AndroidHealthClinic

Nieuws Bedreigen hulpverleners is deel Marokkaanse cultuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat de arabische wereld de wereld van wiskunde bij 'jullie' hebben gebracht. De algemene ontwikkeling was ook vele malen gevorderder in het oosten dan in het westen. Nu is dat anders. Dus ammehoela dat het met 'genetica' te maken heeft.

Bij Marokkanen gaat het meestal over Berbers, niet Arabieren. En als je ziet hoe vakkundig de Arabische wereld zichzelf uit die beschaafde periode heeft gewerkt naar één overwegend dictatoriale, corrupte bende, is dat voor mij alleen maar reden te meer om niet teveel van die cultuur hier te willen hebben.
 
Het is algemeen bekend dat de wetenschap, en dan vooral de wiskunde floreerde in de arabische wereld. De ontwikkeling van iemand heeft dus niet met genetica te maken, daar ergerde ik me aan. Je deed net alsof bruintjes of negertjes per definitie stommer zijn dan westerlingen.
En die jongen heeft net zoveel rechten om mee te genieten van de westerse beschaving als jij, ook al lijkt hij wel een alien/aap voor de meesten hier. Iemand uitsluiten van de maatschappij kan nooit tot iets goeds leiden.

Ik zeg dat mensen niet gelijk zijn, maar wel gelijkwaardig. Denk daar maar eens diep over na. Racisme is fout, maar denk ook eens diep na waar het vandaan komt. Je kunt niet zeggen dat er geen geldige grond is voor racisme en uitsluiting. Al mag het nooit in praktijk worden gebracht. Maar racisme heeft een bron, en die bron komt voor uit genetica.

Tuurlijk mag iedereen meegenieten, maar geef daar dan ook blijk van waardering van door op z'n minst je fikken thuis te houden.

We vragen niet om te knielen of om met een groet ontzag te tonen voor ons Westerse systeem, enkel en alleen om de boel heel te laten. Een hele degelijke verreiste dacht ik zo.
 
Bij Marokkanen gaat het meestal over Berbers, niet Arabieren. En als je ziet hoe vakkundig de Arabische wereld zichzelf uit die beschaafde periode heeft gewerkt naar één overwegend dictatoriale, corrupte bende, is dat voor mij alleen maar reden te meer om niet teveel van die cultuur hier te willen hebben.

Hoe dat ze tenonder zijn gegaan laat ik in het midden en wil ik zelf uitgaan op onderzoek. Ik weet enkel dat ze floreerden op heel wat wetenschappelijke zaken en dat is een bewijs voor me dat ze geen 'apen' of achterblijvers van de evolutie zijn zoals Tractortje het verwoord.
 
Tractortje steekt de draak met alles. Een jonge hond die niet op z'n mondje gevallen is. Drank en wijven nken is wat hij ambitieerd en hij is daar dan ook erg goed in. Die wratten boven z'n schaamstreek getuigen daar ook van.
 
Sommige mensen zijn nu eenmaal van nature agressiever dan andere. In een situatie waarin adrenaline torenhoog is komt die agressie er ook uit. Dus als Outer dat bedoelt, begrijp ik dat standpunt prima. Maar ergens mag je ook verwachten dat beschaafde mensen, op beschaafde manier met elkaar omgaan. Dit is een discussie waarbij beide zijden verdedigbaar zijn. In dat geval ga je naar de specifieke gevallen kijken. Fysiek geweld moet sowieso keihard aangepakt worden, verbaal geweld moet je inderdaad geval per geval onderzoeken. Als iemand oprecht excuses aanbiedt en aangeeft dat zijn uitspraken absoluut niet gemeend waren, dan moet je dat toch wel kunnen relativeren. Wat trouwens niet wil zeggen dat je het ermee eens moet zijn, dat is nog wat anders.

Nogmaals, voor hoog oplopende emoties heb ik begrip. Voor excuses ook. Maar waar Outer mijns inziens way out of line is, is het verschaffen van een maffe rationele grond als in 'ik zet het hulpverlenertje (een woord dat ook al het nodige zegt...) onder druk, omdat ik denk dat hij dan beter presteert'. Hetgeen natuurlijk briljant achterlijk is.

Maar ook emoties kennen hun perken. We kunnen de rauwe emotie niet gewoonweg de kost geven. Ik kan me vreselijk opnaaien over weggebruikers die zich als een stel horken gedragen. Maar wat gebeurt er als ik die midden op een drukke weg staande zal houden en eens lekker begin te foeteren en bedreigen, terwijl links en rechts auto's met een gangetje van zeg, 120 km per uur langs suizen? Dat wordt chaos. Blijft daarbij natuurlijk een diametraal tegenoverstaand verschil dat in het geval van de ambulance verpleegkundige deze geen dader is (zoals de hork in mijn voorbeeld wel is).
De verpleegkundige zet alles op alles om hetgeen de daadwerkelijke dader (wellicht het slachtoffer zelf) heeft veroorzaakt, te redden. Je bent een emotioneel wrak als je daar je emoties op botviert. Dus naast dat ik het ronduit belachelijk vind om te denken dat je als leek, zonder ook maar iets van het vak van ambulanceverpleegkundige te weten, deze wel beter laat presteren door deze onder dreigende druk te zetten, is er ook iets goed mis met je als je dergelijke oorzaak-gevolg relaties niet kunt onderscheiden.
 
De Egyptenaren waren vroegâh een geniaal volk. Dikke bibliotheek in Alexandrië, perfect ontworpen piramides, hierochliefen. Je weet zelluf. Nu zijn het een stel zandapen, die honderd jaar achterlopen op het gebied van technologie en educatie. Het is ook allemaal niet zo vreemd en die achterstand in de evolutie loopt ook als een rode draad door alle ongeregeldheden met etnische minderheden in Nederland. Die Islam bijvoorbeeld. Prehistorische gebruiken, die nog steeds op prehistorische wijze geinterpreteerd worden door menig (extremistisch) moslim. Om dan nog maar niet te spreken over de barbaarse mede-Marokkaan die de Islam als enige vorm van educatie heeft gehad in de bergen van Marokko.

Die jongens en meisjes lopen gewoon achter. Misschien dat de hersencapaciteit er wel is, maar enige vorm van educatie ontbreekt. En de standarisering van middeleeuwse gebruiken, wordt thuis in de flat onder het genot van een bak couscous ook in Nederland gewoon doorgegeven. De iets meer geëvolueerde vorm van de hedendaagse Marokkaan zoekt uitdaging, ze zijn nieuwsgierig. En dat zijn ook die zogenaamde verdwaalde Marokkanen op universiteiten. Niets dan respect voor die jongens.

Maar helaas blijkt het grootste gros van onze Marokkaanse medemens steken op het VMBO. Het zijn prehistorische jagers. Ze zoeken geen uitdaging, geen evolutie. Degene met het meeste aanzien, is degene die het meeste durft. Degene die de grootste mammoet durft te slachten, degene die de meeste problemen maakt, degene die de meeste mensen neersteekt, degene die de mooiste scooter steelt.
 
Tractortje steekt de draak met alles. Een jonge hond die niet op z'n mondje gevallen is. Drank en wijven nken is wat hij ambitieerd en hij is daar dan ook erg goed in. Die wratten boven z'n schaamstreek getuigen daar ook van.

Doet me een beetje denken aan Lauw.
 
Dat is een gewaagde uitspraak, "Cyan".
 
Doet me een beetje denken aan Lauw.

Misschien zo. Maar Lauw was gezien z'n verhalen over vergetelheid veel meer een kritische denker dan je in eerste instantie zou denken.
 
Misschien zo. Maar Lauw was gezien z'n verhalen over vergetelheid veel meer een kritische denker dan je in eerste instantie zou denken.

jammer dat Lauw te weinig van hulpverlening had verwacht en zelf een oplossing zocht........
 
Back
Naar boven