MuscleMeat

BB'en met BB

Meedoen is belangrijker dan winnen?

  • Ja

    Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

    Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

    Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

    Stemmen: 12 26,1%

  • Totaal stemmers
    46

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.360
Waardering
45.241
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
Welkom in mijn log! :)

Stats:

Leeftijd: 35 jaar
Burgerlijke staat: Ongehuwd
Massa: 120 kg
Lengte: 189 cm
Vepercentage: Geen idee

Ik ben vorige week lichtjes begonnen met cutten en deze week onder de 120 kg gekomen (119.6).

Na afgelopen twee jaar alleen maar in de bulk en op onderhoud te hebben gezeten, al geruime tijd tussen de 118 en 120 kg, vond ik het tijd om weer eens droger te worden. Bovendien zit ik al ca. 1,5 jaar boven de 5000 kcal en met dit warme weer was ik er een beetje klaar mee. Het moment van de contest kwam dus wel gelegen en daarnaast is het een leuk deelnemersveld en mooi dat het forum op deze manier weer wat meer inhoud krijgt. Voor mijzelf ook een aanleiding om wat minder onzin te spammen hier.

Ik heb enkele maanden coaching gehad van ovation (tegenwoordig ovation1) wat goed is bevallen (trainde een tijdje in dezelfde gym), maar om bepaalde redenen gestopt daarmee. Veel van geleerd zowel qua uitvoerings van oefeningen als voeding en zeker een aanrader. :)

Sinds ik denk ruim een half jaar heb ik online coaching van Jwdoetookmee. Ondanks dat ik niet zo fan ben van coaching online, bevalt het goed en heb ik volledig vertrouwen in de voeding- en trainingsschema's die ik krijg. :)

Ik train 6x per week en 1x per week doe ik circuitje met collega's op het werk (vaak iets van kracht-uithoudingsvermogen met sportinstructeur, omdat ik het leuk vind en voor m'n conditie).

Doel:
Droger worden en kijken waar ik sta en wat er over blijft. Aangezien ik nu nog 12 weken heb moet ik redelijk ver kunnen komen, maar ik denk net iets te kort voor echt wedstrijddroog.

---
Schema was:

Afgelopen maanden heb ik 4 daags schema gehad wat als volgt was:
Day 1: Benen quad focus
Day 2: Chest, shoulders, triceps
Day 3: Benen, hamstring focus
Day 4: Back, biceps

Dag 5 weer hetzelfde als dag 1, dus ik pakte hierbij 3x per week benen. Alles op 6-8 reps, 3-4 sets.

---
Schema is nu:

Sinds anderhalve week heb ik een schema wat ik nog niet eerder heb gedaan en waarvan ik een megapomp krijg en maximaal verzuur:
Day 1: Chests, shoulders, triceps
Day 2: Back, biceps
Day 3: Legs
Day 4: Chest, back, arms
Day 5: Legs

Alles 4 sets van 15 reps met exact 40 seconden rust tussen de sets; daardoor is het gewicht niet heel hoog, maar voel ik alles enorm. Set 3 en 4 is tot failure en haal ik net wel (en soms net niet) de 15 reps.
Ik train nog steeds 6x per week, dus ik tel gewoon door en m'n routine is niet exact een week.

De pauze tussen de sets zal ik komende weken opbouwen met 5 seconden per week en hierbij gaat het aantal reps omlaag.

Voeding:
Was: 5200 kcal
Vorige week: 4700 kcal
Deze week: 4000 kcal

Per week stel ik bij indien nodig. Ik verwacht dat ik nu op 4000 nog wel iets droger zal worden, maar komende weken af zal bouwen richting 3000 kcal. Dat laat ik over aan mijn coach en de weegschaal.

Supps:
Omega 3
Vitamine C-1000
Vitamine D3
Zink
Magnesium
(Soms biergist i.v.m. acne)

Rondom training: bèta-alanine en citrulline, whey en dextro.

AAS:
Momenteel 300 mg Test E / week. Indien bloedwaardes over 6 weken goed zijn, zal ik dit mogelijk ophogen.

20230609
20230609_135319.jpg
20230609_135413.jpg
20230609_221947.jpg
20230609_221902.jpg

20230609_221808.jpg
20230609_135734.jpg

IMG_20230609_165136.jpg
IMG_20230609_165208.jpg
Edit:
Hoe lang ik al train: ik ben op m'n 18e begonnen, maar heb een lange periode de gym gecombineerd met duursport (hardlopen tot aan marathon) en door andere persoonlijke omstandigheden meerdere jaren stilgestaan/achteruit gegaan; wel altijd getraind. Medio 2016 gestopt met hardlopen en mij volledig gefocust op de gym. In 2019 voor het eerst een kuurtje gedaan. Daarna off gegaan. Na m'n 2e kuur gecruist en niet meer off gegaan.
 
Laatst bewerkt:
In, succes!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Training 2023-06-07
06:30 - 07:30 uur

Machine Chest Fly: 15 kg
Bench Press (wegens gebrek aan goede machine): 80 kg (1 set 90 kg; gisteren zijn we met werk wezen kanoën/kajakken en faalde hierdoor gelijk op triceps)
Seated Cable Row (small): 80 kg
Lat Pull Down (small, neutral): 70 kg (begon op 80, maar was te zwaar; het is nog even aftasten met die korte rustpauze)
Crossing Cable Triceps Extension: 12.5 kg
Low End Cable Biceps Curl (facing in): 12.5 kg

Alles 4 sets 15 reps met 40 seconden rust.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in Bert!
 
  • Heart
Waarderingen: BB_
Ik ben ook in
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Deze ga ik volgen, leuk.

Succes Majoor!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Succes
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Count Me In High School Musical GIF by High School Musical: The Musical: The Series | Disney+


Probeer er nog wel een beetje van te genieten de komende 12 weken Bertus, want ik herinner me nog van een vorige contest dat niemand zo dedicated was als jij! Goeie, volledige intro ook. Denk dat dit een leerzaam logje gaat worden.
 
In
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Innn
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Succes Bertje!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mooi duidelijke openingspost 👌🏼
In! Zet hem op 💪🏽
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ben er ook bij. Heb toevallig dezelfde coach en ik herken jouw pijn met die 4x15😂
 
  • Love
Waarderingen: BB_
Succes :flexbiceps:
 
  • Heart
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven