MuscleMeat

bcaa's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

luca

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2002
Berichten
227
Waardering
2
geloven jullie daasdwerkelijk in het anti-catabol effect van bcaa-caps, en dan met name in de aftrain-fase? mij lijkt de aanbevolen hoeveelheid nl veel te weinig en ik denk dat je voldoende van deze vertakte eiwitketens uit je dagelijkse eiwitbronnen kunt halen... heb nl niet het idee dat ik tov vorige keer dat ik aftrainde (toen ik wel bcaas nam) meer spiermassa verlies. die potjes kosten op den duur ook erruuuuuuuug veel.

Luca
 
BcAA´s zijn k*t dingen man. Je met gewoon al je aminozuren uit je voeding halen of je shake´s . Kost je gelijk stuk minder geld dan dat je weer een pot Bcaa´s apart aanschaft.
 
BCAA zijn in principe gewoon eiwitten (net als ander aminozuren) in je prot. shakes zeten deze ook in ruim voildoende mate)
 
ach ze werken wel maar het is eigenlijk overbodige luxe, enkel aan te raden als geld geen rol speelt
 
ik denk dat bcaa wel helpen je spiermassa te beschermen tegen afbraak maar alleen als je VERKEERD eet.....dan heeft je lichaam gewoon een tekort....denk dus ook niet dat je het moet aanvullen met bcaa's maar gewoon een beter eetschema moet samen stellen
 
bcaa's werken wel degelijk, maar je moet al snel 20gr innemen om resultaten te zien.
 
Gewoon vergeten die amino zuren daar loop je financieel helemaal op leeg.
Neem gewoon een goede proteine.

Groet Smalluser :thumb:
 
second that
 
niet helemaal waar, er zijn 21 aminozuren en BCAA's bevatten de 3 belangrijkste, uit je normale voeding zul je die niet in die dosering binnen krijgen. Verder is het natuurlijk onzin om het te vergelijken qua hoeveelheid het is niet de bedoeling dat je die paar grammetjes BCAA gebruikt om je eiwitinname voldoende te houden.

Blijft wel een luxeproduct natuurlijk.
 
klopt, maar vergelijk de inhoud van die tabs eens met een goede proteine poeder (daar zitten ook de BCAA's in)
 
Ik heb in een Sport&Fitness gelezen dat aminizuur-capsules, en dus ook BCAA-caps, slechter verteerbaar zijn door het omhulsel. Aminozuren (en BCAA's) in vloeibare vorm zijn echter duur en vies. Als ze in vloeibare vorm worden opgenomen d.m.v. een goede Whey (Hydrolated/ Isolated/ Concentrated latalbumine)-shake (met BCAA's) wordt net zo snel afgebroken en omgezet in aminozuren, met name na de training (opname kan binnen 10 minuten plaatsvinden). Klopt dit?
 
BCAA's vlak voor en na de training is juist wel een goed idee.

BCAA's voor de training zorgt ervoor dat tijdens de training de verhouding BCAA's/Tryptofaan in het voordel van de BCAA's blijft, wat de vermoeidheid uitsteld. En BCAA's direct na het trainen zorgt voor een directe toevoer naar de spiercel (gaat niet via de lever).

Je moet idd wel vrij hoog doseren. Als ik ze gebruik neem ik 10gr direct voor en 10gr direct na de training
 
3XL zei:
BCAA's vlak voor en na de training is juist wel een goed idee.

BCAA's voor de training zorgt ervoor dat tijdens de training de verhouding BCAA's/Tryptofaan in het voordel van de BCAA's blijft, wat de vermoeidheid uitsteld. En BCAA's direct na het trainen zorgt voor een directe toevoer naar de spiercel (gaat niet via de lever).

Met whey heb j e toch hezelfde effect?
 
BCAA´s werken weldegelijk. Het is waar dat je ze via shakes enzo ook binnen krijgt, er is alleen 1 verschil. Zodra BCAA´s appart van de rest van de amino´s worden genomen bevorderen ze herstel meer dan gewoonlijk. Dat is het hele verhaal achter deze aminozuren. Anders dan anders dus...
 
Ik heb zelf nog een fles vloeibare BCAA's uit Tsjechie staan. heeft me vrijwel niets gekost :-)
 
Hoeze, in natura betaald?
 
Back
Naar boven