XXL Nutrition

Been training met Dhr. Rob Gras. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wazzup, volgensmij doet die telefoon of dat programmaatje dat automatisch ;)


Mij lijkt ook niet dat je meer bereikt door die oefeningen met zulk laag gewicht uit te voeren. Varieren in volume kan dat natuurlijk wel, maar dan zou ik alsnog het maximale aan gewicht kiezen.

Dat hooghouden bovenaan bij de leg extension doe ik ook altijd, superlekker, maar wel pijnlijk :D
 
@ts
Vindt dat je een beetje verhit reageert. Forum is toch bedoelt om een beetje discussie te genereren?

Allereest is het wel of niet gebruiken van AAS zeker van invloed.

Daarnaast moet je je afvragen of dit het schema is waarop deze man zijn echte massa heeft gepakt. Het schema wat het beste is voor iemand die dicht bij zijn natuurlijk limiet zit zal zeker verschillen van het beste schema voor een beginner of intermediar.

Onorthodoxe traininsmethoden zijn onorthodox voor een rede.
Het kan zijn dat ze goed werken voor bepaalde individuen met een bepaald soort lichaam. Maar het gros van studies wijst toch echt op een andere trainingsmethode dan door Rob wordt beleid.

De doelen van een prof of wedstrijdbb'er hoeven ook helemaal niet specifiek gericht te zijn op het genereren van meer massa.

Maximale spierpijn en vermoeidheid staat niet gelijk aan maximale spiergroei.

Als het principe werkt voor de quads, waarom zouden we dan ook niet allemaal high rep opdrukken vanaf de knieetjes en dumbbell curls doen met 3 kilo?


Het is duidelijk dat deze man een schema volgt wat specifiek is voor zijn doelen, lichaam en trainingsfase ;)
 
???

Mijn gevoelens ... zijn ... geraakt. Elke dag afwisselen ? Batiboy.

De opmerking batiboy zegt al genoeg :) en kan er alleen maar om lachen ;)

@ts
Vindt dat je een beetje verhit reageert. Forum is toch bedoelt om een beetje discussie te genereren?

Allereest is het wel of niet gebruiken van AAS zeker van invloed.

Daarnaast moet je je afvragen of dit het schema is waarop deze man zijn echte massa heeft gepakt. Het schema wat het beste is voor iemand die dicht bij zijn natuurlijk limiet zit zal zeker verschillen van het beste schema voor een beginner of intermediar.

Onorthodoxe traininsmethoden zijn onorthodox voor een rede.
Het kan zijn dat ze goed werken voor bepaalde individuen met een bepaald soort lichaam. Maar het gros van studies wijst toch echt op een andere trainingsmethode dan door Rob wordt beleid.

De doelen van een prof of wedstrijdbb'er hoeven ook helemaal niet specifiek gericht te zijn op het genereren van meer massa.

Maximale spierpijn en vermoeidheid staat niet gelijk aan maximale spiergroei.

Als het principe werkt voor de quads, waarom zouden we dan ook niet allemaal high rep opdrukken vanaf de knieetjes en dumbbell curls doen met 3 kilo?


Het is duidelijk dat deze man een schema volgt wat specifiek is voor zijn doelen, lichaam en trainingsfase ;)

Ten eerste ben ik het wel met je eens, dat hoor je mij niet zeggen.

En bij deze training ging het niet om vermoeidheid, je kan gerust zeggen dat falen ook gewoon in het spel was aangezien lopen gewoon bijna niet mogelijk was..
En verhit reageren is niet van toepassing, het is de manier van reactie zoals die ook geplaatst is door degenen die reageren.
Op het moment dat je kritiek gaat uiten op bepaalde gewichtshoeveelheid, train manier en wijze van uitvoeren is dit natuurlijk prima! Alleen wat op dit forum 90% gebeurd is dat de meesten alleen maar kijken naar hoeveel gewicht ze kunnen drukken en kan iemand minder doen dan is het maar ''belachelijk of onzin'' terwijl ze niet eens gekeken hebben naar wat er precies bereikt kan worden met andere train manieren.

Als je het niet eens bent met de manier van trainen is dit natuurlijk prima! En hoef je dat niet uit te voeren, maar de manier van ''Bashing'' op deze manier is overbodig en niet nodig, aangezien het wel voor anderen werkt, zoals je zelf al zegt.

Lage gewichten kunnen net zo effectief zijn als hoge gewichten, het ligt er maar net aan hoe langzaam je de oefening uitvoert en hoe hoog de intensiteit is van de totale training (In dit geval de frontsquat en leg press die het zwaar maakten)

In het filmpje van roelly winklaar zie je hem ook 1 plaat leg pressen op 20 reps, zegt daar iemand iets over? nee want dat is uiteraard een ander verhaal!

In een ander filmpje van Jay Cutler zie je hem ook uitleggen hoe hij pullovers voor borst doet, nadat ik gebasht werd door mensen omdat ik em op borst gebruikte en hoe belachelijk dat wel niet was..
Bij Jay cutler zeikt er toch ook niemand over en is het wel normaal?


Kortom, het gaat er hier bij niemand om of de training goed is, en of er resultaten mee behaald kunnen worden, zolang er niet gespuugd geboerd en gegooid word met belachelijk hoge gewichten is het maar onzin, toch? :rolleyes:


Edit: Daar komt ook nog bij dat er hier genoeg mensen rondlopen met stats waar ik zelf al mijn kont mee af veeg, en totaal niet onder de indruk van ben (Inclusief die van mijzelf, en daarom deel ik mijn ervaringen en meningen, zodat ik daar niet bij hoef te horen en hopelijk anderen ook niet!) Tevens zijn dat dezelfde mensen die helemaal niets delen hier en alleen maar mensen afzeiken die 10KG minder drukken dan zij, terwijl ze zelf 4 jaar trainen en geen moer zijn aangekomen de laatste 2 jaar.

My point has been made.
 
Laatst bewerkt:
Even helemaal los van de trainingsmethode vind ik het zeker leuk dat je er een verslagje van gemaakt heb, vond het wel interessant om even te lezen.
 
Thank you :)
 
Back
Naar boven