AndroidHealthClinic

BC Transfourmation Course Muscle M (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Muscle M

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 apr 2007
Berichten
280
Waardering
13
Lengte
1m57
Massa
119kg
Vetpercentage
31%
Goede avond mede ijzervreters,

Afgelopen zaterdag ben ik ook in Spijkenisse langs geweest om te starten met de transformation course die door Body Central wordt georganiseerd.

Net als de rest heb ik een standaard voedingsschema gekregen om te kijken hoe me lichaam hierop reageert.
Hetzelfde geldt voor het trainingsschema en de supplementen.

Ik heb voor mezelf alles even netjes uitgewerkt in Excel.
Deze vindt je in de bijlage.

Hieronder een kort overzicht van me huidige status:
Leeftijd: 24 jaar
Lengte: 192 cm
Gewicht: 111.5 kg
Vetpercentage: 18.5%

Mijn doel is om dit vetpercentage flink naar beneden te schroeven.
Dit heb ik in het verleden al enkele malen geprobeerd zonder enig noemenswaardig resultaat.

In dit topic zal ik mijn ervaring zo nu en dan plaatsen en hopelijk een beetje support van jullie kant ontvangen zodat ik nog meer druk op me schouders voel om dit vol te houden.
Met 1 cheatmeal per week zal het flink afzien worden:)

Ik train overigens al een aantal jaren, in de loop der jaren steeds iets fanatieker geworden. Een beetje met me voeding gespeeld en met supplementen. Verder trainde ik meestal 4 a 5 keer in de week met 1 spiergroep per dag. Dit vindt ik altijd lekker werken en deze spiergroep maximaal pakken om vervolgens genoeg rust te geven.

Bij deze mijn bevindingen van vandaag om gelijk maar te starten.

Maandag 7 januari 2013.

Vanmorgen vroeg begonnen met het klaarmaken van me maaltijden.
De bloem met eieren mixen levert nog veel klontjes op. Iemand van jullie toevallig een tip hoe je dit kan verhelpen?!

Verder smaakte het goed en waren de klontjes geen probleem tijdens het eten.

Verder een lange schooldag gehad en netjes me maaltijden gegeten. Ze vulden gelukkig goed en heb niet echt een honger gevoel gehad. Aansluiten naar de sportschool gegaan voor de training.
Deze samen met me fitness buddy uitgevoerd en ging erg lekker. Vervolgens me 30 min cardio gepakt en thuis weer me rijst met kip op.

Nou dit was het even voor vandaag.

Zo even douche, me laatste maaltijd drinken en naar bed toe.

Groeten, Muscle M
 

Bijlagen

  • Voeding 06012013.xlsx
    25,1 KB · Weergaven: 186
Laatst bewerkt:
Heftig trainingsschema. Is dat nu voor iedere deelnemer anders/persoonlijk?
 
Het is inderdaad een pittig schema, maar niet veel anders als ik al uitvoerde.
Momenteel is dit schema voor elke deelnemer van toepassing.

Afgelopen zaterdag is ons gewicht en vetpercentage genoteerd.
Aansluiten is het bijgevoegde voeding en trainingsschema toegestuurd met de opdracht om dit 4 weken vol te houden.
Dan komen we terug voor een nieuwe meeting.
Met deze 2 gegevens (meetpunt1 afgelopen zaterdag en meetpunt 2 over 4 weken) kunnen ze analyseren hoe mijn lichaam op dit schema heeft gereageerd (of niet, wie zal het zeggen:))
Zo hebben zij een idee waar je lichaam op reageert, of juist niet.
Vervolgens wordt er een persoonlijk voedings/trainingsschema opgesteld voor de periode daarna.
Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met je doelstelling. In mijn geval het vetpercentage flink omlaag schroeven.

Ik denk persoonlijk dat ik met mijn huidige gewicht, dit trainingsschema en deze voeding wel al iets zal afvallen.
Maar we zullen het zien. Wordt vervolgt!
 
Update 2.0

Vandaag de laatste training van het schema gehad (borst en triceps).
De spierpijn van vorige dagen is erg aanwezig in me gehele lichaam.
De spierpijn in me benen is zelfs zo erg dat het lopen met moeite gaat:)

Normaal trainde ik benen niet zo heavy als dit schema dus dit was even flink schrikken.
Hopelijk wordt de spierpijn komende dagen iets minder zodat ik ze volgende week weer max kan pakken!

Verder is het dieet ook goed te doen en heb ik 2x cardio uitgevoerd.
Voor morgen staan de zwakke spiergroepen op het programma en de laatste keer cardio.
Het dieet is ook allemaal goed vol te houden en de motivatie wordt met de dag meer.

Ik zeg maximaal droppen met dat vetpercentage!
 
Tof ik volg doe ook mee en hou een log bij
 
Pak jij olijfolie? Of andere olie? Elke keer hele eetlepel? En welke bloem heb jij.,?
 
Pak jij olijfolie? Of andere olie? Elke keer hele eetlepel? En welke bloem heb jij.,?

Hendrie,

Ik pak 3 maal daags olijfolie.
Aangezien ik me kip klaarmaak met een contact gril heb ik hier geen olijfolie voor nodig.
Daarom doe ik bij me ontbijtshake, voor het trainen en s'avonds voor het slapen er elke keer 10 ml doorheen.
Aangezien me shakebekker dan toch op de weegschaal staat om de andere hoeveelheden te bepalen gooi ik gelijk de olijf olie erbij en weeg ik 10 mg af. (10 ml is ong. 9.8 gram)

Verder gebruik ik voor de tarwebloem voor de pannenkoeken.
Denk dat ik vandaag of morgen maar is Stevia of een andere zoetstof ga aanschaffen om er een beetje smaak in te krijgen.

Gebruik jij bij je ontbijt havermoutvlokken of havermoutpoeder?
Ik dat laatste en gooi het in 1 shake, wel zo makkelijk:)

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 10:25 ----------

Update 3.

Gisteren 2 oefeningen voor me rug gedaan, 2 buik oefeningen en daarna 30 min cardio uitgevoerd.
Bij deze dus alle trainingen voor de week gehad. Daarnaast lekker me maaltijden gegeten.
In de stad 2 proteinbars gekocht om deze bij de V&D op te eten met een grote kop koffie, terwijl me vriendin aan een appelflapbol zat :)
Savonds een verjaardag gehad en daar van i.p.v. chips, kaas en andere lekkernijen wat plakjes komkommer en tomaat gegeten.
Update 3.

Korte terugblik op de week.
Trainingen zijn erg lekker en heb er goed spierpijn van gekregen. De benen beginnen langzaam weer loopbaar te worden en de kuiten iets minder strak te staan.
Daarnaast elke dag aan me dieet gehouden en netjes clean gegeten.
Vandaag staat er een steengril middagje op het menu dus daar kan ik ook wel netjes 'cheaten' zonder teveel saus etc. toe te voegen.

Al met al een goed week gehad en ready for week 2!
 
Laatst bewerkt:
Ik pak vlokken geen idee wat het verschil.er van.is die stevia wil ik ook gaan kopen al zichtbaar verschil in de spiegel.of op de,weegschaal?
 
Verschil in de spiegel is inderdaad aanwezig.
Heb het idee dat ik minder opgeblazen ben als vorige week.

Verder heb ik nog niet op de weegschaal gestaan, ik wacht denk rustig af tot de 2e meeting.

Jij wel al op de weegschaal gestaan dan?
 
Slim dat bij die 5 ei eiwitten ook 1 hele zit.
Wordt het veel beter opgenomen;)

Succes
 
Als je alleen maar ei eiwitten eten zonder 1 geel erbij wordt moeilijk opgenomen door je lichaam.
Heel veel mensen zijn er dol op, maar zonder eigeel erbij is het niet zo'n goede bron van proteïne ;)
Wat wel voordeel is dat het goed vult. Ideaal in de cut.
 
Als je alleen maar ei eiwitten eten zonder 1 geel erbij wordt moeilijk opgenomen door je lichaam.
Heel veel mensen zijn er dol op, maar zonder eigeel erbij is het niet zo'n goede bron van proteïne ;)
Wat wel voordeel is dat het goed vult. Ideaal in de cut.

Bedankt voor de info, weer wat geleerd!

@ Hendrie, hoe doe jij je voeding op niet trainingsdagen?
Neem je dan ook het voedingsschema in incl. shakes etc. of pas je dit enigszins aan?
 
Verschil in de spiegel is inderdaad aanwezig.
Heb het idee dat ik minder opgeblazen ben als vorige week.

Verder heb ik nog niet op de weegschaal gestaan, ik wacht denk rustig af tot de 2e meeting.

Jij wel al op de weegschaal gestaan dan?
ook minder opgeblazen nog niet op de weegschaal gestaan:D durf niet :D

Bedankt voor de info, weer wat geleerd!

@ Hendrie, hoe doe jij je voeding op niet trainingsdagen?
Neem je dan ook het voedingsschema in incl. shakes etc. of pas je dit enigszins aan?
haal ik shake voor en na training weg verder niet

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 13:56 ----------

Hendrie,

Ik pak 3 maal daags olijfolie.
Aangezien ik me kip klaarmaak met een contact gril heb ik hier geen olijfolie voor nodig.
Daarom doe ik bij me ontbijtshake, voor het trainen en s'avonds voor het slapen er elke keer 10 ml doorheen.
Aangezien me shakebekker dan toch op de weegschaal staat om de andere hoeveelheden te bepalen gooi ik gelijk de olijf olie erbij en weeg ik 10 mg af. (10 ml is ong. 9.8 gram)

Verder gebruik ik voor de tarwebloem voor de pannenkoeken.
Denk dat ik vandaag of morgen maar is Stevia of een andere zoetstof ga aanschaffen om er een beetje smaak in te krijgen.

Gebruik jij bij je ontbijt havermoutvlokken of havermoutpoeder?
Ik dat laatste en gooi het in 1 shake, wel zo makkelijk:)

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 10:25 ----------

Update 3.

Gisteren 2 oefeningen voor me rug gedaan, 2 buik oefeningen en daarna 30 min cardio uitgevoerd.
Bij deze dus alle trainingen voor de week gehad. Daarnaast lekker me maaltijden gegeten.
In de stad 2 proteinbars gekocht om deze bij de V&D op te eten met een grote kop koffie, terwijl me vriendin aan een appelflapbol zat :)
Savonds een verjaardag gehad en daar van i.p.v. chips, kaas en andere lekkernijen wat plakjes komkommer en tomaat gegeten.
Update 3.

Korte terugblik op de week.
Trainingen zijn erg lekker en heb er goed spierpijn van gekregen. De benen beginnen langzaam weer loopbaar te worden en de kuiten iets minder strak te staan.
Daarnaast elke dag aan me dieet gehouden en netjes clean gegeten.
Vandaag staat er een steengril middagje op het menu dus daar kan ik ook wel netjes 'cheaten' zonder teveel saus etc. toe te voegen.

Al met al een goed week gehad en ready for week 2!
1x per week mag je cheatmeal he
 
Ik durf ook niet te wegen(A)

Als het 2e meetmoment is aangebroken hoop ik dat er een verschil is te zien ten opzichten van meetpunt 1.
Tussendoor wordt er toch niets aangepast dus heeft weinig zin ook om te wegen.

De cheatmeal wordt vanmiddag. Zal naast het steengrillen vast nog wel wat lekkers staan als gebakken aardappelen, wat salades en een goed nagerecht:) Nee die cheatmeal komt goed.

Wat was jou cheatmeal deze week?!
 
Ik durf ook niet te wegen(A)

Als het 2e meetmoment is aangebroken hoop ik dat er een verschil is te zien ten opzichten van meetpunt 1.
Tussendoor wordt er toch niets aangepast dus heeft weinig zin ook om te wegen.

De cheatmeal wordt vanmiddag. Zal naast het steengrillen vast nog wel wat lekkers staan als gebakken aardappelen, wat salades en een goed nagerecht:) Nee die cheatmeal komt goed.

Wat was jou cheatmeal deze week?!

Vanavond patat met kipsate en beste bak ijs
 
Als je alleen maar ei eiwitten eten zonder 1 geel erbij wordt moeilijk opgenomen door je lichaam.
Heel veel mensen zijn er dol op, maar zonder eigeel erbij is het niet zo'n goede bron van proteïne ;)
Wat wel voordeel is dat het goed vult. Ideaal in de cut.

Niks met opname te maken , in tegendeel.
 
Je bedoelt zeker het aminozuurprofiel?
 
Zo dat was een flinke cheatmeal vanavond.
Lekker wezen steengrillen met biefstuk, kipfilet, oesterhaas en wat zalm.
Daarbij heerlijke stokbroodjes en andere lekkere hapjes genuttigd. Was wel genieten na een week rijst met kip en wat pannenkoeken haha!

Genoeg gegeten om weer een week op te teren.
A.s. zaterdag uit eten dus dan pas weer buiten me boekje gaan aan andere lekkernijen.

Net nog even me night proteinshake op en zo naar bed. Morgen weer vroeg dag met veel op het programma waaronder Rug+Biceps:)

Zin in!!!
 
Interessant dit ik volg
 
Back
Naar boven