XXL Nutrition

Stelling bcaa : in pilvorm of poeder ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vosy

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
117
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
115kg
Vetpercentage
16%
yow

ik heb mij laten vertellen dat bcaa in poedervorm beter door lichaam en spieren zou worden opgenomen dan deze in pillen/capsules !?

is dit waar en waarom dan ?

ik pak nu bcaa in pilvorm voor het gemak maar als bcaa in poedervorm voor een betere opname zorgen zou ik de overstap wel maken naar poedervorm .

greetz

vosy
 
die capsules zijn binnen een paar seconden opgelost
 
Ik geef de voorkeur aan BCAA in poedervorm.
Voor mijn gevoel word dat net wat beter/sneller opgenomen door het lichaam.
 
Laatst bewerkt:
Geschoond...ontopic aub
 
Capsules, dat is zo ongeveer hetzelfde als poeder. Er zit ook poeder in en dat schilletje los ook op in een paar seconden, dat maakt echt geen verschil.
 
ik ga voor poeder, nog nooit pil vorm op.
 
Capsules is net wat handiger meenemen denk ik.
 
Pil wordt minder snel op genomen, en voordeel met poeder is je kan het exacte aantal mg afwegen dat je wilt .
Maar kwa resultaten maakt t denk ik echt niks uit
 
Laatst bewerkt:
Pil wordt minder snel op genomen, en voordeel met poeder is je kan het exacte aantal mg afwegen dat je wilt .
Maar kwa resultaten maakt t denk ik echt niks uit

Pil ja, maar capsules maakt niks uit. BCAA poeder in een capsule dus.
 
poeder is goedkoper, maar lost wat moeilijk op en smaakt niet lekker.

Pillen zijn duurder, maar voor sommige mensen makkelijker weg te krijgen.

effectief verschil is er niet.
 
Ja ik zou voor caps gaan. Ik heb nu een potje Pure Muscle BCAA's (b&f) maar gebruik die shit nooit omdat het zeer moeilijk is om naar binnen te krijgen. Als je het in vloeistof gooit komt er alleen een soort ondrinkbare schuimlaag bovenop. Daarnaast is het bijzonder smerig. Ik weet niet of andere poeders misschien wel normaal oplossen, maar ik gebruik het spul niet meer.
 
ja ik zou voor caps gaan. Ik heb nu een potje pure muscle bcaa's (b&f) maar gebruik die shit nooit omdat het zeer moeilijk is om naar binnen te krijgen. Als je het in vloeistof gooit komt er alleen een soort ondrinkbare schuimlaag bovenop. Daarnaast is het bijzonder smerig. Ik weet niet of andere poeders misschien wel normaal oplossen, maar ik gebruik het spul niet meer.

+1
 
Ja ik zou voor caps gaan. Ik heb nu een potje Pure Muscle BCAA's (b&f) maar gebruik die shit nooit omdat het zeer moeilijk is om naar binnen te krijgen. Als je het in vloeistof gooit komt er alleen een soort ondrinkbare schuimlaag bovenop. Daarnaast is het bijzonder smerig. Ik weet niet of andere poeders misschien wel normaal oplossen, maar ik gebruik het spul niet meer.

Als ik het meng met dextro of waxy maize heb ik dat schuim lang niet zo erg als dat ik het meng met water. Smerigheid is bijzaak imo, zeker met wat dextro is het goed te doen.
 
Pillen, capsules en poeder zijn drie verschillende dingen.
 
Als ik het meng met dextro of waxy maize heb ik dat schuim lang niet zo erg als dat ik het meng met water. Smerigheid is bijzaak imo, zeker met wat dextro is het goed te doen.

Wat trouwens verbazingwekkend goed werkt is zo'n schepje legen in je mond en dan water drinken. Met 2 a 3 slokken is het al naar binnen. Het blijft niet een minuut in je mond plakken. Maar ik merk zelf toch dat ik supplementen die ik niet fijn vind om in te nemen al snel laat staan. Ik beperk me nu tot iets beter smakende suplementen. Caseine, whey en creatine AKG. Die laatste smaakt verrassend oke voor een substantie die als tip meekrijgt het op te lossen in vruchtensap. Meestal betekend 'oplossen in vruchtensap' dat de smaak zo ranzig is dat je het maar beter in iets kan oplossen wat al een zeer sterke smaak heeft.
 
Back
Naar boven