MuscleMeat

BCAA's ipv kwark s'avonds?

Bezoekers in dit topic

amateurtje

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
2.239
Waardering
2
dit staat in een post van big'r:

-BCAAs verlagen proteine afbraak, maar verhogen proteine synthese niet! Deze zijn erg geschikt om te gebruiken tijdens het cutten of als "middernacht shake" (5 g).


dus in feite kan je gewoon 5g bcaa's (poeder of capsules) nemen voor het slapengaan ipv kwark?

wat zouden de voor en nadelen hiervan zijn? is het beide even effectief?



ik persoonlijk denk dat kwark mss net iets beter is omdat het toch de maag een beetje vult. als je gewoon wat water neemt voor het slapengaan met bcaa's ben je niet echt gevuld veronderstel ik.
en ik haat het om met honger te moeten gaan slapen.

maar iig discuss maar heren;)
 
dit staat in een post van big'r:

-BCAAs verlagen proteine afbraak, maar verhogen proteine synthese niet! Deze zijn erg geschikt om te gebruiken tijdens het cutten of als "middernacht shake" (5 g).


dus in feite kan je gewoon 5g bcaa's (poeder of capsules) nemen voor het slapengaan ipv kwark?

wat zouden de voor en nadelen hiervan zijn? is het beide even effectief?



ik persoonlijk denk dat kwark mss net iets beter is omdat het toch de maag een beetje vult. als je gewoon wat water neemt voor het slapengaan met bcaa's ben je niet echt gevuld veronderstel ik.
en ik haat het om met honger te moeten gaan slapen.

maar iig discuss maar heren;)

Waarom niet een combinatie van? BCAA om catabool tegen te gaan, en eiwitten voor de synthese en opname in de spieren?
 
Ben ook benieuwd...
 
goed topic
 

ja maar blijkbaar reageert niemand :p



en volgens mij zijn bcaa's toch ook al lang opgenomen en verteerd na 8 uur slaap dus zoveel kan je er toch niet aan heben??
 
Kwark bevat toch (bijna) het volledige aminozuur profiel, dus ook de bcaa's als ik me niet vergis.Als je dus 500 gram kwark eet krijg je dus ook redelijk wat bcaa's binnen.

Correct me if i'm wrong :)
 
5 gram BCAA's leveren denk ik niet genoeg bouwstoffen voor de nacht. De kombinatie BCAA en kwark wel denk ik.
 
Ik denk dat langzame eiwitten als kwark meer glutamine bevat en langzamer veteerd/ afgebroken wordt dan BCAA die voornamelijk in Whey zitten.

Ik weet niet wat beter is maar ik blijf bij kwark. Als ik voor het slapen gaan slechts vertrouw op 5 caps dan wordt ik geheid wakker van de honger :D
 
Als je geen eiwitten neemt voor je de nacht ingaat dan zal je waarschijnlijk spieren gaan afbreken. Een BCAA supplementen kan je hier niet voldoende tegen beschermen. Je hebt simpelweg een ruime hoeveelheid bouwstoffen nodig.

BCAA's zijn anti katabool. Maar dat moet je niet los zien van de setting waarin ze anti katabool zijn: Aan het begin van, tijdens en na de training!
(Hier hebben ze i.i.g. hun sterkste anti-katabole effect).

Ik denk dat het anti-katabole effect van BCAA's aan het begin van de nacht als je net gegeten hebt, te verwaarlozen is. Je bent dan ook niet in een netto katabole toestand. Want als het goed is heb je goed gegeten (avondmaaltijd en voor-het-slapen maaltijd).

BCAA's werken maar kort. Het zijn aminozuren. Ze worden vlot opgenomen in je lichaam. Rondom de training en vooral direct na je training worden ze efficient gebruikt (opname in spierweefsel waar er een acuut tekort is aan BCAA's).

Als je BCAA's bij een maaltijd neemt krijg je een ander effect. Door de in het BCAA supplement aanwezige L-leucine (meestal 50% van het supplement) wordt het spieropbouwende effect van de maaltijd verhoogt!

Leucine heeft dit effect waarschijnlijk pas als het wordt afgebroken door het lichaam. Hier komt ook de theorie uit voort dat HMB (afbraakproduct van leucine) anabool zou zijn. Maar waarschijnlijk werkt het toch net iets anders dan de HMB onderzoekers dachten. Immers, leucine werkt beter dan HMB. (En het is nog goedkoper ook :) ).
Door vrije vorm L-Leucine/BCAA's buiten trainingstijden in te nemen stimuleer je de leucine afbraak. En dat lijkt dus gunstig te zijn.

Ik kan me voorstellen dat tegen het einde van de nacht een beetje BCAA's anti katabool werkt. Maar whey zal dat ook doen en caseine ook. Een handje rozijnen werkt overigens ook ant-katabool (alles met carbs ;-) ). En carbs in combinatie met wat eiwit werkt nog beter. Maar ja carbs tijdens je slaap kan ook al snel dik maken.

Zelf neem ik een handje BCAA tabletten bij verschillende maaltijden gedurende de dag.

Kris :)
 
Back
Naar boven