MuscleMeat

BBJuice: the italian way (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BBJuice

Cool Novice
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
138
Waardering
6
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Hee beste DBB forumleden.

Dit is nu denk ik al wel het 5e log wat ik begin, dus verwacht ook niet meer serieus genomen te worden. Echter doe ik het natuurlijk daar ook allemaal niet voor, maar voor mezelf.
Heb het afgelopen jaar veel met mezelf in de knoop gezeten over wat te doen qua trainingen en dieet en zag door de bomen het bos niet meer. Bulken, cutten op onderhoud ik wist het niet meer. Totdat ik deze avond eens rustig ging nadenken en dacht ik laatvhet even allemaal voor wat het is. Daarmee bedoel.ik natuurlijk niet dat ik ga stoppen, maar gewoon een simpel eetpatroon ga aanhouden zonder radicale stappen.

Mijn stats
1,83m / 93kg / 13% bf

armen: 39cm (rechts) / 37cm (links) komt door tennis
borst: 106cm
buik: 91cm

Doel:
Getting mean and lean the italian way.

Ontbijt:
Klein bakje magere yoghurt

Snack
Choco croissant en cappuccino

Lunch
2 sneetjes volkoren brood met 1 plakje ham en 1 plakje kaas
salade van bladsla met komkommer, tomaat en kip
2 stukjes fruit (vaak appel en sinaasappel)
kopje koffie / cappuccino

Diner
Pasta of pizza
salade van bladsla met tonijn en walnoten
1 stukje fruit (vaak druiven)
kopje koffie / cappuccino

Voor de rest drink ik de gehele dag water zo'n 3 liter minimaal per dag.
Ook loop ik wegens het feit dat ik met OV naar werk ga gemiddeld minimaal zo'n 5km
Tevens ga ik vaak na het diner lekker rondje met de hond lopen.
Ben benieuwd hoe me lichaam hierop reageert vooral met oog op bf%.|
Het ziet er namelijk niet allemaal even gezond uit, maar het werkt voor de italianen.
Dus hopelijk ook voor mij, na 4 weken weten we meer ;)

Daarnaast ga ik 4x per week naar de sport school

Vandaag fijne training borst en biceps gehad en morgen weer met de benen aan de slag. Nou besluit je me te volgen, je bent van harte welkom. Wellicht kan ik nog genoeg leren van jullie kritieken aangezien ik momenteel vooral op voedingsgebied en qua trainen er lichtelijk doorheen zit. Doel is gewoon vrij simpel gewoon wat strakker in me vel zitten met hopelijk een mooie spiermassa aan het einde van dit jaar.

Ciaooo, BBJuice
 
Laatst bewerkt:
Ongeacht je doelstelling kan je voedingsschema wel iets beter denk ik.

Een eiwitrijke middagmaaltijd zal al veel doen, evenals wat eiwitten bij het ontbijt (whey shake een optie)

Hoe dan ook succes ;)
 
Ongeacht je doelstelling kan je voedingsschema wel iets beter denk ik.

Een eiwitrijke middagmaaltijd zal al veel doen, evenals wat eiwitten bij het ontbijt (whey shake een optie)

Hoe dan ook succes ;)

Zal een whey shake toevoegen direct bij opstaan.
Wellicht in de middag blikje tonijn erbij doen vind ik ook altijd goed te eten.

Maar bedankt :)
 
Hoezo Italian way ?

Geen vet eten ? Op zijn minst eten Italianen olijfolie bij ALLES wat ze eten (en pasta zie ik ook al niet staan).
 
Hoezo Italian way ?

Geen vet eten ? Op zijn minst eten Italianen olijfolie bij ALLES wat ze eten (en pasta zie ik ook al niet staan).

Goede vraag ;). Omdat ik alles sowieso wat ik kook bereid in olijfolie en m'n avondmaal zal 9 van de 10x uit een pasta soort bestaan (spaghetti, macaroni, penne, tagliatelle etc...), omdat ik daar gewoon dol op ben. Ga dan denk ik wel eens voor de meergranen versies kiezen om de koolhydraten wat complexer te houden.
 
Zo net in de brandende zon (één van de weinige dagen deze zomer) op de baan staan tennissen.
Ben nu ook wel goed gesloopt, benen training laat ik daarom vandaag zitten en schuif het schema dagje door.
Dus morgen benen, donderdag rug, vrijdag schouders triceps en fullbody laat ik deze week voor wat het is.

Ook lekker gegeten vandaag:
09.00 - bakje yoghurt met havermout en appel
11.00 - 2 snee bruin brood met plakje ham en plakje kaas
13.00 - pizza mozzarella, salade met cherry tomaatjes, komkommer, rode ui en beetje olijfolie en daarna nog een sinaasappel en appel

Toen lekker wezen tennissen en na tennis even sportdrankje en banaan genomen.
Vanavond lekker spaghetti eten heb er nu al zin in, maar zal uurtje of 8 worden :).
I love the italian lifestyle :)

---------------------------------------
Het werd een bord nasi, anders kon ik de restjes weer weggooien ook zo zonde
 
Laatst bewerkt:
Zo wegens verhuizing gisteren en vandaag al niet kunnen trainen....
Wordt morgen de armen en schouders pakken.
Ga tevens naast gewicht training ook even HIIT cardio erin gooien.
Mooi schema nu te pakken voor de komende 4 weken

Ma: Borst + Abs
Di: Rug
Wo: rust
Do: Benen
Vr: Armen + Schouders
Za: rust
Zo: rust

Daarnaast na elke training pak ik nog even 20min HIIT cardio.
Vanavond maar lekker vroeg slapen om morgen fris te kunnen knallen in de sportschool!
 
Is dat echt een gemiddelde dag wat je in eerste post aan voeding hebt neergezet? Het lijkt mij echt super weinig of je avondmaaltijd moet echt een enorme caloriebom zijn:)..
Maaltijd 3 mag naar mijn mening wel wat groter. Of je moet met de tonijn echt een groot blik bedoelen. Misschien wat om de andere helft van de bak kwark eten?
 
Ik ben deels Italiaans en I take offense to this shit...

Je bevestigt het "pastavreters" vooroordeel. Ik niet. Het is 3 dagen geleden dat ik pasta gegeten heb.
 
Met pasta, lasagna en tiramisu kan ik in 3 weken tijd 10 kilo pure vetmassa aanzetten lijkt me niet zon goed idee.
 
Ik ben deels Italiaans en I take offense to this shit...

Je bevestigt het "pastavreters" vooroordeel. Ik niet. Het is 3 dagen geleden dat ik pasta gegeten heb.

You take offense to this city?!
Zou zeggen ga naar italië en zie het voor jezelf.
Juist als italiaan moet je toch weten dat het vaak pasta is als avondmaal.
Is juist niks mis mee, want ik vind het heeeeeeerlijk.
Maar je maakt nu eerder jezelf belachelijk dan ik Italianen, no offense.
Italianen staan juist bekend als levens genieters en uitgebreide lunches en diners.
Don't think you can argue with that

---------- Post toegevoegd Thu 4 Aug 2011 om 22:34 ----------

Met pasta, lasagna en tiramisu kan ik in 3 weken tijd 10 kilo pure vetmassa aanzetten lijkt me niet zon goed idee.

Ja, maar ik neem ook geen absurde porties hoor dus dat scheelt.
Van daar ook nog de salades en fruit wat heerlijk vult en lekker is.
Interessantste vind ik de invloed die het gaat hebben op me spiermassa.
Verwacht wel een dergelijke terugloop, maar heb het idee dat ik qua vetmassa achteruit zal gaan.
 
Je hebt nu een totaal ander voedingsschema neergezet???
Jammer dat ik je niet gequote heb:D..

Het is nu een beetje in de stijl van 'als het maar in mijn macro's past'. Voor mij werkt het zo wel...heb ook tijden lang ontbeten met een croissantje, lunch met brood en salade en 's avonds diner met pasta..lean blijf je erwel mee, maar mocht je toch besluiten om voor meer spiermassa te gaan, zou ik er wat meer eiwitten in gooien
 
Is dat echt een gemiddelde dag wat je in eerste post aan voeding hebt neergezet? Het lijkt mij echt super weinig of je avondmaaltijd moet echt een enorme caloriebom zijn:)..
Maaltijd 3 mag naar mijn mening wel wat groter. Of je moet met de tonijn echt een groot blik bedoelen. Misschien wat om de andere helft van de bak kwark eten?

Ja, heb schema omgegooid ga namelijk wat experimenteren voor mezelf de komende 4 weken en kijken hoe me lichaam nu daadwerkelijk reageert op dergelijke impulsen.
Ga ook niet op me calorieën letten deze 4 weken, maar op wat me lichaam me aangeeft. De lunch en diner eet ik namelijk puur totdat ik gevoelsmatig vol zit en dan stop ik.

Zal jullie dagelijks op de hoogte houden en na 4 weken weer me stats allemaal opnieuw laten meten.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Aug 2011 om 22:37 ----------

Je hebt nu een totaal ander voedingsschema neergezet???
Jammer dat ik je niet gequote heb:D..

Het is nu een beetje in de stijl van 'als het maar in mijn macro's past'. Voor mij werkt het zo wel...heb ook tijden lang ontbeten met een croissantje, lunch met brood en salade en 's avonds diner met pasta..lean blijf je erwel mee, maar mocht je toch besluiten om voor meer spiermassa te gaan, zou ik er wat meer eiwitten in gooien

Reageren langs elkaar op ;). Ja, mits ik me spiermassa weer wil ophogen ga ik de eiwitten ook verhogen. Is nu gewoon even de komende 4 weken kijken welke invloed dit gaat uitoefenen.
 
Zo dag is perfect begonnen.
Gister nog wezen stappen, maar vanmorgen op en top fit wakker rond de klok van 8.
Lekker bakje yoghurt gegeten, later nog een choco croissantje en een cappuccino :).
Nu pizza klaar aan het maken, dan daarna nog lekkere salade met kip en nog wat fruit.
Dan weer de gym in en knallen met me armen en 20min HIIT erin gooien.
Heb er zin in, gaan met die banaan!
 
Zo vandaag lekker de armen getraind zit volle pomp in nu.
Ging gevoelsmatig erg lekker hoop weer fijn progressie te kunnen maken.

Shoulder DB Press
8 x 12kg
7 x 14kg
6 x 18kg

Side lateral raise
8 x 10kg
7 x 12kg
6 x 14kg

BB Biceps Curl
8 x 30kg
7 x 40kg
6 x 45kg

Triceps Pushdown
8 x 60kg
7 x 65kg
6 x 70kg

Nu lekker uitrusten en vanavond aftrap van de eredivisie kijken :)
 
Back
Naar boven