AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
80kg op 165cm is weer het andere uiterste, das ook niet gezond...

Als je dat op 10-12% VP kan bewerkstelligen dan is het een ander verhaal. Maar natural kun je dat echt vergeten. Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken eerder.
 
Het is allemaal relatief natuurlijk maar 65 KG is inderdaad niet veel (voor BB begrippen) :) Maar aan de andere kant is het wel ‘gezonder’ bouwen vanaf dat punt.

als ik nu de bulk in ga dan eindig ik ergens rond de 80 kg en moddervet. Leuk voor de krachtgains maar ik zit daar niet meer op te wachten.

Waarom moddervet worden?
 
Als je dat op 10-12% VP kan bewerkstelligen dan is het een ander verhaal. Maar natural kun je dat echt vergeten. Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken eerder.

Train nou gewoon die lichaamsdelen die makkelijk gaan nog wat harder. 75kg, 15% (zichtbare abs) en een paar cm erbij op je armen en pecs; en je ziet er gewoon beter uit dan 90% van die steroid gasten van 100kg met hun onduidelijke massa, smerige aders en miezerige armpjes.
 
Waarom moddervet worden?

Bulken gaat bij mij zo hard dat ik moddervet word. Kennelijk moet ik dat veel meer beheerst doen. Dus een kleine surplus i.p.v. alle remmen los.

Dat proces mag en kan veel beter bij mij.
 
Bulken gaat bij mij zo hard dat ik moddervet word. Kennelijk moet ik dat veel meer beheerst doen. Dus een kleine surplus i.p.v. alle remmen los.

Dat proces mag en kan veel beter bij mij.

Haha ken het. 87kg op 1m69 was wel next level. Dus idd daarin volg ik wel haha.
 
Train nou gewoon die lichaamsdelen die makkelijk gaan nog wat harder. 75kg, 15% (zichtbare abs) en een paar cm erbij op je armen en pecs; en je ziet er gewoon beter uit dan 90% van die steroid gasten van 100kg met hun onduidelijke massa, smerige aders en miezerige armpjes.

Ik snap je punt. Bodybuilding is natuurlijk heel persoonlijk. Wat de 1 mooi vindt kan de ander niks vinden.
 
Haha ken het. 87kg op 1m69 was wel next level. Dus idd daarin volg ik wel haha.

Ik woog op m’n zwaarst 84 KG. Dat was echt geen gezicht. Een klein moddervet michelin poppetje :p
 
140+kg @ 1m78 XD
 

Bijlagen

  • lalas.jpg
    lalas.jpg
    5,5 KB · Weergaven: 45
Ik snap je punt. Bodybuilding is natuurlijk heel persoonlijk. Wat de 1 mooi vindt kan de ander niks vinden.

Ik zie tegenwoordig veel onduidelijke massa in plaats van grote spieren, het lijkt soms wel wild vlees. En dan die grove koppen. Arnold woog maar 105-110 kg bij 1,85m en haast niemand heeft tegenwoordig grotere pecs of biceps.
 
Bulken gaat bij mij zo hard dat ik moddervet word. Kennelijk moet ik dat veel meer beheerst doen. Dus een kleine surplus i.p.v. alle remmen los.

Dat proces mag en kan veel beter bij mij.

Daar doelde ik dus ook op. Met juice zou je dan ook te veel vet gaan aanzetten.
Verder ja.. 65 kg klinkt natuurlijk wat lullig om daarmee je kuur te starten. Maar liever op 65 droog dan 70 en nog aan de hoge kant. Dat er voor jouw gevoel dan weinig van je overblijft zou ik uit je hoofd zetten. Zoveel vvm zal dat niet verschillen. Je bent relatief gezien wel een sterke vent man :)

Verder snap ik dat dit nog de jaren van shinen kunnen zijn en dat je het liefst zsm wilt beginnen. Ga je het doen dan zorg dat je niet te snel en te veel kcals gaat eten. Een beetje test zal niet rete veel met je metabolisme gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie tegenwoordig veel onduidelijke massa in plaats van grote spieren, het lijkt soms wel wild vlees. En dan die grove koppen. Arnold woog maar 105-110 kg bij 1,85m en haast niemand heeft tegenwoordig grotere pecs of biceps.

Waar heb jij het over man? Je mag best zeggen dat Arnold een meer pleasing fysiek had, denk dat veel mensen het met je eens zijn. Maar onduidelijke massa? De toppers van tegenwoordig zijn veel droger, hebben veel duidelijkere lijnen en veel meer zichtbare aders dan Arnold. Die grotere biceps en chest zijn ook een optische illusie, omdat de rest een stuk kleiner was.

Ik snap Arnold fanboys wel overigens. Ik denk dat 99/100 mensen er liever uitziet als Arnold, dan als Phil Heath. Maar je redenatie klopt niet. De hedendaagse top is op zo'n beetje elk vlak "beter" (droger, meer massa, etc.), alleen Arnold had mooie rondingen (dit klinkt heel gay) en een ongelofelijke persoonlijkheid. Je moet alleen wat je mooi vind niet verwarren met wat "in bodybuild opzicht" beter is. TENZIJ je van mening bent dat bodybuilding enkel gaat om hoe "mooi" iets is, maar dat maakt het wel erg subjectief voor een "sport".
 
Daar doelde ik dus ook op. Met juice zou je dan ook te veel vet gaan aanzetten.
Verder ja.. 65 kg klinkt natuurlijk wat lullig om daarmee je kuur te starten. Maar liever op 65 droog dan 70 en nog aan de hoge kant. Dat er voor jouw gevoel dan weinig van je overblijft zou ik uit je hoofd zetten. Zoveel vvm zal dat niet verschillen. Je bent relatief gezien wel een sterke vent man :)

Verder snap ik dat dit nog de jaren van shinen kunnen zijn en dat je het liefst zsm wilt beginnen. Ga je het doen dan zorg dat je niet te snel en te veel kcals gaat eten. Een beetje test zal niet rete veel met je metabolisme gaan doen.

Thanks mate. Eerst maar eens op dat gewicht zien te komen.
 
Training 19-10-2020

Pull Ups
10 x bodyweight
10 x bodyweight
8 x bodyweight + 10 KG
8 x bodyweight + 10 KG

T-Bar row
4x
10 x 70 KG

Dumbbell row
3x
8 x 40 KG

Pull down (inside pull wide grip)
10 x 75 KG
10 x 75 KG
8 x 75 KG

Barbell Curl
10 x 20 KG
10 x 40 KG
9 x 40 KG
9 x 40 KG

Push Down triceps extension
20 x 30 KG
10 x 30 KG
8 x 42.5 KG
8 x 42.5 KG
8 x 42.5 KG

Pfoeh. Zware training. Valt ook niet mee om alles binnen het uur af te krijgen.
Mijn huidig gewicht is 75 KG. Ik probeer vanaf deze week weer het fietsen op te pakken om rustig aan richting de 70 KG te gaan werken. Ik kan wel blijven wachten totdat de winter voorbij is maar ik ken mezelf. Even wachten tot mijn winterkleding voor het fietsen binnen is :)
En als ik 70 KG ben dan nog maar eens een tussentijdse evaluatie om te kijken of we naturel verder bouwen of enhanced.
hey Brab0, we hebben dezelfde lengte, ik ga je volgen.

Jij doet trouwens zieke barbell curls! :eek:
 
Kijk dit zijn adviezen waar ik iets mee kan! Dank daarvoor.
Vanochtend woog ik 73,5 KG.
As ik richting 65 KG dan blijft er echt weinig over denk ik. Opbouwen is dan natuurlijk wel makkelijker.

Bokito je hebt zeker een punt hoor. Maar natural 10 kg VVM massa erbij gaat mij niet meer lukken (of ik moet er een jaartje of 5-6 over doen).

We gaan het zien.
Tuurlijk kun je naturel er nog wel 10 kg bij pakken. Dat gaat toch zeker geen 5-6 jaar duren lijkt mij! Lekker heavy gaan op de compound oef.
 
Waar heb jij het over man? Je mag best zeggen dat Arnold een meer pleasing fysiek had, denk dat veel mensen het met je eens zijn. Maar onduidelijke massa? De toppers van tegenwoordig zijn veel droger, hebben veel duidelijkere lijnen en veel meer zichtbare aders dan Arnold. Die grotere biceps en chest zijn ook een optische illusie, omdat de rest een stuk kleiner was.

Ik snap Arnold fanboys wel overigens. Ik denk dat 99/100 mensen er liever uitziet als Arnold, dan als Phil Heath. Maar je redenatie klopt niet. De hedendaagse top is op zo'n beetje elk vlak "beter" (droger, meer massa, etc.), alleen Arnold had mooie rondingen (dit klinkt heel gay) en een ongelofelijke persoonlijkheid. Je moet alleen wat je mooi vind niet verwarren met wat "in bodybuild opzicht" beter is. TENZIJ je van mening bent dat bodybuilding enkel gaat om hoe "mooi" iets is, maar dat maakt het wel erg subjectief voor een "sport".

Zoek je ruzie? ;)

Tegenwoordig zie je vaak dikke armen zonder dat de triceps, biceps en brachialis duidelijk te onderscheiden zijn, alleen onduidelijke 'massa'. Bij een niet-wedstrijd vetpercentage zien ze er ook meteen uit als vetzakken. En die belachelijk overontwikkelde schouders en trapezii, terwijl de pecs vaak plat zijn. Die dikke reten en (kale) koppen slaan ook nergens op. Was haast de bubbleguts vergeten. Samenvattend, moderne bodybuilders hebben vaak vooral de lelijke bijverschijnselen die met name Ronnie Coleman introduceerde. Ik merk daarnaast dat de bodybuilders (ook van dit forum) die wel beschikken over goed te onderscheiden spieren (definitie in de juiste betekenis) die ook nog eens mooi bij elkaar passen (symmetrie i. d. j. b.), daar in wedstrijden vaak niet voor beloond worden. Rodent was een opvallende uitzondering daarop.

Phil Heath vond ik overigens wel heel erg esthetisch in 2009 en 2010.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wel deels wat je bedoeld, maar dat is omdat ze allemaal op 130kg droog moeten staan om competitief te zijn qua massa. Overontwikkelde schouders en trapezius is trouwens een mening. Arnold had overontwikkelde borst en biceps, maar niemand vond dat storend. Don't get me wrong; ik vind "the golden era" ook veel mooier dan nu. Daarnaast straalden die mensen nog echt gezondheid uit en waren het niet van die "useless tanks" als nu. Columbo en Ferrigno deden zelfs mee aan de 1e World Strongest Man, Ferrigno werd daar zelfs 3e! Dus again, ik snap jou (en met jou velen) fascinatie voor "the golden era" wel. Persoonlijk vind ik Oliva beter in verhouding dan Arnold, maar dat is een mening.

Echter, uit objectief Bodybuild (wedstrijdsport) standpunt, zijn er nu gewoon veel beteren dan Arnold. Dat is redelijk objectief en feitelijk. Sidenote: vaak zie je dat massa monsters in het begin nog best estetisch zijn (bijv. Ronnie in zn ECHTE prime was best wel goed qua verhoudingen... GIGANTISCH, maar wel alles in proportie) maar als ze eenmaal een blessure hebben gehad of wat lang in de game zitten (met bijbehorende apotheek) dan ontstaat de ellende.
 
Met mijn rant had ik in gedachte dat (iemand als) Brab0 ook zou kunnen shinen zonder PED's. De normen zijn erg verschoven sinds de jaren 1970-80, een paar enhanced forumleden hadden vroeger hoog gescoord bij een mr Universe wedstrijd, daar moet je je als natural niet teveel aan willen spiegelen.
 
Training 20-10-2020

Squat
12 x 20 KG
10 x 80 KG
5 x 100 KG
3 x 140 KG
5 x 127.5 KG
5 x 127.5 KG
5 x 127.5 KG

Bench press (decline)
12 x 20 KG
6 x 90 KG (slow negatives)
6 x 90 KG (slow negatives)
6 x 90 KG (slow negatives)

Military press
12 x 20 KG
10 x 40 KG
6 x 50 KG
6 x 50 KG

Lekker getraind voor zover dat me lukt binnen een uur.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven