AndroidHealthClinic

BCAA vs EAS (Essential Amino Stack)

Bezoekers in dit topic

Goodluck

Cool Novice
Lid geworden
27 sep 2015
Berichten
49
Waardering
9
Lengte
1m84
Massa
95kg
Na jaren van trainen zonder supplementen ben ik sinds een maand of 3 overgehaald om met supplementen te trainen.

Momenteel neem ik volgende supplementen (allemaal van XXL)
Beta Alanine
L-Arginine
Whey Perfection/Delicious
EAS (Essential Amino Stack)


Al met al; geen negatieve ervaringen, resultaten mogen er zijn. Echter zit ik nu in de revalidatie van een knieoperatie dus heb tijd over, tijd om m'n supps wat beter onder de loep te nemen dus... En dan vooral die laatste.

Je leest/hoort veel over BCAA's & Aminozuren, ik heb destijds voor EAS gekozen als "beginner" omdat er "alles in zit". Na wat rondspeuren vraag ik me echter af of het niet wat overkill is. Alle BCAA's die ik tegenkom bevatten:
  • L-Leucine
  • L-Isoleucine
  • L-Valine

De EAS voegt hier nog een 5-tal extra Aminozuren aan toe:
  • L-Lysine
  • L-Phenylalanine
  • L-Threonine
  • L-Histidine
  • L-Methionine

Daarnaast voegen ze er Ctiruline Malaat & Vitamine B6 aan toe.
De eerste 3 zijn in de BCAA's in een veel hogere concentratie (per dosis) aanwezig. De 5 extra Amino's uit de EAS zijn ook terug te vinden in de Whey Shakes.

Hoe essentieel zijn die 5 extra Aminozuren? Is het aantal in de Whey voldoende en is het keiharde overkill? Of haalt het daadwerkelijk iets uit, aangezien de EAS beduidend duurder is dan de verschillende BCAA's ben ik benieuwd wat de meerwaarde is van deze Amino's in de EAS.

Ook lees ik hier posts van leden die hun Alanine combineren met Citruline Malaat (ook een veel hogere dosis dan in de EAS). Wegen de extra's in de EAS op tegen bijvoorbeeld een combinatie van BCAA's & Citruline Malaat in een veel hogere dosis. (voor minder geld)

Ik hoor graag van jullie!
 
Als je per dag genoeg eiwitten binnen krijgt hoef je dit niet te nemen. Tenzij je fasted traint, of in een diepe cut zit.

Daarnaast ga je van EAS ongelooflijk uit je bek stinken. Het is echt zo fucking ranzig, echt te bizar voor woorden.
 
ze zijn voor bijna iedereen ongeveer even nutteloos
 
Doelen jullie op de EAS, BCAA.s of op allebei?
 
Back
Naar boven