AndroidHealthClinic

Been gloeit?

Bezoekers in dit topic

budybolder

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 jan 2013
Berichten
596
Waardering
44
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Hallo allemaal,

Even een vraagje ik heb de afgelopen dagen last van een "gloeiende been".
Ik maak me al snel ongerust, en als ik ga googlen word ik er ook niet vrolijk van.

Het is namelijk zo dat mijn been mijn rechterbeen heel erg warm word.
Linkerbeen heeft er geen last van.
Als ik 's avonds op bed lig voelt het echt zo warm/heet aan dat ik heel erg ongerust word, wat resulteert in slechte nachtrust. ( Mede dankzij de zorgen die ik maak :o )

Het doet geen pijn, mijn been ziet er niet verkleurd niet (trombosebeen?).
Ik vraag mij af als iemand hier deze symptomen herkent? En mij advies of wat duidelijkheid kan geven.
 
Een trombosebeen zal het wel niet zijn, dat doet echt erg veel pijn, wordt dik/hard/zwart plus het feit dat je dan nu al dood zal zijn neem ik aan aangezien het al een paar dagen is.

Ik denk eerder dat het een ontsteking is. Kan je wat verdere informatie geven?

---------- Post toegevoegd 16 September 2013 om 17:02 ----------

Oja en als je je zorgen maakt altijd naar de huisarts! Als het een ontsteking is moet je ook gewoon even langs bij de HA.
 
Meer duidelijker kan ik haast niet zijn. Ik heb het goed omschreven. Deze symptomen zijn gisteren avond begonnen.
Waarom ik zo snel ongerust ben is omdat vorige jaar is een oom van mij overleden aan een bloedprop wat naar het hart toe geschoten is.
En ik heb in het verleden last van hyperventilatie gehad, en dat komt ook af en toe nog weleens opzetten.
 
Trombosebeen = Bloedprop.

Zie je verder iets aan je been? Zwelling, roodheid? Is het hele been vanaf de lies warm of pas vanaf de knie of lager?
 
Ik zie niks raars, en mijn hele been vanaf mijn lies is warm
 
Je voet is wel gewoon warm?
 
Voet voelt koud aan en mijn beide benen voelen normaal aan volgens mijn vriendin (temperatuur).
Maar van binnen voelt het warm/heet.
 
Hmm, klinkt dan toch alsof er ergens een propje zou kunnen zitten. Dan kan je dat gloeiende gevoel krijgen. De kleur van je voet is goed? Voelt heel je voet wat kouder? Als je op je teennagel duwt zodat de kleur eruit gaat zeg maar, duurt het dan langer dan 2 seconden voordat hij weer zijn normale kleur heeft?
 
Hmm, klinkt dan toch alsof er ergens een propje zou kunnen zitten. Dan kan je dat gloeiende gevoel krijgen. De kleur van je voet is goed? Voelt heel je voet wat kouder? Als je op je teennagel duwt zodat de kleur eruit gaat zeg maar, duurt het dan langer dan 2 seconden voordat hij weer zijn normale kleur heeft?

Kleur voet is goed. Het is niet zo dat het ijskoud is ofzo, maar gewoon wat koudere voeten ten opzichte van mijn benen.
En nee als ik op mijn teennagel druk, dan doet het niet langer dan 2 seconden totdat hij z'n normale kleur weer heeft.
 
Kleur voet is goed. Het is niet zo dat het ijskoud is ofzo, maar gewoon wat koudere voeten ten opzichte van mijn benen.
En nee als ik op mijn teennagel druk, dan doet het niet langer dan 2 seconden totdat hij z'n normale kleur weer heeft.

Hmm, nee dan is het geen propje oid.

Geen idee dan. Sorry.
 
Ben je bekend met hypochondrie? Ik denk namelijk het idee dat jij je druk maakt om dingen die niet nodig zijn.
 
Ben je bekend met hypochondrie? Ik denk namelijk het idee dat jij je druk maakt om dingen die niet nodig zijn.

Niet bekend mee.

Edit: google heeft me weer wat geleerd.

Tja, komt wel bekend voor ook met mijn hyperventilatie klachten komelt het wel overeen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit komt erg veel voor in Nederland (Vooral tijdens de pubertijd en rond je 40 - 50e levensjaar.) Doordat jij hyperventilatie hebt krijg je vaker last van klachten, hartklopping, hart overslagen, hoofdpijn, buikpijn, last van je maag/darmen, kan allemaal! En omdat je je hier door gauw gaat focussen op deze pijnen en je gaat google krijg je last van 'Cyberchondrie' Je hebt op google gezocht en vond 'Trombosebeen' En nu ben je bang omdat je denkt dat het mogelijk is dat dat het is, terwijl wat is de kans nou echt? Hoe reeël is dit nou?

Kijk als je er nou last van hebt kan je altijd naar je huisarts gaan, ook beter dan dat je het op gaat zoeken op een forum of op google, daar ga je de fout al in.

Hyperventilatie zou je ook naar kunnen vragen bij de huisarts, ben jij zo angstig? Of adem jij gewoon verkeerd want stel je voor jij bent angstig dan kan je samen met een psycholoog uit gaan zoeken waar het nou vandaan komt en als het ligt aan een verkeerde ademhaling dan kan je bijvoorbeeld een mensendieck cesar therapeut of een fysiotherapeut op gaan zoeken en je daardoor laten behandelen.

Dingen zoals hyperventilatie moet je niet koud laten zitten omdat dit kan uitlopen tot een angststoornis en nog verder gaan toch een paniekstoornis tot straatvrees aan toe. (Ja, ik ben ervaringsdeskundige helaas)
 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit komt erg veel voor in Nederland (Vooral tijdens de pubertijd en rond je 40 - 50e levensjaar.) Doordat jij hyperventilatie hebt krijg je vaker last van klachten, hartklopping, hart overslagen, hoofdpijn, buikpijn, last van je maag/darmen, kan allemaal! En omdat je je hier door gauw gaat focussen op deze pijnen en je gaat google krijg je last van 'Cyberchondrie' Je hebt op google gezocht en vond 'Trombosebeen' En nu ben je bang omdat je denkt dat het mogelijk is dat dat het is, terwijl wat is de kans nou echt? Hoe reeël is dit nou?

Kijk als je er nou last van hebt kan je altijd naar je huisarts gaan, ook beter dan dat je het op gaat zoeken op een forum of op google, daar ga je de fout al in.

Hyperventilatie zou je ook naar kunnen vragen bij de huisarts, ben jij zo angstig? Of adem jij gewoon verkeerd want stel je voor jij bent angstig dan kan je samen met een psycholoog uit gaan zoeken waar het nou vandaan komt en als het ligt aan een verkeerde ademhaling dan kan je bijvoorbeeld een mensendieck cesar therapeut of een fysiotherapeut op gaan zoeken en je daardoor laten behandelen.

Dingen zoals hyperventilatie moet je niet koud laten zitten omdat dit kan uitlopen tot een angststoornis en nog verder gaan toch een paniekstoornis tot straatvrees aan toe. (Ja, ik ben ervaringsdeskundige helaas)

Ik ben 26 jaar en ik ben voor jaren geleden toen ook bij de dokter geweest en die heeft mij doorverwezen naar de fysiotherapie.
Het kwam er inderdaad er op neer dat ik verkeerde ademde.
Ik zelf heb mij ook ingelezen over hyperventilatie en behulp van bepaalde ademhalingsoefeningen ben ik er toen ook vanaf gekomen.
En ik begrijp ook dat hyperventilatie heel ver kan gaan, al was het bij mij meer dat ik last had van steken op de borst, waardoor ik in paniek raakte en dacht dat het aan het hart lag.
Maar goed daar ben ik overheen, dus dat terzijde.
Ik weet niet waarom het laatst in 1x weer op kwam zetten.
Het gaat nu wel weer goed, alleen had een soort van "dipje", ik kan niet verklaren wat het nou precies was.

Ik heb vannacht goed geslapen, en mijn been gloeit ook niet meer. Misschien was het wel een tekenen van vermoeidheid, who knows.
Het voelt nu weer goed aan, gelukkig. Ik heb gewoon blijkbaar soms nog van die dagen dat ik teveel denk, als ik wat nieuws "voel" dan flip ik, haha (nee niet grappig).
Ik kon er ff niet mee omgaan gisteren en eergisteren, ik heb er geen verklaring voor.
 
Tsja, de ene persoon is gevoeliger voor angst dan de ander! Als jij eenmaal angstaanvallen (Paniekaanvallen) Hebt gehad zit dit makkelijker in het systeem, en je bent ook eerder gefixeerd op je lichaam wanneer je het gehad hebt. Gaat tijd over heen tot dat je dit minder snel krijgt.

En triggers zijn; Weinig slaap, slechte nachtrust, veel alcohol, stress etc.
 
Een wondje gehad aan je been ergens, de laatste dagen? Tussen je tenen ofzo?
Ik heb wel een wondje gehad.
Mijn been wordt soms erg heet/warm tussen enkel en knie, onderbeen
 
Welkom, wat zijn je doelen.
 
Back
Naar boven