Fitness Seller

Bcaa vs amino acid

Bezoekers in dit topic

toenlytje

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 mei 2014
Berichten
1.178
Waardering
718
Lengte
1m89
Massa
40kg
in de cut gebruikte ik tijdens minn training bcaa"s, ik had gelezen dat 5gr amino acids voor de traininn de protein synthesis met bijna 400% verhoogten. In de bulk gebruikte ik tijdens de training deze amino acids.
Mijn vraag is : wat is het beste in de bulk qua bcaa en amino acids timing? Bcaa tijdens en amino"s ervoor,bcaa voor en amino"s tijdens of is alleen amino"s tijdens de training voldoende?
 
Weet je wel wat het verschil is tussen BCAA's en Amino Acids en hoe je deze binnen krijgt? Want als je aan het bulken bent, heb je in principe geen amino's nodig ;) Als je bijv. een whey shake voor de training neemt, zit je al ruim aan je eaa's en andere aminozuren. Zeker als je in de bulk op dagelijkse hoeveelheid voldoende binnen krijgt.

Zie ook deze link: https://forum.bodybuilding.nl/topics/startersguide-voor-beginnende-sporters.378470/
 
Een medewerker van xxl heeft mij gezegd dat amino"s juist voor de bulk bedoelt waren? Van bcaa"s weet ik dat deze spierafbraak tegen gaan, die beginnersguide weet ik allemaal wel het gaat mij puur on deze vraag, wat zou jij tijdena de bulk dan nemen, bcaa"s of amino"s en wanneer?
 
Das echt onzin en geldverspilling. Dat is gewoon even makkelijk 20 euro armer worden. Natuurlijk werken amino's wel, maar in een bulk zijn ze zeker niet nodig.. Ze proberen je alleen maar te verkopen. Als jij per dag, bijv. 200gram eiwitten binnen krijgt. Waarvan voldoende eaa's (essentiele aminozuren) dan zit jij echt wel goed hoor. In een cut wil je jouw spieren beschermen om spierafbraak tegen te gaan. Zeker op een laag vetpercentage is dat handig, maar wanneer je in de bulk zit en voldoende eiwitten binnen krijgt (bulk = je krijgt meer koolhydraten, eiwitten en vetten binnen dan je lichaam nodig heeft) dan groei je. Doordat je dus ruim in je voedingsstoffen zit, hoef je dus niet nog eaa's te nemen. Commercieel wel sterk tbh.
 
in de cut gebruikte ik tijdens minn training bcaa"s, ik had gelezen dat 5gr amino acids voor de traininn de protein synthesis met bijna 400% verhoogten. In de bulk gebruikte ik tijdens de training deze amino acids.
Mijn vraag is : wat is het beste in de bulk qua bcaa en amino acids timing? Bcaa tijdens en amino"s ervoor,bcaa voor en amino"s tijdens of is alleen amino"s tijdens de training voldoende?

Flinke eiwitsynthese verhoging gebeurt vnl door EAA maar is geen 400%. Was het maar waar die 400%
Maar in een gewone whey shake zit al behoorlijk wat aan EAA en bcaa.. Verder krijg je nog het een en ander binnen via je voeding.
Wat timing betreft. Het belangrijkste moment is direct na de training. Als je daar een shake neemt verhoog je direct de eiwitsynthese extra.
Je kan een half uur voor de training ook een shake nemen, dan heb je tijdens de training je systeem vol spiervoeding zitten. Heb je geen extra amino's of bcaa voor nodig.
Verder je casseíne/whey voor het slapen gaan nemen en direct na het wakker worden een kleine shake. Als je daar allemaal optimaal van wilt profiteren.

Hier heb je nog wat extra info: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3464665/
 
Bedankt voor het herhalen Martin ;)
 
hahah, ik had jouw posts nog niet eens helemaal gelezen.
Maar we vullen elkaar weer lekker aan zo. :p
Hahaha ja truE. Alle beetjes helpen toch. Samen wordt de wereld beter haha
 
Back
Naar boven