MuscleMeat

Beenvliezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

michel85

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
43
Waardering
0
Hey

Ik heb precies een jaar geleden een longontsteking gehad en toen ik hierna weer veel ging sporten (tennis op redelijk hoog nivo) kreeg ik overal peesontstekingen, onder andere zitbeen waar ik nog steeds last van heb tijdens fietsen (zadel zitten), aanhechteingen hamstrings, maar ook beenvliesontstekingen aan beide binnenkanten van mn schenen.

Ik heb daarvan heel veel last gehad en eigenlijk het hele seizoen amper toernooien kunnen spelen etc. Sinds de herfst had ik hier geen last meer van, omdat ik steeds minder ben gaan trainen etc. Nu ik sinds 2 maandjes veel fitness en ik gister lekker zware calf raises deed, heb ik er weer (vooral gister al en vanochtend) last van gekregen. Ik weet dat deze blessure hardnekkig is en evt. chronisch kan worden als je niet oppast. Ik ben nu echt bang dat ik weer het hele seizoen niet voluit kan spelen en trainen.

Ik heb destijds ontstekingsremmers gekregen van huisarts en moest veel rusten, wat ik gedaan heb. Toch had ik dus nog meer dan een half jaar veel last van.

Weet iemand hier meer van af, of weet iemand een medicijn, oefeningen etc?

Alvast heel erg bedankt!!
 
ijs en rollen met een tennisbal over je scheen als massage/stimulering bloedsomloop helpt soms.
Geen zware/langdurige kuitoefeningen
 
Tnx men, kan ik wel mn quads/hams/gluteus trainen? Bijvoorbeeld squatten, leg press?
Je belast natuurlijk altijd wel een beetje je beenvliezen, maar in hoeverre dat het de blessure kan verergeren?
 
Back
Naar boven