Fitness Seller

Brab0 & Gains

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Update 8e training 4-9-2019:


Warming up (fiets, 10 min.)

Squat 3x10 / 55 KG
Bent over row 3x10 / 55 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 65 KG
Bench press 3x10 / 57,5 KG
Pull down / 60 KG
Military press 3x10 / 35 KG
Barbell curl 3x10 / 35 KG
Push down 3x10 / 30 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 100 KG

Cardio/cool down: 10 min. loopband, standje berg opwaarts :D tempo flink doorwandelen. Ik dacht dat mijn hart het na 5 minuten begaf :loopband:.

Goede training gehad wederom. De oefeningen gaan steeds beter en beter. Ik voel me hamstrings de dag erna wel goed maar daar is natuurlijk niks mis mee. Wel heb ik sinds afgelopen maandag een klein beetje last van mijn schouders. Ik denk dat dit komt door de military press. Mijn schema is best zwaar, 3x per week en ik train toch op minimaal 80% van mijn kunnen. Dus ik denk dat mijn schouders het zwaar hebben :P. Even aankijken dus. Ik probeer iedere maandag wat zwaarder te gaan in gewichten en dit de hele week vol te houden. Mijn ervaring tot nu toe met full body: zeker in het begin is het loodzwaar maar je wordt in een vrij korte periode best sterk en dan gaat het steeds beter. Wel denk ik nog wel eens of het niet teveel is 3 x per week maar tot op heden gaat het goed.

Op naar de volgende :thumb:.
 
Wel heb ik sinds afgelopen maandag een klein beetje last van mijn schouders. Ik denk dat dit komt door de military press. Mijn schema is best zwaar, 3x per week en ik train toch op minimaal 80% van mijn kunnen. Dus ik denk dat mijn schouders het zwaar hebben :P.
Laat anders de vorm op je bench en military press even controleren. Een slechte uitvoering kan ook schouderproblemen geven.
 
Laat anders de vorm op je bench en military press even controleren. Een slechte uitvoering kan ook schouderproblemen geven.

De trainer was vandaag bezig met een groepsles.De volgende keer niet vergeten inderdaad. Thanks man.
 
Ik heb geen idee hoe ervaren je bent, je lijkt het wel goed te doen maar misschien zoals hierboven eens een lesje meepakken met een trainer?
En laat hem (i did assume gender) jouw oefeningen bekijken ipv dat je zijn oefeningen moet doen, meestal zijn dat toch maar alternatievelingen.

En nog een paar vraagjes:
Op hoeveel kcal zit je?
Heb je al 1RM geprobeerd bij squat bench deadlift? If yes, stats?

Ik vind dat je lekker bezig bent! Veel succes
 
Ik heb geen idee hoe ervaren je bent, je lijkt het wel goed te doen maar misschien zoals hierboven eens een lesje meepakken met een trainer?
En laat hem (i did assume gender) jouw oefeningen bekijken ipv dat je zijn oefeningen moet doen, meestal zijn dat toch maar alternatievelingen.

En nog een paar vraagjes:
Op hoeveel kcal zit je?
Heb je al 1RM geprobeerd bij squat bench deadlift? If yes, stats?

Ik vind dat je lekker bezig bent! Veel succes


Thanks mate. Doet me goed als mensen reageren. :thumb:
De trainer is een powerlifter van origine en hij staat 2-3 keer per week daar. Even kijken of hij er morgen ook is en dan kan hij in ieder geval met de bench press en military press meekijken. De pijn in mijn schouders is vandaag wel verdwenen dus dat is goed nieuws!

Ik zit nu dagelijks op 1850 kcals. Mijn onderhoud is 2320.
1RM heb ik al heel lang niet gedaan dus stats van 12-13 jaar terug heb ik denk ik niks aan.

Ik doe mijn best maar ik moet denk ik ook niet in de illusie leven dat ik binnen 3 maanden van 25% VP terug ga naar 14-15%....
Het vreemde is dat ik alles afweeg en iedere dag in een deficit zit en tot op heden mijn gewicht onveranderd is.
 
Thanks mate. Doet me goed als mensen reageren. :thumb:
De trainer is een powerlifter van origine en hij staat 2-3 keer per week daar. Even kijken of hij er morgen ook is en dan kan hij in ieder geval met de bench press en military press meekijken. De pijn in mijn schouders is vandaag wel verdwenen dus dat is goed nieuws!

Ik zit nu dagelijks op 1850 kcals. Mijn onderhoud is 2320.
1RM heb ik al heel lang niet gedaan dus stats van 12-13 jaar terug heb ik denk ik niks aan.

Ik doe mijn best maar ik moet denk ik ook niet in de illusie leven dat ik binnen 3 maanden van 25% VP terug ga naar 14-15%....
Het vreemde is dat ik alles afweeg en iedere dag in een deficit zit en tot op heden mijn gewicht onveranderd is.

Er zijn hier meerdere mensen met dat probleem qua voeding, ik snap zelf zo goed als niks van voeding behalve de basis dingen. Bv 1g vet per kg bw, 2g eiwit,...
marina1975 kent er wel wat van en weet wat het probleem is, weet ik zeker! :p

Het kan misschien ook zijn dat je vet verliest en tegelijkertijd spiermassa maakt, gaat een stuk vlugger in het begin (nooby gains)
 
Er zijn hier meerdere mensen met dat probleem qua voeding, ik snap zelf zo goed als niks van voeding behalve de basis dingen. Bv 1g vet per kg bw, 2g eiwit,...
marina1975 kent er wel wat van en weet wat het probleem is, weet ik zeker! :p

Het kan misschien ook zijn dat je vet verliest en tegelijkertijd spiermassa maakt, gaat een stuk vlugger in het begin (nooby gains)

Ik vermoed dat vetverbranding/spieraanmaak inderdaad tegelijk bezig is want ik ben 7 cm kwijt op mijn buik (er moet nog veel meer van af hoor :D)

Eens even aankijken hoe het de komende weken zal gaan, anders moet ik gewoon nog lager in kcals maar ik weet niet wat een verantwoorde grens is....
 
Ik vermoed dat vetverbranding/spieraanmaak inderdaad tegelijk bezig is want ik ben 7 cm kwijt op mijn buik (er moet nog veel meer van af hoor :D)

Eens even aankijken hoe het de komende weken zal gaan, anders moet ik gewoon nog lager in kcals maar ik weet niet wat een verantwoorde grens is....
Ik denk niet dat je nog lager in kcal moet, volgens mij was het iets dat je lichaam gewoon raakt aan dat aantal kcal en je terug ff "normaal" moet eten voor een week ofzo en daarna terug kan cutten.
Maar zoals eerder gezegd weet ik er niet zoveel van :p
 
Ik denk niet dat je nog lager in kcal moet, volgens mij was het iets dat je lichaam gewoon raakt aan dat aantal kcal en je terug ff "normaal" moet eten voor een week ofzo en daarna terug kan cutten.
Maar zoals eerder gezegd weet ik er niet zoveel van :p

Dat klinkt aantrekkelijk :fries: eens ff aankijken de komende tijd. Misschien moet ik op niet trainingsdagen cardio doen...
 
Effe inbreken. :D

Meet en weeg je alles ook echt af wat je eet? Dus niet gokken en schatten en ook echt alles meegeteld?

Ik wil best even meekijken naar je voeding. Want op zich ben je wel je cm's kwijt.
Als je al langer traint zullen het geen beginners gainz zijn. Maar het kan op zich nog best wel dat je vet inlevert en toch nog wat spieren opbouwt mocht je nog niet zo heel lang trainen.

Als je nu op 1850 kcal zit zou ik inderdaad niet veel lager gaan.

Hoe meet je je vet%?
Zie je wel verschil (spieren die zichtbaarder worden of minder "vet" zeg maar)?

Misschien eens je schema en macro's posten. (pm mag ook)
 
QUOTE="marina1975, post: 10281830, member: 114147"]Effe inbreken. :D

Meet en weeg je alles ook echt af wat je eet? Dus niet gokken en schatten en ook echt alles meegeteld?

Ik wil best even meekijken naar je voeding. Want op zich ben je wel je cm's kwijt.
Als je al langer traint zullen het geen beginners gainz zijn. Maar het kan op zich nog best wel dat je vet inlevert en toch nog wat spieren opbouwt mocht je nog niet zo heel lang trainen.

Als je nu op 1850 kcal zit zou ik inderdaad niet veel lager gaan.

Hoe meet je je vet%?
Zie je wel verschil (spieren die zichtbaarder worden of minder "vet" zeg maar)?

Misschien eens je schema en macro's posten. (pm mag ook)[/QUOTE]


Mijn dank voor je reactie :bow:

Ik weeg alles af en laat niets over aan toeval of ‘ongeveer’.
Mijn vet is in de sportschool opgemeten aan de hand van zo’n speciale weegschaal met handvatten. Die gaf aan 21% toen maar daar geloofde ik niks van (zie foto’s op pag. 1). Ik heb er 25% van gemaakt. Sinds ik ben begonnen met trainen is mijn buik wel minder geworden maar de ‘afdak’ zit er nog steeds :hedbang:.
Mijn bovenarmen, schouders en borstspieren zijn wel toegenomen in vorm en massa ja, bovenbenen ook kan ik zeggen.

Zie hieronder mijn cut-schema. Het enige wat niet klopt is dat ik sinds een week 100 gram havermout pak i.p.v. 150. De rest klopt.

Bedankt alvast!

D58706F1-43F8-4EDB-8205-45CD4C125108.jpeg
 
Die meting klopt niet veel van... electronische metingen zoals dit zijn gebaseerd op geleiding en zijn totaal onnauwkeurig... Denk dat een foto al meer zegt dan die meting. :o

Ik zou ook je voeding eens goed doornemen en berekenen en ook de totalen (en ook totaal kcal en ekv erbij zetten... anders moet eenieder die leest zelf gaan tellen. :p )

1 ei bijvoorbeeld is ca. 90 kcal... je hebt nu 100 gram gerekend voor een ei en een gemiddeld ei weegt 60-70 gram
voor de tonijn heb je 100 gram uitgelekt gerekend. een blikje van John west is bijvoorbeeld al 112 gram uitlek gewicht en van princess bijvoorbeeld 130 gram uitlekgewicht.
Voor de magere kwark reken je nu 27,5 kcal... mogelijk mist daar een 1 ervoor en is dat 127,5 kcal?
Ik zie nergens iets van groente of fruit staan. Groente tikt wel niet heel hard aan maar een 250 gram aan bijvoorbeeld brocolli levert toch nog een ca 60-75 kcal op en neem je dorperwten dan kan je al snel een 125 kcal erbij rekenen.
gebruik je nog bereidingsvet bij je kipfilet?

Het zijn vaak kleine dingen die in totaal toch wel wat verschil maken.
 
Die meting klopt niet veel van... electronische metingen zoals dit zijn gebaseerd op geleiding en zijn totaal onnauwkeurig... Denk dat een foto al meer zegt dan die meting. :o

Ik zou ook je voeding eens goed doornemen en berekenen en ook de totalen (en ook totaal kcal en ekv erbij zetten... anders moet eenieder die leest zelf gaan tellen. :p )

1 ei bijvoorbeeld is ca. 90 kcal... je hebt nu 100 gram gerekend voor een ei en een gemiddeld ei weegt 60-70 gram
voor de tonijn heb je 100 gram uitgelekt gerekend. een blikje van John west is bijvoorbeeld al 112 gram uitlek gewicht en van princess bijvoorbeeld 130 gram uitlekgewicht.
Voor de magere kwark reken je nu 27,5 kcal... mogelijk mist daar een 1 ervoor en is dat 127,5 kcal?
Ik zie nergens iets van groente of fruit staan. Groente tikt wel niet heel hard aan maar een 250 gram aan bijvoorbeeld brocolli levert toch nog een ca 60-75 kcal op en neem je dorperwten dan kan je al snel een 125 kcal erbij rekenen.
gebruik je nog bereidingsvet bij je kipfilet?

Het zijn vaak kleine dingen die in totaal toch wel wat verschil maken.


Ik ga er nog eens aandachtig naar kijken en kom daar deze week op terug. Super bedankt :thumb:
 
Update 9e training 6-9-2019:


Warming up (fiets, 10 min.)

Squat 3x10 / 55 KG
Bent over row 3x10 / 55 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 65 KG
Bench press 3x10 / 57 KG
Pull down / 60 KG
Military press 3x10 / 35 KG
Barbell curl 3x10 / 35 KG
Push down 3x10 / 30 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 100 KG

Hierna had ik nog wat energie dus heb voor biceps en triceps een extra oefening gedaan:

Preacher curl dumbbell 3x8 / 15 KG
Barbell triceps extension (liggend) 3x10 / 30 KG

Al met al een goede training achter de rug. Ik heb de trainer nog even mee laten kijken met de bench press en military press. De techniek van de bench press was in orde volgens hem. De military press mocht langzamer en mijn handen/polsen moesten voor mijn ellebogen 'hangen'. Dus dit heb ik gedaan en dat ging prima. Ik moet zeggen dat de lichte pijn in mijn schouders zo goed als weg is.
Volgende week wordt het spannend want dan probeer ik mijn gewicht wat verder omhoog te krijgen :pressing:.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Die meting klopt niet veel van... electronische metingen zoals dit zijn gebaseerd op geleiding en zijn totaal onnauwkeurig... Denk dat een foto al meer zegt dan die meting. :o

Ik zou ook je voeding eens goed doornemen en berekenen en ook de totalen (en ook totaal kcal en ekv erbij zetten... anders moet eenieder die leest zelf gaan tellen. :p )

1 ei bijvoorbeeld is ca. 90 kcal... je hebt nu 100 gram gerekend voor een ei en een gemiddeld ei weegt 60-70 gram
voor de tonijn heb je 100 gram uitgelekt gerekend. een blikje van John west is bijvoorbeeld al 112 gram uitlek gewicht en van princess bijvoorbeeld 130 gram uitlekgewicht.
Voor de magere kwark reken je nu 27,5 kcal... mogelijk mist daar een 1 ervoor en is dat 127,5 kcal?
Ik zie nergens iets van groente of fruit staan. Groente tikt wel niet heel hard aan maar een 250 gram aan bijvoorbeeld brocolli levert toch nog een ca 60-75 kcal op en neem je dorperwten dan kan je al snel een 125 kcal erbij rekenen.
gebruik je nog bereidingsvet bij je kipfilet?

Het zijn vaak kleine dingen die in totaal toch wel wat verschil maken.


Me is back :yes:

Ik heb mijn cut-schema eens aandachtig doorgenomen. Ik heb alleen bij mijn eieren een rekenfout gemaakt en bij de kwark miste ik ook een cijfer inderdaad. De tonijn klopt, deze heb ik terug gerekend naar 120 gr uitlekgewicht. Mijn tonijn is van princes (Appie Heijn). Ook heb ik de eetlepel lijfolie toegevoegd. Wat wel eens scheelt is dat ik bijvoorbeeld 250 gram broccoli pak in plaats van aardappelen of vica versa. Zie hieronder mijn verbeterde eetschema met kcals en wat stats van mij erbij:

(K/E/V) (Kcals) (Kcals K/E/V)

Brab0.jpg


Dit betekent dus dat ik niet 550 kcals onder mijn onderhoud eet maar 307. Wat zou jij doen? Lager in kcals?
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ik zie nog steeds nergens je groente en fruit. Eet je die niet? Die hebben nl ook kcal.... Dus je deficit is sowieso kleiner dan die 307....
Dus bereken nu echt eens alles mee.

Pas als je alles hebt berekend kan je verder met onderstaande...

Val je nu af?
Doe je ook cardio? Als je niet minder wil eten dan zou ik die opvoeren.

Als je wil verlagen zou ik wat eiwitten schrappen. Je hebt al genoeg aan 150 gram.
Eventueel iets minder lijnzaad.
 
Ik zie nog steeds nergens je groente en fruit. Eet je die niet? Die hebben nl ook kcal.... Dus je deficit is sowieso kleiner dan die 307....
Dus bereken nu echt eens alles mee.

Pas als je alles hebt berekend kan je verder met onderstaande...

Val je nu af?
Doe je ook cardio? Als je niet minder wil eten dan zou ik die opvoeren.

Als je wil verlagen zou ik wat eiwitten schrappen. Je hebt al genoeg aan 150 gram.
Eventueel iets minder lijnzaad.

Fruit bijna niet. Het is iedere avond of aardappelen of broccoli of iets in die richting. Ik blijf dan wel binnen de berekende kcals.

Ik ga denk ik hier en daar wel wat schroeven inderdaad. Eiwitten wat lager en lijnzaad ook wat lager...

Cardio inderdaad wat opvoeren. En dan is het een kwestie van tijd (hoop ik).
 
Ik zou ook wat groenten gaan eten. Je hebt ook je vitamines en mineralen nodig....
Voor 10 gram lijnzaad kan je 200-250 gram groenten toevoegen. Vult lekker in de cut, is gezond en mogelijk kan dit ook al je lijf wat stimuleren als in zijnde wat "gezonder" worden. Maar afvallen blijft kcal....
 
Ik zou ook wat groenten gaan eten. Je hebt ook je vitamines en mineralen nodig....
Voor 10 gram lijnzaad kan je 200-250 gram groenten toevoegen. Vult lekker in de cut, is gezond en mogelijk kan dit ook al je lijf wat stimuleren als in zijnde wat "gezonder" worden. Maar afvallen blijft kcal....

Bedankt voor je tijd :thumbs:
Ik ga er eens voor zitten. En dan inderdaad iedere dag wat groentes toevoegen.

Knutselen knutselen en nog eens knutselen:pctired:
 
Denk dat de variatie t ook wel lekkerder maakt :)
En t hoeft niet veel tijd te kosten... zakje roerbakmix bij je vlees en klaar ;)

Eten moet je lekker maken. Calculeer gewoon 200-300 gram groenten in per dag. kcal per 100 gram ligt ergens tussen 20-40. Dus gewoon 75 kcal ongeveer rekenen en eet groente die je lekker vind. Diepvries en/of pot kan ook. Vers en diepvries zijn imo wel lekkerder. :)
Maar een simpel tomaat/ui/komkommer saladetje is ook lekker.

Denk eens aan wat augurk bij je tonijn of een vers uitje erdoor.
Kip bakken met uien en die lekker bij je aardappelen.
Bak je gekookte aardappel in plakjes mee bij je kip. (dag ervoor dubbele portie koken en volgende dag meebakken. Simpel snel en lekker!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven