AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Persoonlijk hou ik enorm van de pendlay row en het paused aspect ervan op de grond, maar nog liever die rug bijna op 45 graden en gewoon retezwaar gaan. Mij leek die laatste toch wel een mooie overbrenging te hebben naar deadlifts toe. Mijn onderrug word daar op korte tijd altijd zeer sterk van. Of dat idd zo is natuurlijk relatief...
 
Training 25-10-2020

Bench press (decline)
12 x 20 KG
8 x 70 KG
3 x 105 KG
7 x 95 KG
6 x 95 KG
7 x 95 KG

Squat
12 x 20 KG
8 x 60 KG
6 x 100 KG
1 x 140 KG (oei die voelde zwaar, maar wel diep)
5 x 130 KG
5 x 130 KG
3 x 130 KG
6 x 60 KG (ATG, onderin 3 sec gepauzeerd)

Military press
12 x 20 KG
8 x 50 KG
8 x 50 KG
6 x 50 KG

Ging lekker!
 
Zie nu dat
Ja ik ben eindelijk door de barrière heen voelde ik vandaag. Eens kijken of ik m’n ‘werkgewicht’ kan verhogen naar 96-97 KG.

Hoop voor je dat de stijgende lijn zich doorzet, je doet wel je best. Bij dat squat filmpje met 135kg dacht ik dat de eerste rep ook de laatste zou zijn...

Als ik me goed voel ga ik dadelijk ook weer een poging wagen met bankdrukken.
 
Zie nu dat


Hoop voor je dat de stijgende lijn zich doorzet, je doet wel je best. Bij dat squat filmpje met 135kg dacht ik dat de eerste rep ook de laatste zou zijn...

Als ik me goed voel ga ik dadelijk ook weer een poging wagen met bankdrukken.

dat was 140 KG :D maar thanks anyway!

Ja ik merk dat het wat langzamer vooruit gaat maar daar geef ik helemaal geen zak om. Ik ben blessurevrij en dat wil ik zo houden.
Ja als je het fysiek weer aankunt lekker beginnen met bankdrukken. Blijft wel een goede bouwer voor kracht.
 
Hoe ervaar je het verschil tussen decline en gewoon de platte bank? Reden dat je kiest voor decline?
 
Hoe ervaar je het verschil tussen decline en gewoon de platte bank? Reden dat je kiest voor decline?

de platte bench blijft voor blessures zorgen bij mij. Dat is eigenlijk de hoofdreden waarom ik’m niet meer doe.
Ik doe dan liever dumbbell presses op een vlakke bank. Dan heb ik er geen last van.
 
de platte bench blijft voor blessures zorgen bij mij. Dat is eigenlijk de hoofdreden waarom ik’m niet meer doe.
Ik doe dan liever dumbbell presses op een vlakke bank. Dan heb ik er geen last van.

Ja heb er ook wel wat last mee gehad. Dumbell presses blijven ook mijn voorkeur hebben om gezond te blijven
 
wow goede training zeg! Ik hoop dat ik snel kan aanhaken bij deze gewichten!
Ik probeerde vanmorgen ook ff een setje decline dumbbell press, gewoon om te kijken hoe dat voelt. Maar dat is vet onhandig om daarna overeind te komen. Ik denk dat ik alleen decline bench overweeg, want met dumbbells lijkt me geen doen
 
wow goede training zeg! Ik hoop dat ik snel kan aanhaken bij deze gewichten!
Ik probeerde vanmorgen ook ff een setje decline dumbbell press, gewoon om te kijken hoe dat voelt. Maar dat is vet onhandig om daarna overeind te komen. Ik denk dat ik alleen decline bench overweeg, want met dumbbells lijkt me geen doen

dumbbells doe ik alleen flat en incline. Decline met dumbells wordt een beetje lastig inderdaad :o
 
Training 26-06-2020

Bent over row
12 x 20 KG
12 x 20 KG
6 x 90 KG
6 x 90 KG
8 x 90 KG

Pull Ups
10 x bodyweight
7 x bodyweight + 12.5 KG
7 x bodyweight + 12.5 KG
6 x bodyweight + 12.5 KG

Pull down (small grip)
8 x 80 KG
8 x 80 KG
8 x 80 KG

Barbell Curl
12 x 30 KG
8 x 50 KG
8 x 50 KG
8 x 50 KG

Push down triceps extension
12 x 25 KG
12 x 25 KG
8 x 45 KG
8 x 45 KG
8 x 45 KG
12 x 25 KG

Het was weer gymshark hour hoor :eek!: tjikkies aan de lopende band.

(de training was verder wel lekker).
 
Persoonlijk vind ik je verdeling qua oefeningen wel enigszins scheef man. Als ik het goed volg doe je squats voor legs, 2 echte presses, 3 pulls (waarvan 2 echt op lats gefocussed) en wat armen werk. Als je dat zo doet, denk ik dat je hamstrings/glutes (of juist quads, afhankelijk van HOE je squat) en upperback (met name traps) gaan achterlopen. Wellicht je 2e vertical pull vervangen door een meer compound horizontale pull (T-bar rows/meadow rows/one arm db rows/db bent rows met een andere grip als je je BOR's doet/machine rows met een andere grip als je je BOR's doet), een lichte hip hinge bij je press + LB training (kb swings/sldl/goodmornings/glute ham raises) en/of wat lichte shrugs/rear delts ipv/bij je tricep extentions?
 
Persoonlijk vind ik je verdeling qua oefeningen wel enigszins scheef man. Als ik het goed volg doe je squats voor legs, 2 echte presses, 3 pulls (waarvan 2 echt op lats gefocussed) en wat armen werk. Als je dat zo doet, denk ik dat je hamstrings/glutes (of juist quads, afhankelijk van HOE je squat) en upperback (met name traps) gaan achterlopen. Wellicht je 2e vertical pull vervangen door een meer compound horizontale pull (T-bar rows/meadow rows/one arm db rows/db bent rows met een andere grip als je je BOR's doet/machine rows met een andere grip als je je BOR's doet), een lichte hip hinge bij je press + LB training (kb swings/sldl/goodmornings/glute ham raises) en/of wat lichte shrugs/rear delts ipv/bij je tricep extentions?

ga ik eens over nadenken.
 
Persoonlijk vind ik je verdeling qua oefeningen wel enigszins scheef man. Als ik het goed volg doe je squats voor legs, 2 echte presses, 3 pulls (waarvan 2 echt op lats gefocussed) en wat armen werk. Als je dat zo doet, denk ik dat je hamstrings/glutes (of juist quads, afhankelijk van HOE je squat) en upperback (met name traps) gaan achterlopen. Wellicht je 2e vertical pull vervangen door een meer compound horizontale pull (T-bar rows/meadow rows/one arm db rows/db bent rows met een andere grip als je je BOR's doet/machine rows met een andere grip als je je BOR's doet), een lichte hip hinge bij je press + LB training (kb swings/sldl/goodmornings/glute ham raises) en/of wat lichte shrugs/rear delts ipv/bij je tricep extentions?

Oké, ben ik weer :)
Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat mijn trainingen niet ‘compleet’ zijn. Ja, mijn hamstrings lopen achter. Ja, mijn quads mogen dikker.

Ik ben augustus 2019 begonnen met trainen. Na lange tijd niks te hebben gedaan heb ik eerst rondgeneusd over hoe ik het beste kon trainen. 15-16 jaar geleden trainde ik volgens een bro-split schema, daar ging ik ook goed op vooruit (had ook met leeftijd en newbie gains te maken) maar ik las dat tegenwoordig een full body vaker wordt aanbevolen voor natty BB’ers. Dus zo gezegd zo gedaan, ik heb hier van het forum een kant en klare (bewezen) full body schema geplukt en ben aan de slag gegaan. Het enige wat ik tussendoor heb veranderd is dat ik vaker per week ben gaan trainen omdat mijn sessie te lang duurde (ik was soms 2,5 uur bezig).
Ik focus me op de oefeningen die ik nu doe, ik wil er sterker op worden totdat ik tegen een plafond zit. Vanaf dan ga ik weer kijken wat ik wil toevoegen of hoe ik het beste wijzigingen kan aanbrengen aan mijn huidige trainingen. De klote corona helpt uiteraard ook niet mee, vooral als we binnenkort weer dicht moeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb best wel vaak gelijk vind ik zelf (anders zei ik het niet). Ik heb niet het fysiek van een "Wovano" of een "Camelus", maar wel letterlijk 15 jaar aan ervaring EN (geen grapje) ELKE dag met de sport bezig zijn (lezen, filmpjes kijken, mensen begeleiden). Niet dat ik altijd gelijk heb in een discussie met jou (of wie dan ook hoor).
meestal wel :roflol:
 
Ik heb best wel vaak gelijk vind ik zelf (anders zei ik het niet). Ik heb niet het fysiek van een "Wovano" of een "Camelus", maar wel letterlijk 15 jaar aan ervaring EN (geen grapje) ELKE dag met de sport bezig zijn (lezen, filmpjes kijken, mensen begeleiden). Niet dat ik altijd gelijk heb in een discussie met jou (of wie dan ook hoor).
meestal wel :roflol:

Het gaat mij absoluut niet om ‘gelijk’ hebben of iets dergelijks.
Ik vind het juist hartstikke gaaf dat er mensen meedenken in mijn log over de wijze waarop ik train.
Ik hoop wel dat ik me duidelijk heb kunnen maken waarom ik momenteel zo train.
Ik denk namelijk dat wanneer dat coronagezeik voorbij is en de sportscholen weer toelaten dat je ‘onbeperkt’ mag sporten, ik een aantal oefeningen zal toevoegen. Bijvoorbeeld een oefening voor de hamstrings.

En ja, je hebt vaak gelijk. Komt waarschijnlijk door je ervaring en passie voor sport. Bij mij is het ook echt een hobby/passie geworden.
 
Training 27-10-2020

Squat
12 x 20 KG
12 x 20 KG
15 x 60 KG
8 x 100 KG
3 x 130 KG
3 x 130 KG
8 x 100 KG
5 x 100 KG

Bench press
15 x 20 KG
10 x 70 KG
2 x 105 KG
6 x 95 KG
4 x 95 KG
5 x 95 KG

Dumbbell shoulder press
10 x 15 KG
8 x 20 KG
6 x 20 KG
5 x 20 KG

De squat voor de verandering ‘smal’ gedaan vandaag.
 
Laatst bewerkt:
dumbbells doe ik alleen flat en incline. Decline met dumbells wordt een beetje lastig inderdaad :o

Decline met dumbbells gaat prima, alleen moet je de decline niet te stijl maken. Ik leg meestal 2x15kg plates onder de voorpoot van de bench en dat is al genoeg om het verschil te voelen in vergelijking met flat. Incline bench hetzelfde... de meesten gebruiken een veel te stijle bench en dan wordt het meer een shoulder press ipv een chest press.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven