Fitness Seller

Becel keuken light/Blue Band vloeibaar light

Bezoekers in dit topic

Temujin

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
1.124
Waardering
82
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Deze producten zijn toch niets minder dan pure oplichting?
30% minder caloriën dan olijfolie. Nou heb ik geleerd dat elke gram vet 9 kcal levert, of het nou olie of vast is, verzadigd of onverzadigd. Als je bakboter koopt dan is het product wat je koopt vet, daar wil je namelijk in bakken. 30% minder caloriën betekent dan toch gewoon meer water? En je hebt dus meer van het product nodig om nog lekker te kunnen bakken?
Is dit niet hetzelfde als een zak chips verkopen, er 30% minder in doen en het dan light noemen?
Of mis ik iets hier?
 
Laatst bewerkt:
ja of er is pam cookingspray toegevoegd
 
Het hoeft niet perse vet te zijn om er goed in te kunnen bakken. Met alleen witte wijn kan je bijvoorbeeld ook heerlijk bakken.

De redenering is dat je met dezelfde hoeveelheid becel light en olijfolie bij de becel light minder kcal binnen krijgt terwijl je er even goed in kan bakken. Zie het als een soort geconcentreerd wasmiddel waarbij je met minder wasmiddel, hetzelfde blinkende resultaat hebt.
 
ja of er is pam cookingspray toegevoegd

da's ook gewoon vet hoor (canola oil meen ik), je gebruikt er echter zo weinig van dat ze mogen zeggen dat er geen calorieen in zitten.

Die blue band light bevat 82 gram vet per 100 gram. Reken maar uit hoeveel Cal er in ziten dus.

(maar ja, ik vind het ook oplichterij)
 
Back
Naar boven