Fitness Seller

Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Bezoekers in dit topic

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Dit gebeurt dus om de haverklap als ik mijn browser google chrome (voorheen mozilla) heb geopend. Mn browser loopt vast waardoor mn monitor uit en aan slaat, daarna krijg ik rechtsonder een wolkje met een melding dat mijn <zie topictitel>

Dit blijkt te komen omdat ik een nvidia videokaart heb. Drivers opnieuw installeren en van browser veranderen mocht helaas niet baten. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Had begrepen dat ik niet de enige moet zijn met een nvidia kaart die hier last van heeft, dus er zullen vast meer mensen zijn.

Alvast bedankt! :)
 
Klinkt als een overclocked GPU idd.
 
Heb je de kaart al eens verwijderd (niet fysiek maar via apparaatbeheer) en daarna de drivers opnieuw gedownload en geinstalleerd? Wordt via google als veelgenoemde oplossing genoemd. Heb zelf ook een nVidia maar dit probleem herken ik (nog) niet.
 
Heb je de kaart al eens verwijderd (niet fysiek maar via apparaatbeheer) en daarna de drivers opnieuw gedownload en geinstalleerd? Wordt via google als veelgenoemde oplossing genoemd. Heb zelf ook een nVidia maar dit probleem herken ik (nog) niet.

Yep, al gedaan.
 
7, en voor zover ik weet niet. Windows update geeft ook geen nieuwe drivers aan, wat nu?

Zit de videokaart er fysiek goed in?, als ie schuin zit kan je dit namelijk ook krijgen.
misschien heb je je computer verplaatst ?

ik kijk meteen verder voor je, probeer het probleem(ook) zelf te creëren.
 
Zit de videokaart er fysiek goed in?, als ie schuin zit kan je dit namelijk ook krijgen.
misschien heb je je computer verplaatst ?

ik kijk meteen verder voor je, probeer het probleem(ook) zelf te creëren.

Heb em paar maanden geleden overgenomen van iemand, dus ja toen was ie wel verplaatst. Verder ongeveer 3 maanden geleden mijn huis anders ingedeeld, dus ook pc ergens anders neergezet. Maar kan niet echt voor ogen halen wanneer dit probleem zich is gaan voordoen, wel heb ik er al een tijdje last van.

En hetzelfde met je beeldscherm? Dus ook verwijderen (stuurprogramma van pc verwijderen aanvinken) en daarna meest recente driver installen.

Nee beeldscherm niet, worden die drivers automatisch geinstalleerd door windows weer?

---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

Denk trouwens niet dat het komt omdat mn videokaart los zit, heb het namelijk alleen in browsers, als ik aan het gamen ben oid gebeurt het niet.
 
Ik heb het probleem gehad met mijn Asus Zenbook UX305. Uiteindelijk lag het aan ingeschakelde hardwareversnelling in de webbrowser.
 
Nee beeldscherm niet, worden die drivers automatisch geinstalleerd door windows weer? ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:30 ---------- .

Dat ligt aan je verdere instellingen, bij mij wordt niets automatisch geinstalleerd. Ik heb voor m'n beeldscherm gewoon de driver vd site van de fabrikant gehaald destijds.

Op Tweakers worden ook een aantal eventuele oorzaken besproken, probleem kan soms uit een erg onverwachte hoek komen zoals bijv malware. Je hoeft maar een bepaald bestand op je pc te hebben wat continu je GPU verbruik naar max laat stijgen. Zou alleen al om dit als oorzaak uit te sluiten malwarebytes eens laten draaien.
 
Ik heb het probleem gehad met mijn Asus Zenbook UX305. Uiteindelijk lag het aan ingeschakelde hardwareversnelling in de webbrowser.

Oke, en hoe kom ik daar/schakel ik dat uit? Ben wel door dit probleem van firefox naar google chrome gegaan, maar dat hielp niet.
 
Oke, en hoe kom ik daar/schakel ik dat uit? Ben wel door dit probleem van firefox naar google chrome gegaan, maar dat hielp niet.

Ik heb het even snel gedaan, maar het is te zien :)

2_copy.jpg


3_copy.jpg


33_copy.jpg


Ik weet trouwens (ook) niet of dit werkt.. aangezien ik weer met wat ander bezig ben,
ik hoop dat dit werkt maat ;)
 
Ik heb het even snel gedaan, maar het is te zien :)

2_copy.jpg


3_copy.jpg


33_copy.jpg


Ik weet trouwens (ook) niet of dit werkt.. aangezien ik weer met wat ander bezig ben,
ik hoop dat dit werkt maat ;)

Oke heb t geprobeerd, net ook mn stuurprogramma handmatig weer verwijderd en de installatie door windows laten doen, ben benieuwd.
 
Back
Naar boven