Fitness Seller

bb vs powerlifting

Bezoekers in dit topic

KumaR

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
35
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Ja, er zijn vast wel definities te vinden, maar ik wil graag van jullie horen wat jullie de grootste verschillen vinden. Hierbij valt de denken aan:
- gewicht dat je gebruikt
- reps die je maakt
- massa die je krijgt
- kracht die je krijgt

bodybuilding is voor de spiermassa en powerliften is voor de kracht, oke?

bodybuilding is voor de spiermassa en powerliften is voor de kracht, oke?

Als je naar de topic over trainsTen kijkt, dan zie je dat veel mensen zowel voor explosief en zwaar gaan als wat lichter en correct uitrvoeren. Dus dan vraag ik em af onder welke noemer deze mesnen zich plaatsen. En als ze expliciet voor 1 noemer kiezen, dan is het zo dat ze kennelijk een andere definitie hebt dan de gangbare die jij geeft.

:cool:

Powerliften is krachtgericht, en bodybuilding massagericht. Ook al willen sommige powerlifters een "ongeveer bodybuilder lijf" en bodybuilders de kracht van een powerlifter :)

Als je naar de topic over trainsTen kijkt, dan zie je dat veel mensen zowel voor explosief en zwaar gaan als wat lichter en correct uitrvoeren. Dus dan vraag ik em af onder welke noemer deze mesnen zich plaatsen. En als ze expliciet voor 1 noemer kiezen, dan is het zo dat ze kennelijk een andere definitie hebt dan de gangbare die jij geeft.

:cool:

Gaat het niet een beetje hand in hand. Volgens mij maakt de powerlifter zich alleen wat minder druk om symetrie en of de ene arm niet net iets dikker is dan de andere. Het bouwen van je lichaam.
Bij powerlifters gaat kracht boven alles denk ik.

loopt een beetje in elkaar over;
powerliften is op kracht gericht; maar je krijgt er ook zeker massa van [klik hier]
bb is meer enkel op de massa gericht, maar je wint er dus ook wat kracht mee

power-lifters zijn krachtdieren met een dikke buik .
kunnen gigantisch veel gewicht in 1 keer pakken.
is ook een olympische sport natuurlijk.
BBers doen het voor het schoonheidsideaal , smalle heupen brede schouders
grote armen en benen , slank met een uitstulpende borst .
misschien is het zwart/wit gesteld maar ik denk dat dit wel aardig in de buurt komt.

bodybuilders doen het voor het schoonheidsideaal , smalle heupen brede schouders
misschien is het zwart/wit gesteld maar ik denk dat dit wel aardig in de buurt komt.

idd maar gaan we met z'n allen nu niet in herhaling vallen

volgens mij hebben we um zo wel

idd maar gaan we met z'n allen nu niet in herhaling vallen

volgens mij hebben we um zo wel

ach , we zijn van de straat........;)

bodybuilders doen het voor het schoonheidsideaal , smalle heupen brede schouders

mis ik iets :scratch:???

Dat van die dikke buik is wat gegeneraliseerd, powerlifters zien er vaak niet anders uit dan bb'ers in de bulk (in lagere gewichtsklasse's zul je ze zelf vrij droog vinden), klik maar eens op die link van erca, dan zie je wat je krijgt als een powerlifter gaat cutten:D...

mis ik iets :scratch:???

Dat van die dikke buik is wat gegeneraliseerd, powerlifters zien er vaak niet anders uit dan bb'ers in de bulk (in lagere gewichtsklasse's zul je ze zelf vrij droog vinden), klik maar eens op die link van erca, dan zie je wat je krijgt als een powerlifter gaat cutten:D...

Ik heb idd begrepen dat een bepaald vetpercentage nodig is om veel kracht te ontwikkelen. Sumo worstelaars (topsporters) zijn ook enorm sterk.
Prachtig om te zien die wedstrijden

Ik heb idd begrepen dat een bepaald vetpercentage nodig is om veel kracht te ontwikkelen. Sumo worstelaars (topsporters) zijn ook enorm sterk.
Prachtig om te zien die wedstrijden

Een overdreven hoog vet percentage is niet echt nodig, zeker bij sterkste man wedstrijden zul je niet veel dikkertjes vinden (snelheid en conditie speelt daar ook een grote rol).

Bodybuilders doen alles om spieren te genereren, dit houd in dat ze wisselen met oefeningen, reps, sets, alles!!

Powerlifter doen alles om kracht te genereren, ze komen dus het liefst geen gram aan om met een zo laag mogelijk lichaams gewicht zo veel mogelijk 1 of 2 x te kunne liften,, vraag ze dan ook niet om een bepaald gewicht meer als 10x te gebruiken want ze zullen afbreken..

duidelijk?

Bodybuilders doen alles om spieren te genereren, dit houd in dat ze wisselen met oefeningen, reps, sets, alles!!

Powerlifter doen alles om kracht te genereren, ze komen dus het liefst geen gram aan om met een zo laag mogelijk lichaams gewicht zo veel mogelijk 1 of 2 x te kunne liften,, vraag ze dan ook niet om een bepaald gewicht meer als 10x te gebruiken want ze zullen afbreken..

duidelijk?

maak daar maar 5 van:D...

duidelijk?

heel duidelijk

Valt prima te combineren

Altijd leuk om te zien hoe de meeste dbbers geen drol van powerlifting snappen.

zonder kracht bouw je geen massa op
&
als je genoeg kracht hebt en uitvoert bouw je vanzelf massa op

powerlifters zijn denk ik iets minder ijdel qua bf% en semetrie.

Back
Naar boven