MuscleMeat

BBosman: Beachproof 2013 (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Je dacht, ik maak er meteen even een paused squat van? ;)
Je stapte volgens mij wel te snel weer naar voren na die squat, maar oke...tis een beginnerswedstrijd natuurlijk.
Toch mooi gelift.
 
Ja ik zat ook al raar te kijken, zou hem op roepen maar hij ging ineens niet verder, gelukkig net goed.
Maar volgende keer onder betere omstandigheden beter !
 
Mooi dat je toch mee hebt gedaan!
 
die squat man!
als je 'm niet paused en iets minder diep doet zit er idd veel meer in!
wel netjes :D
 
Minder diep toch niet...
Meer naar achter zitten, dat wel, en wellicht je voeten wat verder uit elkaar zetten.
 
hoezo niet? lijkt mij dat als hij 5cm minder diep gaat nog steeds onder par zit.
dat kost minder kracht = meer gewicht
toch?
naar achter zitten idd wel :) maar 160kg is netjes man!
 
Heb het nog eens teruggeken, maar hij zit er toch echt niet ver onder... Lange benen natuurlijk, dus t is een aardig endje naar beneden toe.
Komt behoorlijk met zn knieen voorbij zn tenen, knieen meer naar buiten douwen, wijder staan, meer bij de heupen breken, eventueel low bar squatten en je ROM wordt echt korter.
 
hoezo niet? lijkt mij dat als hij 5cm minder diep gaat nog steeds onder par zit.
dat kost minder kracht = meer gewicht
toch?
naar achter zitten idd wel :) maar 160kg is netjes man!

Hij zat er echt maar een centimeter onder, anders had ik hem wel eerder omhoog geroepen.
 
Heb het nog eens teruggeken, maar hij zit er toch echt niet ver onder... Lange benen natuurlijk, dus t is een aardig endje naar beneden toe.
Komt behoorlijk met zn knieen voorbij zn tenen, knieen meer naar buiten douwen, wijder staan, meer bij de heupen breken, eventueel low bar squatten en je ROM wordt echt korter.

Is mijn hele probleem, loop nu bij de fysio, en het blijkt dat me hele posterior chain moeilijk kort & stijf is. (hams, glutes en erectors), goed voor pure kracht (= sterke deadlifter) maar blijkbaar moeilijker voor het squatten... Maar word aan gewerkt, gaat al een stuk beter dan 3 maand terug :D
 
Je dacht, ik maak er meteen even een paused squat van? ;)
Je stapte volgens mij wel te snel weer naar voren na die squat, maar oke...tis een beginnerswedstrijd natuurlijk.
Toch mooi gelift.
Ja ik zat ook al raar te kijken, zou hem op roepen maar hij ging ineens niet verder, gelukkig net goed.
Maar volgende keer onder betere omstandigheden beter !

Thanks heren :D volgende keer beter idd... Ik zakte, maar kon voor mn gevoel niet verder, dus zat ik onderin te wachten op mn 'up' :o

Dagje na de wedstrijd, was een zeer leuke en leerzame dag :D beetje last mn mn linker kuit en rechter glute, maar trekt wel bij, onderrug is nog steeds terminaal. Rustig verder gaan met 3/4x per dag rekken :)

Krijg nu regelmatig zon nieuwsbrief van andy bolton, die blijft ook op doelstellingen hameren, dus gaan we die ook maar eens opschrijven :)

Doelen eind 2011 / NK Powerliften Junioren

1: Onderrug herstellen en posterior chain op lengte krijgen + beter doorbloed krijgen.
2: Squattechniek op orde krijgen, meer diepte + meer naar achter zitten.
3: NK Powerliften Junioren / Masters 18 December. Hoop op een totaal van 600, realistisch: 200 buigen, 120 banken en 260 deadlift. Alles RAW.
4: Gewicht rustig ophogen tot 110-115kg, zonder te veel vet.

Kortom, beetje de hoofdlijnen van komende tijd. Training word (hoogst)waarschijnlijk 2x per week (woensdag en zaterdag) strongman bij Simon en dan maandag en donderdag powerliften in de gym.

Op en aanmerkingen altijd welkom :D
 
Laatst bewerkt:
Krijg net een paar foto's doorgestuurd van de wedstrijd :)

:D

2n1e78k.png
 
Stoere foto waarop ik alleen jou niet ken van gezicht. ;)
 
Hahaha, komt goed man!
 
Is er ergens link naar alle fotos?
 
Is er ergens link naar alle fotos?

zou ik niet durven zeggen, maar dit zijn alleen maar foto's en filmpjes van mij gemaakt door een vriendin en mn moeder... Denk niet dat je veel interesse hebt ik 30 fotos en 5 filmpjes van mij ;)
 
Hij zat er echt maar een centimeter onder, anders had ik hem wel eerder omhoog geroepen.

heb hem nog een teruggekeken maar hij zit er echt wel een heel stuk onder? of ben ik nu scheel?
 
heb hem nog een teruggekeken maar hij zit er echt wel een heel stuk onder? of ben ik nu scheel?

Dan weet je niet precies wat goede diepte is volgens IPF regels.
 
Voor het slapen gaan rekken, lading wide stance bodyweight squats, kwam minstens op de haak, knieen ook niet voorbij de tenen, ook 3x20seconden paused gedaan, rek zit er eindelijk goed in, wel beetje druk op de spieren die net 5cm links en rechts van mn leuter zitten, aan de voorkant. (geen liezen).

Goed gevoel onder het rekken, blijft er 100% zeker in zitten. Als die (...) rug geheeld is proberen over te stappen naar wide-stance-ala-niels-squats. :)

---------- Post toegevoegd Mon 26 Sep 2011 om 01:20 ----------

Diepte kan ik niet echt spotten bij mezelf, maar zien we wel aankomende papendal, (en nu echt op diepte Pjotr! ;))bij het rekken van mn onderrug voel ik nagenoeg alleen nog maar mn rechter erector, neem ik maar even voor aan dan de linker goed aan het herstellen is. :)

't komt wel goed skatje :heart:
Zoals ik tegen een vriendin zo zeggen :roflol:
 
nice, the intensity is duidelijk zichtbaar op die foto
 
Back
Naar boven