Fitness Seller

BCAA's

noppes

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo !

Als ik het goed voorheb, worden eiwitten omgezet naar aminozuren om in het bloed te komen, om dan terug omgezet te worden naar bruikbare eiwitten bij de spieren. De belangrijkste amino's zijn BCAA's. Dus als je dagelijks je tabletten BCAA's inneemt heb je geen behoefte meer aan verdere eiwitsupplementen.
Of heb ik het mis ??

BCAA's zijn vertakte ketenen aminzozuren. Ze zijn alleen goed om de afbraak tijdens het trainen te minimaliseren. Maar ze kunnen een proteineshake nooit vervangen. In een proteineshake zit ongeveer 30gr eiwit. Als je goed kijkt zitten er maar enkele grammen aminozuren in de BCAA's. Dit zou erop neer komen dat je ongeveer een potje BCAA's zou moeten nemen om in je protreine behoefte te moeten voorzien per dag. Gewoon blijven shaken dus.

• Topic Starter Topic Starter
Dr. Worf zei:
BCAA's zijn vertakte ketenen aminzozuren. Ze zijn alleen goed om de afbraak tijdens het trainen te minimaliseren. Maar ze kunnen een proteineshake nooit vervangen. In een proteineshake zit ongeveer 30gr eiwit. Als je goed kijkt zitten er maar enkele grammen aminozuren in de BCAA's. Dit zou erop neer komen dat je ongeveer een potje BCAA's zou moeten nemen om in je protreine behoefte te moeten voorzien per dag. Gewoon blijven shaken dus.
Sthanks !! ;)

Zoals je mss al gelezen hebt, ben ik nog maar terug begonnen met trainen...
Is het dan ook goed om te shaken, want er ligt nu een mooi laagje vet over mijn borst... :D Moet ik mij niet eerst droogtrainen zodat mijn vet zich omzet naar spieren ? Ben bang dat ik nog meer vet zal aankomen...
Koolhydraten zetten zich om naar vet, indien niet verbruikt, eiwitten ook ?

Eiwitten in mindere mate. En het is jouw keus om droog te trainen of niet, in dat geval moet je erg strict gaan met je dieet. Hoe dan ook, een shake na de training is onvermijdelijk. Zou dom zijn om die te skippen, ook als je droog traint. Dan moet je gewoon over de dag gezien minder gaan eten (niet minder vaak en zeker niet minder eiwit).
Oh en even voor de goede orde: Vet is niet om te zetten naar spier! Indien je wilt droogtrainen is spiermassa aanzetten er niet bij. Dus zoals ik zei: het is jouw keuze!

Let's shake dus... :)

In feite doe ik nu genoeg cardio om vet te verbranden, dus zal niet droogtrainen. ;)

BTW: is het al gelijk welke shaker ik neem ?

kerel, als je cardio doet om je vet te verbranden, dan bèn je dus aan het droogtrainen.
shaker maakt niet uit, zolang je er maar 0,4gram eiwit per kg vetvrije massa in stopt en 0,8gram dextrose per kg vetvrije massa. maar ok we gaan offtopic. Wat betreft info over droogtrainen is genoeg info te vinden op het forum, gewoon ff zoeken, heb namelijk het idee dat je er nog niet veel vanaf weet!!
Over bcaa's weet ik niet veel, heb ze nog niet geprobeerd.

Mja, wat ik eigenlijk bedoel:

Ik fiets veel en ik voetbal veel, dus veel cardio...
Nu ben ik terug beginnen met trainen, als ik nu dus train om spiermassa te winnen, groei ik toch, terwijl mijn vet verbrand wordt door de cardio.

hmja, zo werkt het in theorie niet. maar het is het waard om te proberen, aangezien het voor beginners nog wel eens zo wil zijn. Dus wel veel eiwitten eten en kijk maar of het lukt.

We zullen zien é ;)

Je moet wel nog 1 ding weten:
Ik ben al redelijk breed van nature, ik wil gewoon nog een beetje meer spiermassa en iets droger worden, ik wil beiden niet extreem, dus dacht ik dat deze combinatie mogelijk was... :)

Hoeveel cardio doe je per week en hoeveel Bodybuilding doe je per week?

heb laatst een BCAA +glutamine gekocht. ik ben er wel over te spreken dacht eerst ook is onzin. maar let als je iets koopt goed op de hoeveelheden die er in zitten. die pot die ik heb krijg je 30 grm bcaa binnen inplaats van de paar gram die in ndere BCAA produckten of eiwit produckten zitten. heelveel produckten zijn ondergedoseerd!!! welke ik heb gehad is nog maar net in nederland. nog niet verkrijgbaar. wel voor mij :D . binnekort kun je hem in nederland verkrijgen

Laatst bewerkt:
@xtreem

Kleine tip : als je een a nodig hebt, duw op je Alt toets, hou die ingedrukt, typ terwijl 97, laat los, en daar is je a. Maakt het allemaal een pak leesbaarder :D .

bedankt voor de tip heb nog steeds geen tijd gehad om een toetsenbort te kopen

wat zijn nou beetje goede BCAA's? Ik wil ze nemen buiten me shake om, omdat ik er toch goeie dingen over hoor.. En lijkt me wel handig om bijv. mee naar school te nemen.. Ook al zit er weinig eiwit in, elk extra is meegenomen..

bcaa zijn het belangrijkste bij de training wat ik nu heb is in poeder vorm dat moet je oplossen in water. kun je een gedeelte voor de training drinken tijdens en na.

Terug
Naar boven