Fitness Seller

Been strek oefening voor thuis

Bezoekers in dit topic

Jason91

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2012
Berichten
291
Waardering
58
Lengte
1m92
Massa
91kg
Wat is een goede vervanger voor een legpress als je thuis traint en geen legpress tot de beschikking hebt. Ik doe op dit moment al een squat en leg extension. Ik zou nog graag een strek oefening voor de benen erbij doen.
 
Doel je op een hip hinge voor de hamstrings? Want zowel squat als leg extension zijn quadriceps dominant, dus lijkt me dat je iets wilt doen voor de hamstrings (en wellicht ook glutes, alhoewel die meer worden meegepakt in de squat dan de hamstrings).

Je kunt nordic curls doen, dit is een soort van glute-ham raise, dat moet te doen zijn thuis als je een beetje creatief bent met de set-up. Je kunt hierover googlen. Ook hamstring slides zijn mogelijk. Als je echt iets zoekt met strekken dan kom je al snel uit bij een soort van deadlift (bv. stiff-legged deadlift of RDLs), weet niet hoe viable het is om zoiets te doen zonder equipment. Wellicht kun je een cheap kettlebell kopen en een single leg RDL doen.
 
Voor de hamstrings doe ik ook op andere dag een romainian deadlift en glute ham raise.
 
Back
Naar boven