AndroidHealthClinic

Been training na operatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hey DBB's

Ik heb 2 operaties aan bijn benen achter de rug.
(o benen zijn recht gezet simpel gezecht)
Nu ben ik bezig met een herstel en wil weer langzaam mijn benen gaan trainen omdat die nu echt op satestokjes beginnen te lijken.

Wat ik me nu af vraag of jullie een idee hebben hoe ik dit zou moeten doen. Ik heb nog nooit gesquat of dl omdat ik dit gewoon nog niet kon. Ik vraag me af of het wel slim is om hier gelijk mee te beginnen.

Voor de operatie heb ik last gehad van een jumpersknie dus ik raak snel over balast denk ik durf ik niet te zeggen omdat ik er geen last meer van heb gehad.

Tips/ideeen voor een been schema laat het me aub weten ;)
 
begin anders eerst eens licht op een 'apparaat' voor bijvoorbeel leg extension of leg press.

zo kun je langzaam veilig eerst even je benen aanvoelen hoe het gaat, voor dat je met los gewicht in de nek gaat staan. Als je er dan namelijk ineens achter komt dat het niet wil, krijg je het nog lastig :)

Overleg uiteraard wel even met de arts of vanaf hoe lang na een operatie het verstandig is om te gaan trainen.

niet eigenwijs gaan lopen doen als hij adviseert nog ff te wachten, beter paar weken wachten eventueel, dan eigenwijs eerder gaan trainen en opnieuw schade aanrichten.
 
en als je wil squatten, begin dan gewoon zonder gewicht om te zien of dat gaat. de dokter kan je wel zeggen of het goed is. hij kan ook weten of het nog niet te vroeg is.
 
Alles zonder gewicht doen. Lunges, squats, deadlifts.. Tot je aanvoelt dat je met gewicht kan gaan trainen. Machines zou ik voorlopig zeker niet aan beginnen. Op machines maak je een geforceerde en eigenlijk onnatuurlijke beweging. Dat is op zich niet slecht, en kan zelfs goed zijn, maar in jou geval zou ik het gewoon bij free weights houden en niks onnodig forceren.

Succes!
 
bedankt voor de reactie's allemaal! ik ga ze zeker toe passen
 
Als je nog nooit hebt gedeadlift of gesquat zou ik daar nog niet mee beginnen, ik neem aan dat je al stabilteitsoefeningen hebt gehad van je fysio?
Vanuit welk deel zijn je benen recht gezet?Vanuit je heupen of je knieen, kun je dat vertellen.
Ik zou eerder voor een legpress kiezen omdat dat een gesloten keten is, maar goed het lijkt mij veel beter om met je fysiotherapeut te bespreken ;)
 
Voor zo'n zaken kan niemand je een goed antwoord geven.

Je voelt zelf nog altijd het beste aan wat kan of niet kan.
Ik zou gewoon heel langzaam beginnen opbouwen en niets forceren. ;)
 
Voor zo'n zaken kan niemand je een goed antwoord geven.

Je voelt zelf nog altijd het beste aan wat kan of niet kan.
Ik zou gewoon heel langzaam beginnen opbouwen en niets forceren. ;)

Zelf aanvoelen is risicovol, elke mens heeft een andere pijngrens, ik heb geen meniscus en voorste kruisband meer, ook omdat ik wel dacht het te kunnen aanvoelen wat ik wel of niet aan kon ;)
 
Als je nog nooit hebt gedeadlift of gesquat zou ik daar nog niet mee beginnen, ik neem aan dat je al stabilteitsoefeningen hebt gehad van je fysio?
Vanuit welk deel zijn je benen recht gezet?Vanuit je heupen of je knieen, kun je dat vertellen.
Ik zou eerder voor een legpress kiezen omdat dat een gesloten keten is, maar goed het lijkt mij veel beter om met je fysiotherapeut te bespreken ;)
net onder de knieen

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 15:07 ----------

Zelf aanvoelen is risicovol, elke mens heeft een andere pijngrens, ik heb geen meniscus en voorste kruisband meer, ook omdat ik wel dacht het te kunnen aanvoelen wat ik wel of niet aan kon ;)
mijn dokter heeft gezecht dat ik met lopen zelf moest aanvoelen in hoever het gaat, maar dit is weer net iets anders :). maar zal toch voorzichtig zijn
 
Je kunt je benen ook eerst een tijdje isometrisch trainen. Je hoeft dan geen bewegingen over het kniegewricht te maken (als dat een probleem blijkt). Je kunt dan met je benen in een 90 graden positie gaan staan, met je rug tegen de muur. Op deze wijze bijv. 1 minuut blijven staan. Het is een idee.
 
Je kunt je benen ook eerst een tijdje isometrisch trainen. Je hoeft dan geen bewegingen over het kniegewricht te maken (als dat een probleem blijkt). Je kunt dan met je benen in een 90 graden positie gaan staan, met je rug tegen de muur. Op deze wijze bijv. 1 minuut blijven staan. Het is een idee.
owja goed dat je het zegt bedankt, had hier nog helemaal niet aan gedacht
 
Hey DBB's

Ik heb 2 operaties aan bijn benen achter de rug.
(o benen zijn recht gezet simpel gezecht)
Nu ben ik bezig met een herstel en wil weer langzaam mijn benen gaan trainen omdat die nu echt op satestokjes beginnen te lijken.

Wat ik me nu af vraag of jullie een idee hebben hoe ik dit zou moeten doen. Ik heb nog nooit gesquat of dl omdat ik dit gewoon nog niet kon. Ik vraag me af of het wel slim is om hier gelijk mee te beginnen.

Voor de operatie heb ik last gehad van een jumpersknie dus ik raak snel over balast denk ik durf ik niet te zeggen omdat ik er geen last meer van heb gehad.

Tips/ideeen voor een been schema laat het me aub weten ;)

Hoi,

Ik heb eerder contact met je gehad over de osteotomieen. Het revalideren daarvan zou toch echt live begeleid moeten worden door een therapeut. Je hebt daar post operatief ook alle recht en vergoedingsmogelijkheden toe. Succes!
 
Back
Naar boven