XXL Nutrition

Bcaa met wielrennen en kt

Bezoekers in dit topic

taft

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
131
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Ben nu bezig met de cut als cardio doe ik wiel rennen, de afstand verschild van 50km tot 100km waar ik bij 100km zo rond de 1800 kcal verbrand.

Ik kwam van 78kg en weeg nu zon 76kg merk dat ik in vet percentage gedaald ben en niet zoveel spier heb verbrand, dit omdat mijn squat even hoog is en deadlift en bench zelfs verhogen.

Alleen wil ik toch nog wat verder cutten en doordat ik soms best lang foets en daardoor veel kcals verbuik zocht ik op internet een suppelement voor spierbehoud ik vond hier voor bcaa's nu weet ik niet precies hoe ik dit suppelement moet gebruiken.

Voor het fietsen neem ik dan 500ml met bcaa mee? Of drink ik dit voor of na het fietsen? Normaal neem ik bij een lange tocht +50 km ook een bidon met een isotone sport drank mee "moet" dit nog steeds?

Ook wil ik dit suppelement gebruiken tijdens mijn normale kracht training doe ik het dan in mijn eerste 500ml of weer na of voor het sporten?

Hoe werken de aminozuren leucine, isoleucine en valine nou precies, oferen ze zich als het ware op zodat zij worden gebruikt door het lichaam inplaats van deze aminozuren uit het spierweefsel te winnen of beschermen ze het spierweefsel zodat het lichaam het vet weefsel gaat verbranden voor energie?
 
Zou zelf gewoon een grote eiwit- en koolhydraatrijke maaltijd nuttigen voor het fietsen en voor tijdens het fietsen zelf havermoutrepen met whey maken.

Ga je meer aan hebben dat een paar gram bcaa.
 
Het kan je extra helpen als je zoveel cardio doet. Cardio is katabool.
Je BCAA rondom je training innemen, kan dus ook tijdens.

Verder is je complete dieet veel belangrijker en doen de BCAA's maar minimaal.
 
energie tanken in eerste instantie, mineralen. Bcaa eventueel direkt na fietsen nemen met wat vruchtensap. Ik doe aan wielrennen regelmatig, en neem weinig aan bcaa, maar eerder Whey proteine na het fietsen en e.v banaan erbij
 
Back
Naar boven