XXL Nutrition

Been training met Dhr. Rob Gras.

Bezoekers in dit topic

BicepM

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
1.655
Waardering
171
Lengte
1m74
Massa
76kg
Vetpercentage
7%
Beste allemaal!

Aangezien ik veel in de winkel ben van Marjolein Schilperoort en Dhr. Rob Gras, boden ze mij aan een keer mee te trainen met Rob, en dit was op Vrijdag 4 Maart 2011.

Zelf koos ik voor de been training, die moest hij zelf ook nog dus dit kwam prima uit! Maar WAT EEN HEL mensen jeetje jeetje!

Hier het schema wat wij hebben gevolgd:
We kwamen de zaal in en we begonnen naar een apparaat toe te lopen, voor de Leg Extensions
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het gewicht wat hij erin stak verbaaste mij in eerste opzicht een beetje, namelijk maar 20KG.. en dacht bij mezelf ''Hah! Dit wordt een makkie!'' (yeah right!)

Setje 1: Een opwarm setje, gewoon rustig aan extensions full range of motion 15 reps.
Meteen na dit setje zei Rob dat ik moest gaan staan (Uiteraard was het ook zijn beurt dus ik moest zoiezo staan) en ik moest de quadriceps uitrekken door mijn voet te pakken en naar achteren te trekken.
'''Voor de goede bloed doorstroming'' Aldus Rob.
Setje 2: Hetzelfde als Setje 1, gewoon 15 reps, dit keer met 5KG extra gewicht (Zo'n 25KG) en ook dit was een eitje!
Wel voelde ik door het uitrekken dat de benen er toch ENIGSZINS gevoel mee hadden, maar het was nog niets vergeleken wat Rob nog meer in petto had!
Setje 3: Deze was dan weer iets anders, de bedoeling was dat ik 10 Reps deed, maar deze keer op het moment dat ik boven was, even een tikje hoger (Met de hamstrings van de bank af) wel gecontroleerd niet schoppend, maar wel hoog en dan de tenen uit elkaar (Of ook wel, hielen naar elkaar) zodat de quadriceps in de buurt van de knie, even omhoog kwamen met een gewicht van 30KG. ''Dit zorgt voor wat meer diepte in de benen, ook al merk je het nu niet, zal je het in de laatste set wel door krijgen!''
Dus ik braaf in dat bankje, en uitvoeren, en het bleek toch wel intensiever te zijn dan de standaard.
Setje 4: Dit was hetzelfde als Setje 3, niet al te moeilijk en ook op 30KG
Laatste setje als warming up: 10 reps 25% Range of motion (Beneden) vervolgens 10 reps Full range of motion, en uiteindelijk zo'n 10 a 15% range of motion (helemaal bovenin)
Nou die voelde ik toch wel keihard! Met een gewicht van 35KG pakte ik wel alle reps en dacht ik bij mezelf ''niet zeiken, gewoon doen, we beginnen verdomme net en normaal pak ik 80 op leg extensions, uiteraard wel even een andere train vorm maar goed! tanden op elkaar en doorgaan!''

Nou dat was dus even de warming up! Ik liep al als een debiel op het moment dat ik daar uit kwam, erachter komend dat de volgende oefening eigenlijk een combinatie was van 2 oefeningen.
De 2e tevens 3e Oefening:Frontsquats in combinatie met Sissy Squats.
images?q=tbn:ANd9GcQ80NW5S-adCpqxiEW4Rb4hFISh033o3emcqbJCW7W6srEREkWBfg&t=1.jpg
31coiE-pI9L.jpg

De bedoeling was dat we 15 reps frontsquat deden, en daarna meteen zonder pauze door naar de sissysquats (Ass to ground en back up!) ook 15 reps! NOU DIE VOEL JE WEL!

Setje 1:
Rob begon eerst, met 10kg beide kanten, totaalgewicht van 40KG, en deed 15 reps met gemak (Grote vent dat het is had ik dat ook wel verwacht :D)Vervolgens ging hij in de SissySquat machine staan (iets wat ik zelf nog nooit had gezien eerlijk gezegd!)
Hij reikte zijn hand uit en zei ''Je moet me even helpen want het is een rare positie en een beetje steun is wel verstandig''
Niet echt verwachtend wat er zou gebeuren, zakt ie met zijn kont naar de grond toe met zijn 100+KG lichaamsgewicht, en trok mij half over de machine heen hehe (was best grappig om te zien denk ik zo) Meteen aangepast en de set netjes afgemaakt.
Setje 2:
Nadat ik setje 1 had uitgevoerd, en eigenlijk niet bevatte waarom Sissy Squat nou die naam had aangezien ik naar de knoppen ging, ook al deed ik de frontsquat zonder gewicht om even aan te voelengingen we verder naar setje 2.
Rob had zelf wat meer gewicht gepakt, als ik mij goed herinner was dit 50KG, en die deed ik dan ook maar meteen mee!
Deze was een stuk zwaarder en ook deze deden we 15 reps, en daarna 15 reps in de sissy Squat machine.
Setje 3:
Gesloopt als dat ik al was, zwetend als een debiel, kroop ik weer onder de frontsquat nadat Rob een totaal gewicht van 60KG 10 reps had gepakt, en uiteraard de sissysquat ook 10 reps!
Mij niet laten kennen uiteraard en deze ook gewoon keihard gedaan, vervolgens de 10reps op de sissy squat, en kwam er half kruipend uit terwijl Rob nog even stond na de puffen van vermoeidheid.
Setje 4: Ik was al aardig verrot terwijl ik zag hoe Rob 70KG frontsquat pakte en deze 8reps eruit gooide, en vervolgens de sissysquat ook 8 reps pakte..
Toen ik maar onder de frontsquat, en vreemd genoeg voelde het prima toen ik dit gewicht eruit tilde, benen breed neer zette, en door mijn benen zakte.. Ik knalde er zelf 10 reps uit omdat ik mij lekker voelde, ondanks dat ik helemaal op was! De Sissy Squats heb ik wel maar 8reps gedaan, en wat was dit zwaar zeg!

Vervolgens gingen we door naar de leg press machine, beginnen met 10KG beide kanten.
Zelf dacht ik ''Nou als dit het is, dit lukt mij wel!'' Ja mis dus, het was ook weer een net iets andere training dan ik had verwacht.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Setje 1:
Rob ging in het apparaat zitten, en drukte er 10 Reps wijd geplaatste voeten uit, en vervolgens 10 reps met de voeten in het midden.
Deze trok ik ook wel aardig! Ondanks dat ik de knieblessure nog niet vergeten was van een eerdere leg press sessie van een aantal jaartjes terug.
Setje 2: Rob gooide er weer gewicht bij, en als ik mij goed herinner was dit een gewicht van 40KG totaal (20 beide kanten)
Ook deze deed hij 10 reps wijd, en 10 reps smal.Deze trok ik ook nog wel maar nu begon ik toch echt wel op te raken, gemengd met misselijkheid!
Setje 3:
60KG. Weer gewicht erbij! Rob deed hier 10 reps wijd en smal, en ik was aan de beurt..
Ik was zo kapot maar ik was zo vastberaden dat ik mij niet liet kennen tegenover deze ervaren beer, dat ik gewoon mijn best deed en uit alle
macht dat gewicht 20 repjes omhoog duwde..
Setje 4:
Volgens mij was dit een gewicht van 80KG max, en deze zakte Rob naar 8 reps, en deed deze ook wijd en smal.
Ja toen begon het.. Mijn beurt! Ziek en verrot als dat ik me voelde, kneep ik hard in het bankje en perste ik er 10 reps wijd en 8 reps smal uit, vervolgens dan nog even
3 minuten bijkomen in het apparaat voordat ik opstond (Sterretjes eh :P )


Nou na al dit dacht ik YES! laatste oefening! (mis dus!)
De Hacksquat:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Setje 1:
10KG beide kanten, Rob begon met 12 reps, en deed dit wel met enige moeite maar dit was voor hem uiteraard een eitje!
Mijn beurt dus! Nou JEZUS wat had ik hier moeite mee na al die andere oefeningen, ik dacht ik ga kapot! Maar ja toch doordrammen en gewoon die 10 reps eruit knallen!

Setje 2:
Rob gooide hier 10KG bij, en deed hier ook gewoon 12 reps zonder al teveel problemen..
het was aan mij om deze oefening te doen, maar Rob zag al dat ik erg moeite had met het eerste gewicht dus hij zei doe maar deze oefening gewoon 10KG 4 sets.

Weer 10 reps eruit geknald maar ik kon zowat niet meer! En viel half uit de machine!
Setje 3:
Rob uiteraard weer gewicht verhoogd naar zo'n 30KG, deze trok ik echt niet en deed gewoon mijn 10KG, maar was zo pissed off dat het eigenlijk niet lukte zoals Rob dat deed dus knalde er wel gewoon
mijn 10 reps uit! Ondanks dat ik bij rep 5 al niet meer kon (Wilskracht doet een hoop!)

Setje 4:
Rob deed hier een gewicht van zo'n 40 a 50kg, ook weer 10 reps wel met moeite maar wat verwacht je, grote mannen worden ook vermoeid bij een goede training!
Ik gewoon mijn gewicht van 10kg blijven doorzetten op 8 reps... Ik kon echt niet meer gewoon...


Dumbbell Squats..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Setje 1:
Rob begon met een gewicht van 14KG, en deed 12 Reps zonder al teveel moeite.
Ikzelf had deze nooit gedaan, maar deed deze (Half goed half wankelend) toch met 14KG Per hand en deed er ook 12 reps.

Setje 2:
Rob verhoogde naar een gewicht van 24KG per hand, en deed nogmaals 12 reps zonder al teveel moeite..
Nou had ik deze oefening nooit gedaan en voelde ik mij zo beroert dat ik half moest overgeven maar dit niet deed (En uiteraard niet liet merken :D Gewoon stug doorgaan :D)
Ook deze met een gewicht van 14KG op 12reps gepakt..

Setje 3:
Rob verhoogde weer het gewicht, weet niet precies hoeveel dit was, ik was al zwart voor mijn ogen en heb mijn laatste 2 setjes hersenloos uitgevoerd.. Heb er weinig van meegekregen maar deed
setje 3 op 14KG per hand, 12 reps..

Setje 4:
Deze weer met 14KG per hand op 10 Reps en klaar was ik! (Mis dus!)
Even uit puffend, was dit ook niet de laatste oefening!

Rob keek me aan en zei hierna ''Doe je wel eens kuiten?'' waarna ik antwoordde, Oh jawel hoor! maar niet zovaak omdat mijn bovenbenen nergens op lijken vergeleken de kuiten.
OP naar de kuitmachine! (Schouders eronder, tenen op de rand, en pushen maar!)
standcalf.jpg

2 sets was de bedoeling, 10 reps Wijd, 10 Reps Normaal, en 10Reps Smal.. Allemaal achter elkaar zonder te stoppen.
Setje 1: Dit was een gewicht van zo'n 30KG (meer had ik echt niet nodig!) En kwam echt helemaal verrot uit de machine en schold dat ding verrot (Rob lachen uiteraard!)
Setje 2: Nogmaals deze oefening op 30KG gepakt, en na hiermee klaar te zijn, schudde Rob me de hand en zei.. ''Goed gedaan! nu zijn we klaar!
''

Uiteindelijk ben ik dan meegelopen naar de winkel, heb ik even Marjolein nog gedag gezegd, iedereen bedankt en ben half kruipend naar huis gegaan..
Vervolgens kwam ik lijkbleek thuis en mijn ma zei is er iets? Het enige wat ik kon zeggen was: ''Ik ga ZO gigantisch kotsen zometeen!'', Gelukkig niet gebeurt! Maar was wel na mijn maaltijd EVEN out of order.
De gehele dag was ik Kots en kots misselijk, en na de 7e maaltijd had ik er schoon genoeg van!


Dit was mijn dag :)
Rob bedankt! (Als je dit ooit leest!)

Zaterdag 5-3-2011: De spierpijn is niet te harden! kan nog maar NET lopen, en vraag me niet hoe! HEERLIJK! :D
P.S De plaatjes is zodat iedereen het snapt ;) De meesten snappen het zonder ook wel, maar zo niet is het zonde van het verhaaltje :D
 
Dat je benen pijn doen is leuk, maar nu voor het effect... hoeveel zal trainen met sissy gewichtjes je helpen in kracht sterker te worden en echte massa aan te zetten ?
 
10kg aan beide kanten met hack-SQ?? noshit
 
Dat je benen pijn doen is leuk, maar nu voor het effect... hoeveel zal trainen met sissy gewichtjes je helpen in kracht sterker te worden en echte massa aan te zetten ?

Tja hijs wereldkampioen en doet het al een tijdje zo dus ;)
Eerst doen! dan oordelen :)
 
Weet je niet, en dat is niet belangrijk.

Het gaat om de training, en wat ie bereikt heeft is al meer dan 99% hierzo, je moet em in het echt zien en niet op video :) Zoals met meer mensen.

Buiten dat staat er boven ook dat ik knie blessure gehad hebt, als je dan gaat zeiken over het gewicht wat ik doe, heb je dus niet gelezen en is deze post niet voor jou bestemd :)

Heel simpel gezegd, probeer het dan lekker met het gewicht wat jij in je hoofd heb zitten, en kom dan eens terug, zien of die training echt zo slecht was :)
Meningen hier werken niet, praktijk is altijd beter eh :)

Denk je niet dat ik mijn twijfels had bij de lage gewichten? Ga er maar aan beginnen snap je precies wat ik bedoel :)
Plus, je hebt em nu niet gezien ;) hijs wel een stukje groter dan die videos.
 
gewicht pakken is niet altijd zo belangrijk, ik bench met veel moeite 100kg (als ik me er maandje of 2 echt op toeleg misch 115 a 120), bij ons is er iemand die 160kg kan benchen (ongeveer met hetzelfde lichaamsgewicht als ik) maar mijn borst heeft veel meer massa en is veel mooier ontwikkeld dan de zijne..
bodybuilding is geen powerlifting
 
Laatst bewerkt:
ik ben afgehaakt toen ik las: dit zorgt voor meer diepte in de benen:roflol:
 
Weet je niet, en dat is niet belangrijk.

I beg to differ. Ik neem geen advies aan van welke gebruiker dan ook. AAS verandert het gehele speelveld (trouwens ook niet van mensen met een aangeboren talent)

Het gaat om de training, en wat ie bereikt heeft is al meer dan 99% hierzo, je moet em in het echt zien en niet op video :) Zoals met meer mensen.

true. Tot vandaag had ik nog nooit gehoord van de goede man (weer wat geleerd)

Buiten dat staat er boven ook dat ik knie blessure gehad hebt, als je dan gaat zeiken over het gewicht wat ik doe, heb je dus niet gelezen en is deze post niet voor jou bestemd :)

Er zijn wel meer mensen die zeuren over zere knieën (*steekt hand op*), maar dat hoeft nog niet meteen te betekenen dat je daarom overgaat op een schema met enorm veel (voor)vermoeiing.

Wat ik wel grappig vind was dat jij de wereldkampioen in je eerste training met dit nieuwe schema meteen overtreft.

deze zakte Rob naar 8 reps, en deed deze ook wijd en smal.
....
en perste ik er 10 reps wijd en 8 reps smal uit,

(en dat met slechte knieën)
 
Nou de beste man is wel veel sterker dan ik maar hij traint ook afwisselend en dagen dat ie heel zwaar pakt. Gaat het niet om :)
En ja hele zomervakantie op krukken gelopen zelf dus kdeed het nog aardig.

Het is altijd de ervaring en altijd voor en tegenhangers :)
Wat betreft diepte verhaal klopt het wel hoor als je nadruk legt op 1 spier en die iets meer belast komt ie gewoon meer naar buiten. Geen rocketscience.

Makkelijk eh kritiek hebben op iets wat je niet hebt geprobeerd :) zoals ik zelf al zei vond ik de gewichten ook laag maar de training liet me half kotsen.
Try it of niet. Jouw keuze.
 
gewicht pakken is niet altijd zo belangrijk, ik bench met veel moeite 100kg (als ik me er maandje of 2 echt op toeleg misch 115 a 120), bij ons is er iemand die 160kg kan benchen (ongeveer met hetzelfde lichaamsgewicht als ik) maar mijn borst heeft veel meer massa en is veel mooier ontwikkeld dan de zijne..
bodybuilding is geen powerlifting

160 benchen zonder decent borstmassa:D:D:D:D

Pics or it didnt happen.


http://www.youtube.com/watch?v=C0E-Pgu1cMw

Train je met hem toevallig?
 
Massa staat echt niet gelijk aan kracht, en andersom ook niet.
Feit.
 
Omdat hij het doet, maakt het nog niet direct een foolproof way.

Zelfs geen back squats in zijn schema.
 
Omdat hij het doet, maakt het nog niet direct een foolproof way.

Zelfs geen back squats in zijn schema.

Dit, en je zet het hier heel netjes neer. Maar we mogen geen kritiek leveren voordat we het zelf proberen, aha?

En spierpijn zegt niks over de groei, het is wel lekker maar geen graadmeter voor groei/kracht ;)

Ziet er leuk uit, maar niet voor mij bestemd.
6 been oefeningen? Geen back squat? En 5 setjes om op te warmen?
 
Laatst bewerkt:
BTW.
Rob gras is zeker wel bodybuilder..
Heeft meerdere titels op zn naam staan, ben met nederlands team mee geweest waar hij ook bij zat in oostenrijk..
En zulke trainingen heeft hij toen ook over gehad,

Probeer t eerst maar us..
Want de verandering, is apart.. en tsja als j dan gaat zeggen dat je alleen spiermassa aanzet met zware gewichten snap je dr zelf ook niet veel van wazzap???

Verandering is groei gouden regel..


Leuk dat je keertje met hem hebt getraind zijn erg sympathieke mensen rob en marjolein..





Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
Omdat hij het doet, maakt het nog niet direct een foolproof way.

Zelfs geen back squats in zijn schema.

Wat een debiel antwoord weer. Juist omdat het 1 training betreft gaat dit om zn hele schema? Ooit van afwisseling gehoord? Jij zal ver komen :rolleyes:
 
Nou de beste man is wel veel sterker dan ik maar hij traint ook afwisselend en dagen dat ie heel zwaar pakt. Gaat het niet om :)
En ja hele zomervakantie op krukken gelopen zelf dus kdeed het nog aardig.

Het is altijd de ervaring en altijd voor en tegenhangers :)
Wat betreft diepte verhaal klopt het wel hoor als je nadruk legt op 1 spier en die iets meer belast komt ie gewoon meer naar buiten. Geen rocketscience.

Makkelijk eh kritiek hebben op iets wat je niet hebt geprobeerd :) zoals ik zelf al zei vond ik de gewichten ook laag maar de training liet me half kotsen.
Try it of niet. Jouw keuze.

(bijna) kotsen, tig dagen ondraaglijke spierpijn .. herinner me weer even waarom ik het ook alweer zou doen ? :) Als je het een half jaar vol houdt en goede resultaten weet te loggen ... wie weet ga ik het ook een keer proberen. (al heb ik bepaald geen voorliefde voor bodypart splits). Dat ik kan kotsen van een enkele training weet ik zo ook wel, en 6 dagen spierpijn kan ik mezelf ook wel aandoen (ik herinner me mijn eerste GVT training nog steeds)

Maar goed, ga je ook de rest van de trainingen nog met hem doen of volgens zijn schema of blijft het bij deze eenmalige gebeurtenis ?
 
Wat een debiel antwoord weer. Juist omdat het 1 training betreft gaat dit om zn hele schema? Ooit van afwisseling gehoord? Jij zal ver komen :rolleyes:

???

Mijn gevoelens ... zijn ... geraakt. Elke dag afwisselen ? Batiboy.
 
Back
Naar boven