt, 110m horden, 1500meter) ... Dit is allemaal zooo belastend voor mijn benen. Maar vanaf Juni is dit allemaal voorbij en kan ik eindelijk deftig ermee beginnen.

Van beentrainingen heb ik steeds een 3-tal dagen last. In schoolvakanties train ik ze wel.

Maar nogmaals, jullie hebben volkomen gelijk. Daarom verwacht ik ook hier bij deze wedstrijd niet meteen een top 5 te halen.

Maar school is nog eventjes priority. Eenmaal klaar worden benen geknald.

Dit is huidige shape van benen:

Bekijk bijlage 39700

Niet super, maar heb toch ook al mensen gezien met nog veel slechtere upperbody-lowerbody verhoudingen dan ik.

op de 100m sprint zijn big wheels anders wel een voordeel hoor :p
 
Morgenochtend lekker uurtje cardio op nuchtere maag ! (caffeïne + BCAA's ofc) + 200 kcal geschrapt uit voedingsschema.

Het echte cutten kan beginnen!
 
Vanavond eens afwijken van het gebruikelijke schema.

Het wordt borst-rug dit keer. Ik hoor de laatste tijd steeds meer tevreden mensen over deze combi.

Maar heeft iemand een idee met welke het best te beginnen? Ik begin meestal bij de grootste spiergroep, en sluit af met kleinste (bv: eert borst, dan triceps)
 
Shape van benen is mooi, nu nog wat massa op smijten.
Als ik chest-back als superset deed begon ik meestal met de bench press - pulldowns, daarna flyes - rows etc.
Beetje persoonsgebonden ook, maar het is wel een lekkere zware workout :thumb:
 
vind borst/rug een heerlijke combi.

ik doe eerst borst.
ik dacht eerst geen energie meer te hebben voor rug na borst maar het tegengestelde is waar.
ik lijk juist mijn rug harder te kunnen pakken op deze manier??!

je kunt er ook voor kiezen om en om te doen maar ik verlies op die manier wat meer focus en pomp op beide spiergroepen.
 
vind borst/rug een heerlijke combi.

ik doe eerst borst.
ik dacht eerst geen energie meer te hebben voor rug na borst maar het tegengestelde is waar.
ik lijk juist mijn rug harder te kunnen pakken op deze manier??!

je kunt er ook voor kiezen om en om te doen maar ik verlies op die manier wat meer focus en pomp op beide spiergroepen.

Ja om die rede wou ik ze ook afzonderlijk doen, om eerst 1 spiergroep volledig aan te pakken en te vermoeien, en vervolgens de andere.

Hoeveel oefeningen elk?
5-tal?
 
Vind je benen niet extreem achterlopen, wel nice definitie mag alleen wat meer massa op.
Maar dat is hier boven ook al gezegd ;)

Succes, ik volg.
 
Ja om die rede wou ik ze ook afzonderlijk doen, om eerst 1 spiergroep volledig aan te pakken en te vermoeien, en vervolgens de andere.

Hoeveel oefeningen elk?
5-tal?

ik doe 4 voor elk soms 5 voor rug.
 
Benen zijn nog wel goed hoor, onder andere door definitie. Ik vrees dat mijne er slechter voorstaan. Nu nog geen definitie in te bekennen.
 
Vind je benen niet extreem achterlopen, wel nice definitie mag alleen wat meer massa op.
Maar dat is hier boven ook al gezegd ;)

Succes, ik volg.

ik doe 4 voor elk soms 5 voor rug.

Benen zijn nog wel goed hoor, onder andere door definitie. Ik vrees dat mijne er slechter voorstaan. Nu nog geen definitie in te bekennen.

Bedankt, Nogtans train ik benen veel minder als de rest, waarom is hierboven reeds uitgelegd.
Ik train ze maximaal 1x per week, en dan steeds steeds 'lichte oefeningen' met relatief veel herhalingen

Hieronder een voorbeeld van een beentraining:

- front squat : 3 x 20x20kg (jawel, zeer licht :D eerder als opwarming)
- leg extensions : 3x 20x50kg
- lunges (walk) : 3x 20 stappen (10L 10R) met 2 dumbbells van 10kg
- leg curls: 3x 20x20kg
- stiffed deadlift met 2 dumbbells van 16kg: 3x 20
- calve raises: 3x 25x30kg

that's it. Ik voel op de moment zelf lichtjes pijn in mijn benen, maar het is na een uurtje over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven