Fitness Seller

Nieuws Bedreigen hulpverleners is deel Marokkaanse cultuur

  • Topic starter MacB
  • Startdatum
  • Reacties 69
  • Weergaven 3K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

My ass. Mijn vader is twee jaar geleden in zeer kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis: lekkend aneurysma in de aorta ter hoogte van de nieren. Eenmaal gearriveerd in het ziekenhuis kwam de chirurg ons uitleggen wat het plan van aanpak was. Tuurlijk ben je op zo'n moment over je toeren, maar het laatste wat ik dacht was wel: goh, laat ik meneer chirurg eens even lekker onder druk zetten en uitfoeteren, dan presteert ie wellicht beter en kan ik m'n hart luchten. Ik heb het aan die man te danken dat ik nu nog een vader heb.

In dat soort situaties heb je juist je rust te bewaren als beschaafd mens, anders bok je gewoon op. Moven met die malloterigheid. Arrogantie ten top, om zo iemand even uit te leggen wat er gaande is. Kun je dat niet, dan moet je eens bij jezelf te rade gaan en niet bij mensen die aan je zinnelijkheid twijfelen. Dat het ongelukkig is, zeker, maar dat wil absoluut niet zeggen dat alles zomaar geoorloofd is. Dergelijk relativistisch gezever is nergens goed voor.

Je toont wel erg weinig begrip imo, maar dat valt ook te begrijpen gezien je zelf in die branche zit en je op den duur zich doodergert aan dergelijke over-emotionele personen. (tis best dat je niet voor psychologie hebt gekozen:D).

Kijk, ik ga akkoord met je, dat de beste optie is dat je die mannen gewoon hun werk moet laten doen. Dat is de beste, no doubt. Maar outer heeft gewoon 100% gelijk dat je als mens niet rationeel kan redeneren in dergelijke situatie.(@ zelda: zowel autochtonen als allochtonen, alleen reageren wij anders kennelijk en dat zit hem in de cultuur zoals de titel aangeeft:p) Dat zoveel mensen op die manier reageren, dat is toch iets menselijks ? (niet slim ok, maar mensen zijn niet perfect)

Tis gewoon een jammerlijke zaak als je die gast mag geloven, geloofde hij zichzelf niet eens. Maw, hij dacht op die moment niet helder na (wat eigenijk volkomen begrijpelijk is).

Ik moet wel zeggen dat je wel een heftig toontje hebt in de meeste discussies, maar dat je over een paar maanden wel weer van gedachte verandert. Zie de 'hoofdoek in scholen'-discussie. Vloeken tot en met hoe 'stom we wel niet zijn' was het in den tijd en nu zelf zo'n antiburqa mentaliteit hebben:D
 
Je toont wel erg weinig begrip imo, maar dat valt ook te begrijpen gezien je zelf in die branche zit en je op den duur zich doodergert aan dergelijke over-emotionele personen. (tis best dat je niet voor psychologie hebt gekozen:D).

Kijk, ik ga akkoord met je, dat de beste optie is dat je die mannen gewoon hun werk moet laten doen. Dat is de beste, no doubt. Maar outer heeft gewoon 100% gelijk dat je als mens niet rationeel kan redeneren in dergelijke situatie.(@ zelda: zowel autochtonen als allochtonen, alleen reageren wij anders kennelijk en dat zit hem in de cultuur zoals de titel aangeeft:p) Dat zoveel mensen op die manier reageren, dat is toch iets menselijks ? (niet slim ok, maar mensen zijn niet perfect)

Tis gewoon een jammerlijke zaak als je die gast mag geloven, geloofde hij zichzelf niet eens. Maw, hij dacht op die moment niet helder na (wat eigenijk volkomen begrijpelijk is).

Ik moet wel zeggen dat je wel een heftig toontje hebt in de meeste discussies, maar dat je over een paar maanden wel weer van gedachte verandert. Zie de 'hoofdoek in scholen'-discussie. Vloeken tot en met hoe 'stom we wel niet zijn' was het in den tijd en nu zelf zo'n antiburqa mentaliteit hebben:D

De mens kan zich prima inhouden op zo'n moment, getuige de keren dat het wel normaal kan verlopen. Als je je vrouw verkracht ziet worden, oké, dan ben je buiten jezelf en kan ik me voorstellen dat je iemand dood. Ook niet 'goed', maar deze situatie is volledig omgekeerd. Als je jezelf niet meer realiseert hoe de situatie in elkaar zit, heb je serieuze issues en wordt het tijd voor een psychologisch/psychiatrisch consult.

Ik heb prima begrip voor emotionele reacties op zo'n moment. Heb ik ook aangegeven. Maar dat mensen denken dat ze beter gaan presteren als ze op zo'n manier onder druk worden gezet... Dan ben je 'out of this world' en verschaf je dergelijk gedrag een rationele grond en ga je verder dan de emotionele reactie. Absurd.

Dergelijk gedrag vraagt om een cursusje 'anger management', niet om nuance. De fout ligt geheel en al bij de persoon die zichzelf te buiten gaat en daarbij het leven van diens vriend/familie in gevaar brengt.
 
Goed stukje tekst waar ik het volledig mee eens ben!
 
De mens kan zich prima inhouden op zo'n moment, getuige de keren dat het wel normaal kan verlopen. Als je je vrouw verkracht ziet worden, oké, dan ben je buiten jezelf en kan ik me voorstellen dat je iemand dood. Ook niet 'goed', maar deze situatie is volledig omgekeerd. Als je jezelf niet meer realiseert hoe de situatie in elkaar zit, heb je serieuze issues en wordt het tijd voor een psychologisch/psychiatrisch consult.

Ik heb prima begrip voor emotionele reacties op zo'n moment. Heb ik ook aangegeven. Maar dat mensen denken dat ze beter gaan presteren als ze op zo'n manier onder druk worden gezet... Dan ben je 'out of this world' en verschaf je dergelijk gedrag een rationele grond en ga je verder dan de emotionele reactie. Absurd.

Dergelijk gedrag vraagt om een cursusje 'anger management', niet om nuance. De fout ligt geheel en al bij de persoon die zichzelf te buiten gaat en daarbij het leven van diens vriend/familie in gevaar brengt.

Andere mensen kunnen dat blijkbaar niet, getuige de keren dat het wel gebeurt en zoals je zelf aangaf in je post:
Emotie is a bitch en de gemiddelde verpleegkundige maakt regelmatig mee dat mensen uit hun slof schieten (onderzoek op dat vlak is niet geruststellend te noemen...)

Ik denk in ieder geval niet dat de justitieapparaat dergelijke gevallen zullen bestraffen omdat de persoon in kwestie in een zeer hoog emotionele toestand verkeert.
Het verbaast me eerlijk gezegd dat hulpverleners hierop niet getraind zijn(of lijkt het maar zo ?:D), want dit soort voorvallen komen wel geregeld voor zoals je zelf zegt. (zowel agressief als non-agressief).
 
... (@ zelda: zowel autochtonen als allochtonen, alleen reageren wij anders kennelijk en dat zit hem in de cultuur zoals de titel aangeeft:p) Dat zoveel mensen op die manier reageren, dat is toch iets menselijks ? (niet slim ok, maar mensen zijn niet perfect) ...

Als het in de cultuur zit is het dus iets dat je kunt beïnvloeden, dat je aan jezelf kan verbeteren. Het argument 'ik kan er niets aan doen' gaat dus niet op, want cultuur is iets dat je geleerd hebt, je kunt het dus ook afleren. Ik heb ook wel hoge stress situaties meegemaakt, en ik weet dat je uiteindelijk altijd zelf nog een zeker besef hebt, en kunt beslissen over je daden.

Hysterisch handelen in panieksituaties is iets voor wijven, om er nog maar een leuke oneliner tegenaan te gooien. Een echte kerel denkt na.
 
Daar ga ik mee akkoord, tuurlijk dat dit probleem aangepakt kan worden.

Ik zag ze alleen niet graag als crimineel beschouwd worden, that's all.:p
 
Sommige mensen zijn nu eenmaal van nature agressiever dan andere. In een situatie waarin adrenaline torenhoog is komt die agressie er ook uit. Dus als Outer dat bedoelt, begrijp ik dat standpunt prima. Maar ergens mag je ook verwachten dat beschaafde mensen, op beschaafde manier met elkaar omgaan. Dit is een discussie waarbij beide zijden verdedigbaar zijn. In dat geval ga je naar de specifieke gevallen kijken. Fysiek geweld moet sowieso keihard aangepakt worden, verbaal geweld moet je inderdaad geval per geval onderzoeken. Als iemand oprecht excuses aanbiedt en aangeeft dat zijn uitspraken absoluut niet gemeend waren, dan moet je dat toch wel kunnen relativeren. Wat trouwens niet wil zeggen dat je het ermee eens moet zijn, dat is nog wat anders.
 
Ik vind dat als je eerst in een bed slaapt met stof en vervolgens uit onze rijkelijk gevulde ruif mag meevreten je potverdomme met je poten van ons collectieve gezondheids apparaat moet afblijven.

Ethische verschillen zijn er nu eenmaal, een kleurling zal nooit de nobelprijs winnen voor de wiskunde of natuurkunde. Zijn hersenen wegen immers een nihile hoeveelheid minder. Gezondheidskennis en geneeskunde is iets wat wij hebben geintroduceerd en door de natuur in onze genen is ingelegd.

Culturen vormen zich door de genen die het meest verschijnen, dus aan de cultuur kan worden afgelezen welke inleg er vanuit de natuur uit is.

Als je potverdomme op onze golven mag meerijden, moet je blij zijn dat wij uberhaupt iets aanbieden. Als je die aanbieding van z'n stuk wilt brengen, zoek je het maar uit en bloed je maar lekker kapot met die aftakelende longen. In Rabat staat ze namelijk te wachten totdat je overlijd en ze beslag kunnen leggen op je sandalen en kledij.

Een verzameling oeranoetangs laat zich blijkbaar lijden door hun geluidskreten om erkenning op te eisen in plaats van rationeel verstand.
 
Ik vind dat als je eerst in een bed slaapt met stof en vervolgens uit onze rijkelijk gevulde ruif mag meevreten je potverdomme met je poten van ons collectieve gezondheids apparaat moet afblijven.

Ethische verschillen zijn er nu eenmaal, een kleurling zal nooit de nobelprijs winnen voor de wiskunde of natuurkunde. Zijn hersenen wegen immers een nihile hoeveelheid minder. Gezondheidskennis en geneeskunde is iets wat wij hebben geintroduceerd en door de natuur in onze genen is ingelegd.

Culturen vormen zich door de genen die het meest verschijnen, dus aan de cultuur kan worden afgelezen welke inleg er vanuit de natuur uit is.

Als je potverdomme op onze golven mag meerijden, moet je blij zijn dat wij uberhaupt iets aanbieden. Als je die aanbieding van z'n stuk wilt brengen, zoek je het maar uit en bloed je maar lekker kapot met die aftakelende longen. In Rabat staat ze namelijk te wachten totdat je overlijd en ze beslag kunnen leggen op je sandalen en kledij.

Een verzameling oeranoetangs laat zich blijkbaar lijden door hun geluidskreten om erkenning op te eisen in plaats van rationeel verstand.

voor iemand die niet gelooft vind ik je behoorlijk respectloos, pas je toon een beetje aan ondanks dat je je boosheid laat botvieren........

alvast bedankt.
;)
 
Voor de Paus van Rome kan er nog geen greintje ontzag vanaf, laat staan dat ik me gaan aanpassen voor het opzichzelf staande individu.

Als ik met andermans veren wil pronken, is er niets of niemand dat me in die vertoning gevangenschap kan opleggen.
 
Ik vind dat als je eerst in een bed slaapt met stof en vervolgens uit onze rijkelijk gevulde ruif mag meevreten je potverdomme met je poten van ons collectieve gezondheids apparaat moet afblijven.

Ethische verschillen zijn er nu eenmaal, een kleurling zal nooit de nobelprijs winnen voor de wiskunde of natuurkunde. Zijn hersenen wegen immers een nihile hoeveelheid minder. Gezondheidskennis en geneeskunde is iets wat wij hebben geintroduceerd en door de natuur in onze genen is ingelegd.

Culturen vormen zich door de genen die het meest verschijnen, dus aan de cultuur kan worden afgelezen welke inleg er vanuit de natuur uit is.

Als je potverdomme op onze golven mag meerijden, moet je blij zijn dat wij uberhaupt iets aanbieden. Als je die aanbieding van z'n stuk wilt brengen, zoek je het maar uit en bloed je maar lekker kapot met die aftakelende longen. In Rabat staat ze namelijk te wachten totdat je overlijd en ze beslag kunnen leggen op je sandalen en kledij.

Een verzameling oeranoetangs laat zich blijkbaar lijden door hun geluidskreten om erkenning op te eisen in plaats van rationeel verstand.

Zo, dat laat weinig ruimte voor misverstanden.
 
Ik denk dat iemand beter gaat presteren als ik hem onder druk zet. Maarja dat is mijn persoonlijke mening, jij bent vrij om er anders over te denken.

Ik grijp de tandarts ook altijd ff bij z'n ballen vast voordat 'ie gaat behandelen. Onder het mom van: "Ik pijn, jij pijn".:rolleyes:

Nu ik erover nadenk: hoe doet jij dat eigenlijk bij de tandarts?
 
voor iemand die niet gelooft vind ik je behoorlijk respectloos, pas je toon een beetje aan ondanks dat je je boosheid laat botvieren........

alvast bedankt.
;)

Potverdomme, nee!
 
wordt doodziek van dat k*tvolk..en altijd dat geleuter over cultuur...
 
Ethische verschillen zijn er nu eenmaal, een kleurling zal nooit de nobelprijs winnen voor de wiskunde of natuurkunde. Zijn hersenen wegen immers een nihile hoeveelheid minder. Gezondheidskennis en geneeskunde is iets wat wij hebben geintroduceerd en door de natuur in onze genen is ingelegd.

Ik denk dat de arabische wereld de wereld van wiskunde bij 'jullie' hebben gebracht. De algemene ontwikkeling was ook vele malen gevorderder in het oosten dan in het westen. Nu is dat anders. Dus ammehoela dat het met 'genetica' te maken heeft.
 
Begrip? :roflol:

Als je je niet kunt beheersen, terwijl je broertje dood ligt te gaan, dan ben je een proletariër. Een achterblijver in de evolutie. Dan kun je net zo goed in Blijdorp gaan zitten. We laten toch ook geen apen los op straat.
 
Ach weet je Cyan, stel dat dat zo zijn. Waar ik overigens zeer aan twijfel, dan hebben ze het wel heel belammerd uitgebuit voor henzelf. Prima, als het een keuze is om moderniteit buiten de deur te houden. Doe ik zelf ook op sommige punten.

Maar ga dan niet bij anderen aan tafel schuiven om uit hun overvloedige tuin mee te eten of erger, om hun gevestigde ontwikkelingen kort en klein te slaan die je zelf aanvankelijk hebt afgewezen.

Ik kan goed begrijpen dat een mens op het platteland in armoede gelukkiger is, maar blijkbaar zijn ze dat niet omdat ze graaien uit de rijke overvloedige tuin van anderen waar mogelijk.

Construeer dan voor Allah's sake eerst zelf een collectief systeem, dan dringt het besef door dat ze in iets hakken van ons wat zeer veel energie en deskundigheid heeft verreist om op poten te zetten.

Het is zo simpel aan constructies te willen neerhalen als je er zelf nooit voor gewerkt hebt als gemeenschap.
 
Het is algemeen bekend dat de wetenschap, en dan vooral de wiskunde floreerde in de arabische wereld. De ontwikkeling van iemand heeft dus niet met genetica te maken, daar ergerde ik me aan. Je deed net alsof bruintjes of negertjes per definitie stommer zijn dan westerlingen.
En die jongen heeft net zoveel rechten om mee te genieten van de westerse beschaving als jij, ook al lijkt hij wel een alien/aap voor de meesten hier. Iemand uitsluiten van de maatschappij kan nooit tot iets goeds leiden.
 
Back
Naar boven