MuscleMeat

BCAA drink of pre-workout (of allebei)

Bezoekers in dit topic

Karakter helpt daar ook heel goed tegen :p
 
  • Like
Waarderingen: Saus
Genoeg eiwitten binnenhalen = geen BCAA nodig
Beter gezegd: genoeg BCAA binnenhalen = geen BCAA supplement nodig.
Maar jij zegt dat BCAA zelfs een negatieve invloed op spiergroei kan hebben?
Dit zou te maken hebben met de resterende aminozuren die uit afgebroken spierweefsel moet worden gehaald.
BCAA's kunnen wel degelijk een positieve rol spelen alleen niet op de manier waaraan de meesten denken.

Trainen verbruikt BCAA's als brandstof waardoor er in verhouding meer tryptofaan beschikbaar is om de bloed/hersen barrière te passeren waardoor je een verhoogde serotonine/melatonine afgifte/aanmaak krijgt met als gevolg een moe slaperig gevoel (dat duffe gevoel dat je soms heb halverwege je training)

BCAAs supplementeren voor je training kan dit voor een deel tegengaan.
Heb je hier toevallig wat leesvoer over? Daarnaast, zou het in dat geval sowieso niet beter zijn om EAA te suppleren?
 
Heb je hier toevallig wat leesvoer over? Daarnaast, zou het in dat geval sowieso niet beter zijn om EAA te suppleren?

Gaat om de concurrerende aminozuren binnen de groep (tryptofaan, methionine, leucine, isoleucine, valine en fenylalanine)

Je kan altijd een andere combi nemen waar BCAAs in zitten maar het zijn mn BCAAs die verbruikt worden als brandstof waardoor je ze "hoog" wil houden.

Wat leesvoer betreft, ik zal een kijken wat ik nog heb liggen :)
 
Wordt hier mooi omschreven waarom bcaa’s niet bevorderlijk zijn, met bronnen.


400mg is ook niet weinig. Of is het je enige cafeïne inname op die dag?
Jup op het moment wel, savonds een blikje monster of reighn, 2x200mg cafeine en dan trainen, ondertussen nog een blikje, Voor de rest van de dag geen koffie ofzo dus ik krijg er wel een fijne boost van.
 
Dat zeker. Hoe is je slaap?
Pak het voor 18u, slaap geweldig k#t, al sinds mijn 18de, cafeine vrije maanden hebben hier maar beperkt effect op.
 
Gaat om de concurrerende aminozuren binnen de groep (tryptofaan, methionine, leucine, isoleucine, valine en fenylalanine)

Je kan altijd een andere combi nemen waar BCAAs in zitten maar het zijn mn BCAAs die verbruikt worden als brandstof waardoor je ze "hoog" wil houden.

Wat leesvoer betreft, ik zal een kijken wat ik nog heb liggen :)

Interessant. Daar was ik niet van op de hoogte.

Werkt dit ook als de BCAA's intra warkout genomen worden? Pre-workout heb ik een meal met een volledig eiwitprofiel. Deze zal dan ook beschikken over genoeg aminozuren lijkt mij.
 
Back
Naar boven