Fitness Seller

Beef Nuggets (Original, Marinated & Smoked) - Wild West Foods

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Snack
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Original Beef Nuggets heeft net als Original Beef Jerky de originele Beef smaak en is de basissmaak uit het assortiment, gewoon de volle Beef smaak. Allereerst worden de Beef Nuggets in kwalitatieve stukjes gesneden en daarna op speciale wijze gemarineerd en gerookt. Original Beef Nuggets heeft een iets malsere 'bite' dan de andere Beef Jerky's in het assortiment.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 dag
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Heel lekker (original, marinated & smoked)
  • Welke dosis heb je gebruikt? Zakje van 100 gram, verdeelt over 2x snack time
  • Waar heb je het supplement gekocht? beefjerkywildwest.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? 15% korting voor DBB leden, info: [Link niet meer beschikbaar]
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Was sample om te proberen.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Handige snack en eens wat anders, dus ja.

Mijn review:
Varietas delectat "Verandering van spijs doet eten" en daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe snack voor mezelf. Eiwitrepen, fruit, blikjes tonijn, shakes, melk enz. komen soms de oren uit, en veel snacks bevatten ook gewoon teveel suiker (vooral bij het cutten een probleem). Na contact met de Nederlandse verdeler van de originele Beef Jerky uit de States kon ik dit product gratis proberen. Hieronder volgen mijn bevindingen.

Wat is dit voor snack? Waarom is het geschikt voor BB?

Beef jerky/nuggets zijn reepjes/stukjes gedroogd en gerookt rundsvlees gemarineerd in verschillende soorten kruiden. In deze review gaat het over de Nuggets, omdat ik die persoonlijk het meest geschikt vind voor BB en ook het lekkerst. 100 gram Nuggets is eigenlijk hetzelfde als 200 gram magere biefstuk. Een hoop biefstuk in een kleinere snack dus.

Wat het geschikt maakt voor BB is dat het zeer weinig vet bevat, zeer weinig koolhydraten, maar redelijk veel eiwit voor een snack/stuk vlees. Eigenlijk is dit de ideale BB-snack omdat het 1) lekker is = je eet meer 2) veel eiwit bevat 3) weinig vet en suikers bevat.

Een vergelijking van eiwitrijke snacks

Deze vergelijking is alleen eerlijk en logisch als ik vergelijk met producten die net zo handig mee te nemen en te eten zijn. Het product moet ook een beetje smakelijk zijn. Ik zal dus niet vergelijken met een rauw stuk vlees, een blik vis of rauwe eieren om maar wat te noemen.

====

Snack #1. Eiwitreep (Matrix pro 32 - Olimp)

  • Gewicht/inhoud: 80 gram
  • Prijs: 2,25 euro (XXL Nutrition)
  • Kcal: 243
  • Eiwit: 25,6 gram
  • Koolhydraten: 21,4 gram (waarvan 2,9 gram suiker)
  • Vet: 7,8 gram
  • Zout: 193,05 mg
  • Prijs per gram eiwit: 0,09 euro

Snack #2. Chocolademelk (Chocomel Light)

  • Gewicht/inhoud: 1L
  • Prijs: 0,88 euro (AH)
  • Kcal: 530
  • Eiwit: 35 gram
  • Koolhydraten: 50 gram (waarvan 50 gram suiker)
  • Vet: 20 gram
  • Zout: 400 mg
  • Prijs per gram eiwit: 0,03 euro

Snack #3. Beef Nuggets (Wild West Foods)

  • Gewicht/inhoud: 100 gram
  • Prijs: 5,69 euro (beefjerkywildwest.nl)
  • Kcal: 245
  • Eiwit: 48 gram
  • Koolhydraten: 3 gram (waarvan 0 gram suiker)
  • Vet: 5,5 gram
  • Zout: 4 gram
  • Prijs per gram eiwit: 0,11 euro


Er zijn natuurlijk andere snacks denkbaar, maar in het segment 'ready-to-eat' snacks zijn deze de meest voor de hand liggende. Je kan ze zo meenemen en overal eten/drinken. Ze zijn ook relatief gezond in verhouding tot andere eiwitrijke snacks. Hieronder een overzicht van de voor- en nadelen:

Snack #1: Eiwitreep

Betaalbaar, maar niet de goedkoopste eiwit-snack. Een normale hoeveelheid kcal, niet teveel vet, maar bevat ook flink wat koolhydraten waarvan een beetje suiker.

Snack #2: Chocolademelk

Zeer betaalbaar, en de goedkoopste eiwit-snack. Levert het meeste eiwit voor je geld. Bevat veel kcal, en helaas ook zeer veel suikers en vetten (zelfs de Light versie). Onbruikbaar in de cut.

Snack #3: Beef Nuggets

Duurder dan de andere snacks, maar toch een goede prijs per gram eiwit. Deze snack bevat ook het meeste eiwit. Een normale hoeveelheid kcal, zeer weinig koolhydraten en vetten, en geen suikers. Een heel zakje bevat wel 4 gram zout, dus je moet niet teveel zout meer eten in je andere maaltijden. Ideale eiwit-snack in de cut, zeker om mee te nemen.

====

In deze vergelijking komen de Beef Nuggets er dus vrij goed uit. Elke ready-to-eat snack heeft wel nadelen, maar die nadelen zijn nu eenmaal de prijs die je betaalt voor een super handige meeneem-maaltijd. In elk geval vind ik de Beef Nuggets een goede optie als BB.

Smaak?

De Nuggets zijn iets zachter van smaak dan de Beef Jerky, het zijn geen reepjes maar meer stukjes. Ze hebben een zoutige, gerookte, gemarineerde smaak. Ik vind het vrij makkelijk te eten tegenover de Jerky, die echt je kaakspieren traint :D Het is zeker verslavend, dus dat is geen marketing-trucje of zo :) Zorg wel dat je ook een fles water meeneemt want je gaat er zeker van drinken.

Prijs

Tja sommigen vinden het duur, maar eigenlijk valt dat goed mee. 100 gram Nuggets/Jerky is eigenlijk 200 gram van de beste biefstuk, maar dus zonder het vocht. Reken daarbij het hele droog/rook proces, het marineren, versnijden, verpakken... Logisch dat het meer kost dan het vlees in het vriesvak van de Aldi ;)

Je hoeft ook geen heel zakje te eten per snack tijd. Als je een half zakje Nuggets eet heb je 24 gram eiwit binnen en dat kost je 2 euro en 38 cent. Valt op zich wel mee.


Korting op DBB

Voor wie het ook eens wil proberen heb ik voor DBB leden een korting van 15% kunnen regelen. Info in dit topic: [Link niet meer beschikbaar]


Maar Big T, waarom zou ik jouw review vertrouwen, je zal er wel voor betaald worden om het te promoten.

Nee, geen cent. Dit is een eigen initiatief omdat ik op zoek was naar een snack. Ik heb alleen samples gekregen en een korting kunnen regelen voor mezelf en DBB. :)

DSC_1204.jpg


DSC_1205.jpg
 
Hij somt voornamelijk wat feiten op i.p.v. dat ie 'n hele alinea aan tekst over hoe lekker het is neerplempt. Je kan er dus zelf uithalen wat je nodig hebt.

Serious GetXXL is Serious. Het was gewoon het eerste wat ik dacht.:)
 
25% bulk korting kunnen regelen voor 12-pack :cool:
 
Waarom maakt niemand het zelf gewoon?

Koop biefstuk bij de appie, zo mager mogelijk want vet blijft taai, snij in reepjes van 5 mm. dikte en leg ze een nachtje in de sojasaus,
verwarm je oven voor op om en nabij de 60 graden (tot max. 75), leg je vlees op een rooster met een lekbakkie eronder en laat het minimaal drie a vier uur drogen.

Als het kan hou je tijdens het drogen de ovendeur op een kiertje zodat het vocht beter wordt afgevoerd, kan dat niet is ook geen man overboord gewoon ff de deur openen af en toe.

Je hoeft geen zout toe te voegen trouwens, drogen doet het toch wel.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de hoeveelheid soja/zout zo minimaal is op deze manier dat het niet heel veel effect zal hebben op je fysiek.

Ik ga meteen m'n recept op dbb zetten misschien kan iemand er wat mee.
 
Het linkje voor de korting doet het niet meer... :(
 
Het linkje voor de korting doet het niet meer... :(
Link verwijst normaal naar de sticky: [Link niet meer beschikbaar]

Binnenkort werken de links weer, was gevolg van onderhoud.
 
Back
Naar boven