AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vind je de decline bench een fijne oefening ja? Naar mijn weten is dat een van de meest overrated oefeningen die je kan doen voor je chest. Imo kan je beter die oefening vervangen voor iets anders. Met flat bench en dips ben je veel effectiever bezig.

flat bench blijft problemen geven bij mij. Ik haal betere resultaten met de decline dan flat. Betere ontwikkeling in kracht en toename borstomvang.
Ik weet dat dumbbell presses ook goed zijn voor je maar ik wil de bench toch blijven doen (decline dan).
 
De man heeft wel gelijk dat je meer info moet geven...
Kies 2 van de volgende zaken die je het aller belangrijkste vind:
a) kracht
b) massa
c) verhoudingen
d) conditie
e) trainingsplezier
f) blessurevrij blijven

Daarnaast; wat vind je het fijnste?
A) meer volume; lange sessies en lekker pompen vind ik chill
B) intensiteit; ik heb niet altijd veel tijd, maar wil wel altijd helemaal stuk gaan
C) frequentie; ik heb tijd zat, maar wil absoluut niet geblesseerd raken

Als die 2 zaken voor mij beantwoord kan ik je een goed advies geven!
Dominique wat zit je je hier op het forum je voor te doen alsof je één of andere krachtsport guru bent:roflol:...
 
De man heeft wel gelijk dat je meer info moet geven...
Kies 2 van de volgende zaken die je het aller belangrijkste vind:
a) kracht
b) massa
c) verhoudingen
d) conditie
e) trainingsplezier
f) blessurevrij blijven

Daarnaast; wat vind je het fijnste?
A) meer volume; lange sessies en lekker pompen vind ik chill
B) intensiteit; ik heb niet altijd veel tijd, maar wil wel altijd helemaal stuk gaan
C) frequentie; ik heb tijd zat, maar wil absoluut niet geblesseerd raken

Als die 2 zaken voor mij beantwoord kan ik je een goed advies geven!

1. Massa
2. Kracht
3. Blessurevrij blijven
4. Conditie
5. Trainingsplezier
6. Verhoudingen

Wat betreft tijd: ik kan momenteel 5 dagen per week naar de sportschool. Ik kan 2 uurtjes per sessie besteden.

Genoeg info?
 
Misschien dat dit wat is:
Ma UB
Di LB
WO Rest
Do push
Vr Pull
Za Legs
Zo rest
Edit: je zou bijvoorbeeld ook een brosplit kunnen doen, is als natty alleen niet echt optimaal en ook voor kracht niet echt. Maar het is natuurlijk ook belangrijk om plezier te hebben aan je schema en ook te houden.
Welk schema heb je gedraaid en vond je het fijnst?
 
Misschien dat dit wat is:
Ma UB
Di LB
WO Rest
Do push
Vr Pull
Za Legs
Zo rest
Edit: je zou bijvoorbeeld ook een brosplit kunnen doen, is als natty alleen niet echt optimaal en ook voor kracht niet echt. Maar het is natuurlijk ook belangrijk om plezier te hebben aan je schema en ook te houden.
Welk schema heb je gedraaid en vond je het fijnst?

Ik doe nu 5 dagen per week full body:

Zon/Woe/Vrij = bench/squat/ohp
Dins/don = rug/biceps/triceps

De rug biceps triceps krijgen wel wat meer volume omdat ik die een dag minder train.

Bro-split is leuk maar ik merk dat ik met 2-3 per week een spiergroep prikkelen verder kom.

Full body blijf ik toch het fijnste/beste vinden.
 
Dominique wat zit je je hier op het forum je voor te doen alsof je één of andere krachtsport guru bent:roflol:...

Waar lees jij dat ik mezelf een guru vind? Ik train al 15 jaar, heb allerlei krachtsporten gedaan, lees dagelijks veel over krachttraining, train bij de sterkste man van Nederland en ben al meer dan 10 jaar judocoach. Mensen mogen zelf weten of ze mijn advies serieus nemen of niet. Jij hebt een mooi fysiek en de bijbehorende kennis, ik heb redelijk wat ervaring en veel theoretische kennis. Ik heb echt geen zin om een discussie met jou te starten of je mijn credentials wel of niet serieus neemt. Van voeding heb ik bijvoorbeeld geen ruk verstand en (mede) daardoor heeft mijn training nooit een goed fysiek opgeleverd. Er zijn echter zat mensen die mijn (onderbouwde)tips wel serieus nemen en zich hierdoor geholpen voelen. Ook op dit forum zijn er mensen zat die (zowel via het forum als IRL) door mij geholpen zijn. Niet als alwetende "guru" maar als extra kijk op gerichte onderdelen.

Ik vind het verder wel storend dat jij mij hier neerzet als een e-hero "wanabe guru" terwijl ik al jáááren lang compete en absoluut niks wil overhouden aan mijn "adviezen" (geld, status, whatever). Fijn weekend alvast Sven!
 
Waar lees jij dat ik mezelf een guru vind? Ik train al 15 jaar, heb allerlei krachtsporten gedaan, lees dagelijks veel over krachttraining, train bij de sterkste man van Nederland en ben al meer dan 10 jaar judocoach. Mensen mogen zelf weten of ze mijn advies serieus nemen of niet. Jij hebt een mooi fysiek en de bijbehorende kennis, ik heb redelijk wat ervaring en veel theoretische kennis. Ik heb echt geen zin om een discussie met jou te starten of je mijn credentials wel of niet serieus neemt. Van voeding heb ik bijvoorbeeld geen ruk verstand en (mede) daardoor heeft mijn training nooit een goed fysiek opgeleverd. Er zijn echter zat mensen die mijn (onderbouwde)tips wel serieus nemen en zich hierdoor geholpen voelen. Ook op dit forum zijn er mensen zat die (zowel via het forum als IRL) door mij geholpen zijn. Niet als alwetende "guru" maar als extra kijk op gerichte onderdelen.

Ik vind het verder wel storend dat jij mij hier neerzet als een e-hero "wanabe guru" terwijl ik al jáááren lang compete en absoluut niks wil overhouden aan mijn "adviezen" (geld, status, whatever). Fijn weekend alvast Sven!

zeg wollah?
 
Waar lees jij dat ik mezelf een guru vind? Ik train al 15 jaar, heb allerlei krachtsporten gedaan, lees dagelijks veel over krachttraining, train bij de sterkste man van Nederland en ben al meer dan 10 jaar judocoach. Mensen mogen zelf weten of ze mijn advies serieus nemen of niet. Jij hebt een mooi fysiek en de bijbehorende kennis, ik heb redelijk wat ervaring en veel theoretische kennis. Ik heb echt geen zin om een discussie met jou te starten of je mijn credentials wel of niet serieus neemt. Van voeding heb ik bijvoorbeeld geen ruk verstand en (mede) daardoor heeft mijn training nooit een goed fysiek opgeleverd. Er zijn echter zat mensen die mijn (onderbouwde)tips wel serieus nemen en zich hierdoor geholpen voelen. Ook op dit forum zijn er mensen zat die (zowel via het forum als IRL) door mij geholpen zijn. Niet als alwetende "guru" maar als extra kijk op gerichte onderdelen.

Ik vind het verder wel storend dat jij mij hier neerzet als een e-hero "wanabe guru" terwijl ik al jáááren lang compete en absoluut niks wil overhouden aan mijn "adviezen" (geld, status, whatever). Fijn weekend alvast Sven!

Ik neem je advies wel serieus. Mocht je tijd en zin hebben dan pleur het maar hier in mijn logje ;) thanks anyway
 
1. Massa
2. Kracht
3. Blessurevrij blijven
4. Conditie
5. Trainingsplezier
6. Verhoudingen

Wat betreft tijd: ik kan momenteel 5 dagen per week naar de sportschool. Ik kan 2 uurtjes per sessie besteden.

Genoeg info?

Als je graag 5x per week traint en massa/kracht belangrijker vind dan verhoudingen bijvoorbeeld, dan zou ik sowieso geen bro split trainen. De bro split is vooral ideaal als je veel focus wil leggen op details en kleinere spiergroepen. Je herstelt te kak (zeker natty) als je een bro split volramt met allerlei zware compounds. Goede opties voor 5x per week kunnen zijn:

A) UB achterkant (pulls), LB voorkant (squat varianten, quads, abs), UB voorkant (presses), LB achterkant (posterior chain) en dan de 5e dag lichte cardio
B) 3 fullbody sessies met 2 cardio/mobility sessies erbij (die vervallen als je tijd te kort hebt of iets dergelijks)
C) Wendler 5/3/1'ish aangevuld met een cardio/mobility dag

Qua jou antwoorden zou ik vooral de focus leggen op de compounds (kracht & massa), maar de reps relatief hoog houden (5-12, blessure vrij blijven).

Just my 2 cents! :)
 
Als je graag 5x per week traint en massa/kracht belangrijker vind dan verhoudingen bijvoorbeeld, dan zou ik sowieso geen bro split trainen. De bro split is vooral ideaal als je veel focus wil leggen op details en kleinere spiergroepen. Je herstelt te kak (zeker natty) als je een bro split volramt met allerlei zware compounds. Goede opties voor 5x per week kunnen zijn:

A) UB achterkant (pulls), LB voorkant (squat varianten, quads, abs), UB voorkant (presses), LB achterkant (posterior chain) en dan de 5e dag lichte cardio
B) 3 fullbody sessies met 2 cardio/mobility sessies erbij (die vervallen als je tijd te kort hebt of iets dergelijks)
C) Wendler 5/3/1'ish aangevuld met een cardio/mobility dag

Qua jou antwoorden zou ik vooral de focus leggen op de compounds (kracht & massa), maar de reps relatief hoog houden (5-12, blessure vrij blijven).

Just my 2 cents! :)

thanks mate. Ik ga vanavond ff googlen!!
 
Training 18-09-2020

Bent over row
Opwarmen
4x
8 x 85 KG (de vorige keer 87 KG gedaan maar de 1 KG schijfjes waren kwijt GVD)

Pull Ups
8 x bodyweight + 6 KG
7 x bodyweight + 7 KG
7 x bodyweight + 8 KG
7 x bodyweight + 8 KG

Pull down (inside pull wide grip)
8 x 75 KG
8 x 75 KG
7 x 80 KG
7 x 85 KG

Dumbbell row
3x
8 x 37.5 KG

Barbell Curl (sz-curl)
10 x 40 KG
8 x 45 KG
8 x 45 KG
8 x 45 KG

Pull down rope (triceps extension)
4 x zwaar

Lekkere training gehad. Veel te lang geduurd eigenlijk maar het was super gezellig :roflol: De barbell curl verlaagd in gewicht om weer om te bouwen, ging als een raket. Nu proberen met kleinere stappen de barrière te doorbreken.
Zondag squatjes aan de beurt :pressing:
 
Ik zag dat het artikeltje al een paar keer eerder is gepost maar toch ff nieuw leven in blazen ;)


Naar mijn mening moet iedere beginner die serieus aan de gang gaat met deze sport deze aspecten goed begrijpen.

R.I.P. Peter van Mol
 
Ik zag dat het artikeltje al een paar keer eerder is gepost maar toch ff nieuw leven in blazen ;)


Naar mijn mening moet iedere beginner die serieus aan de gang gaat met deze sport deze aspecten goed begrijpen.

R.I.P. Peter van Mol
Goed artikel. Ik herken zelf wel waar je geneigd bent te cheaten. Te zwaar loaden en dan net niet netjes liften of de beweging een beetje cheaten als het zwaar wordt. Blijft lastig.

Sowieso heb ik te snel medelijden met mezelf. En als je beter wilt worden moet je een beetje lijden. :o
 
Goed artikel. Ik herken zelf wel waar je geneigd bent te cheaten. Te zwaar loaden en dan net niet netjes liften of de beweging een beetje cheaten als het zwaar wordt. Blijft lastig.

Sowieso heb ik te snel medelijden met mezelf. En als je beter wilt worden moet je een beetje lijden. :o

Klopt, af en toe cheaten is naar mijn mening ook helemaal niet erg. Zolang je oefening niet eruit gaat zien als 1 grote cheat :grinny:
Ik vind dat Peter van Mol heel veel interessante dingen heeft geschreven. Super waardevol.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven