MuscleMeat

bcaa van weider:rare samenstelling..

Bezoekers in dit topic

TheLordTaketh

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
345
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Heb hier een potje "all free form bcaa's" van weider gekocht.
Op het potje staat dat er per tablet : 450 mg isoleucine , 290 mg leucine en 260 gram valine inzit.

Dit is toch een rare samenstelling niet? Er zit dubbel zoveel isoleucine in als leucine. Normaliter is dat toch omgekeerd?

Mijn vraag is eigenlijk gewoon wat de reden hiervoor zou zijn en of dit ten koste gaat van de kwaliteit van het product.

Thanks!

edit: Ik zie hier dat het feit dat het 'vrije vorm' tabletten zijn ook vrij uitzonderlijk is. Heb vanalles proberen opzoeken maar niet echt concrete info gevonden rond deze 'vrije vorm bcaa's'. Wat houdt dat precies in?
 
Laatst bewerkt:
Ingrediënten per tablet: ( Sportslab)
L-Isoleucine: 175 mg
L-Leucine: 350 mg
L-Valine: 350 mg
Hulpstoffen: 2,3 g



Amount Per Serving: AST
Each Serving Contains:
L-Leucine 2250mg
L-Isoleucine 1125mg
L-Valine 1125mg


Amount Per Serving (Optimumnitr.)
L-Leucine 500mg *
L-Isoleucine 250mg *
L-Valine 250mg *

Amount Per Serving: Ultimate nutr.

L-Valine: 800 mg
L-Leucine: 800 mg
L-Isoleucine: 400 mg
 
Optimale verhouding leucine:isoleucine:valine word gesteld op 2:1:1

Concerning safety, toxicity studies using animals have shown that BCAAs are safeamino acids when the three BCAAs are provided in a ratio similar to that of animal protein(i.e., a 2:1:1 leucine:isoleucine:valine ratio).
[Link niet meer beschikbaar]

Maw omdat onze spiereiwitten ook die verhouding bezitten.
 
leucine:isoleucine:valine hoeveel gram per hoeveel lichaams gewicht ? :D
 
Zie je , nergens heeft isoleucine de hoogste waarde en op dit potje wel :)

Tjah, weider zal wel weten wat hij doet zeker.

Wat het verschil is tussen gewone bcaa's en vrije vorm bcaa's ben ik nog niet uit.
 
In een BCAA supplementen zitten alleen BCAA's, In een complex zitten ook alle andere aminozuren en is er dus een concurerende werking tussen diverse aminozuren.
 
leucine:isoleucine:valine hoeveel gram per hoeveel lichaams gewicht ? :D

In ieder geval veel meer dan de supplementen fabrikanten aanraden.

Heb heb tijd 5-6gr voor en 5-6gr na de training genomen en kwam er later achter dat dit eigenlijk te laag gedoseerd was.
 
3XL dit is wat ik gebruik voor de trainning 500mg L-leucine 500mg L-valine en 250mg L-isoleucine en na de trainning het zelfde dit is wat er op de gebruiks aanwijzing staat maar wat zegt een gebruiks aanwijzing vandaar mijn vraag

3xl hoe kwam jij dr achter dat jou dosis te laag gedoseerd was en hoeveel moet je dan in nemen en waar lees jij dat :D (wil dat ook lezen)

(wat ik gebruik is het huismerk BCAA van thnc)
 
voornaamlijk na het lezen van wat artikelen van Poliquin, even als vb

I recommend taking 0.44 g per Kg of bodyweight. Take half of this dosage within 30 minutes before training. Take the other half right after training.
Poliquin Performance Center - Introducing BCAA Excellence

Dat is dus voor iemand van 100kg, 44gr (totaal)




Maar ook Berardi

2) BCAA's - To be taken during training. Start with .4g/kg mixed in 1L water. You could add maltodextrin/dextrose to this if you are the fast metabolism type, but it is not necessary for BCAA transport as they have the unique ability to stimulate insulin production in the absence of glucose.
John Berardi - Mechanical Advantage Part II

en ook Tbodo zit hoog

5 servings of 5-10 grams per day
TESTOSTERONE NATION - NEW! BIOTEST BCAA!



Zoals je ziet kom je al snel aan de 40-50gr/dag
 
ja mooi :thumbup:

bedankt gozer gaat ik allemaal ffe lezen
 
Back
Naar boven