XXL Nutrition

Brab0 & Gains (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik vind trainen ook (na 15 jaar) nog steeds leuk hoor. Alleen heb ik wel heel duidelijk gemerkt dat de "ik wil altijd meer doen want ik ben Hawdcore!!!!1" mentaliteit tot niks leid. Vaak (9/10x) zijn de succesvolste mensen (qua fysiek, in een sport, in de muziek, in de zakenwereld, etc.) niet de mensen die alleen maar "head down and go" zijn. Tuurlijk weten toppers vaak alles van opofferingen en hebben ze vaak echt wel hun periodes gehad waarin even alle andere shit aan de kant moest. Echter, bijna elke succesvolle sporter die ik ken (zowel uit judo, mma, bodybuilding en krachtsport) zijn gasten die buiten de gym ook nog vanalles hebben. Een gezin, vrienden, andere hobbys, etc. Soms wordt het echt wel een beetje "verwaarloosd" (dit levert hen dan ook vaak problemen op) maar meer dan zat van hen zijn echt wel periodes "minder dedicated". Zo kende ik een topjudoka die elk jaar 4 weken ALLES deed wat tegen de sport inging. Roken, recreatieve drugs, sex, alcohol, etc. "De rock&roll life". Daarna was het klaar en was hij weer een jaar lang dedicated.

Zeker als je gewoon een hobby sporter bent, is dit heel belangrijk. Je bereikt echt way meer met "10 jaar 80%" dan met de "100% all in mentaliteit" (en dan vervolgens na 1 jaar geblesseerd zijn of er klaar mee mentaal). Het ergste is, dat we "onszelf" dan dusdanig dedicated vinden dat we echt enorme (onrealistische) verwachtingen van onszelf gaan creëeren. Ik heb dit echt heel erg gehad.
"Ik train 5x per week, hij maar 3x, waarom is hij sterker?"
"Ik drink nooit, hij wel, waarom is hij buffer?"
etc.
Vervolgens ga je je kapot ergeren aan alle juicers, genetic freaks en mensen die beter zijn dan jij, ondanks dat ze het niet "verdienen". Vervolgens, als je ouder/wijzer wordt, denk je wat een clown je eigenlijk was. Er zijn mensen die niet te eten hebben of geboren zijn met 1 been en ik bitch dat mijn squat niet snel genoeg gaat :roflol:

Ik vind bijvoorbeeld festivals te gay voor woorden. Op de pep stampen op een grasveld zal nooit mijn hobby worden. Echter, het is niet die paar nachten die ik niet pak die het verschil maken. Toppers weten "when to hold them en when to fold them" en weten precies wanneer ze genoeg doen. Ik denk dat het zoeken is naar de balans tussen enerzijds je grote hobby/passie (trainen) en anderzijds ook nog andere shit hebben. Als je dit op orde hebt (of dat nu 3 of 5x per week trainen is, of dit nu 9 of 11 maanden per jaar "dieeten" is) denk ik dat je het verste komt man en zul je deloads al helemaal niet meer hoeven "plannen".
 
Ik vind trainen ook (na 15 jaar) nog steeds leuk hoor. Alleen heb ik wel heel duidelijk gemerkt dat de "ik wil altijd meer doen want ik ben Hawdcore!!!!1" mentaliteit tot niks leid. Vaak (9/10x) zijn de succesvolste mensen (qua fysiek, in een sport, in de muziek, in de zakenwereld, etc.) niet de mensen die alleen maar "head down and go" zijn. Tuurlijk weten toppers vaak alles van opofferingen en hebben ze vaak echt wel hun periodes gehad waarin even alle andere shit aan de kant moest. Echter, bijna elke succesvolle sporter die ik ken (zowel uit judo, mma, bodybuilding en krachtsport) zijn gasten die buiten de gym ook nog vanalles hebben. Een gezin, vrienden, andere hobbys, etc. Soms wordt het echt wel een beetje "verwaarloosd" (dit levert hen dan ook vaak problemen op) maar meer dan zat van hen zijn echt wel periodes "minder dedicated". Zo kende ik een topjudoka die elk jaar 4 weken ALLES deed wat tegen de sport inging. Roken, recreatieve drugs, sex, alcohol, etc. "De rock&roll life". Daarna was het klaar en was hij weer een jaar lang dedicated.

Zeker als je gewoon een hobby sporter bent, is dit heel belangrijk. Je bereikt echt way meer met "10 jaar 80%" dan met de "100% all in mentaliteit" (en dan vervolgens na 1 jaar geblesseerd zijn of er klaar mee mentaal). Het ergste is, dat we "onszelf" dan dusdanig dedicated vinden dat we echt enorme (onrealistische) verwachtingen van onszelf gaan creëeren. Ik heb dit echt heel erg gehad.
"Ik train 5x per week, hij maar 3x, waarom is hij sterker?"
"Ik drink nooit, hij wel, waarom is hij buffer?"
etc.
Vervolgens ga je je kapot ergeren aan alle juicers, genetic freaks en mensen die beter zijn dan jij, ondanks dat ze het niet "verdienen". Vervolgens, als je ouder/wijzer wordt, denk je wat een clown je eigenlijk was. Er zijn mensen die niet te eten hebben of geboren zijn met 1 been en ik bitch dat mijn squat niet snel genoeg gaat :roflol:

Ik vind bijvoorbeeld festivals te gay voor woorden. Op de pep stampen op een grasveld zal nooit mijn hobby worden. Echter, het is niet die paar nachten die ik niet pak die het verschil maken. Toppers weten "when to hold them en when to fold them" en weten precies wanneer ze genoeg doen. Ik denk dat het zoeken is naar de balans tussen enerzijds je grote hobby/passie (trainen) en anderzijds ook nog andere shit hebben. Als je dit op orde hebt (of dat nu 3 of 5x per week trainen is, of dit nu 9 of 11 maanden per jaar "dieeten" is) denk ik dat je het verste komt man en zul je deloads al helemaal niet meer hoeven "plannen".

mooi verwoord. Ik ben het er in grote lijnen wel mee eens :)
 
mooi verwoord. Ik ben het er in grote lijnen wel mee eens :)
Nu is kracht en/of fysiek wel iets wat relatief veel tijd kost om te bouwen en wat je snel verliest. Shit als "skills" (in bijv. voetbal of zelfs een vechtsport) verlies je niet zo snel en conditie bouw je best wel snel op. Dus als je voetbalt kan je wel wegkomen met meer "gekke shit" in je off tijden dan als bodybuilder ofzo.
 
Workload kan je natuurlijk wel opbouwen. g-men doet al 30 jaar 33 trainingen per week @ max intensity. Dat is echter niet zo begonnen, dat is het gevolg van jarenlang elke sport in de wereld doen, sportdocent zijn en topbodybuilder (naast een fitte en gezonde levensstijl). Deload voor hem is alles onder de 30 sets squat in de week :roflol:

Alleen het probleem is wel; opbouwen van workload doe je vaak met medium intensiteit en/of is vaak een doel opzich. Als je vaker zou willen trainen, maar merkt dat je dit niet volhoud, moet je misschien aan je GPP (general physical prepardness) werken. Las die extra rustdag voorlopig in qua main werk, maar ga op die dag wel wat cardio doen of hele lichte training (wellicht in circuit vorm of extra isolatie voor je zwakke spiergroepen). Houd dit een tijde vol en haal later die rustdag er weer uit en knallen maar...

Of je accepteert dat je sommige shit niet (meer) kan doen omdat je (zoals ik) veels te lui bent om een dergelijke workload op te bouwen. Ik geloof oprecht dat je met 2/3 trainingen per week op medium volume/intensiteit best wel een heel eind kan komen, zeker als je wat "extra werk" buiten de gym doet (mobility, cardio, goede voeding, etc.). Voor sommigen is training wel echt een verslaving en als ik dat zo lees is dat voor jou ook. Elk schema balanceert op 3 "pilaren":
1) intensiteit
2) volume
3) frequentie
Als je dus weet dat je soms "te ver gaat", maar je wil niet meer rust, dan kan je dus aan 1 of 2 sleutelen. Doe een 3x5 ipv 5x5 of begin je schema op 60% ipv 70%. Dit helpt vaak ook al een hoop :)

Sorry voor mijn lange posts.

Epic overdrijven. Maar verder eens en goede post.
 
Over deloaden:

 
Training 11-10-2020

Vandaag voor het eerst een deload training gehad. Alvorens de squat even leg curls gedaan voor de hamstrings (thanks snowke90 ;) ).

Ik denk dat dit een verstandige keuze is voor mijn lichaam. Lekker ff rustig aan de komende week.

Squat
Incline bench press
Military press
Peck Deck

Dadelijk lekker met de kids weg :D
 
Training 12-10-2020

Deload training 2 vandaag. Ik ben het niet gewend om met 50/60% van het gewicht en/of reps te trainen. Voelde als een ‘pomptraining’ :dunno:

De zware vermoeidheid is er wel uit aan het trekken. Ook mijn knieën zijn dankbaar voor de deload want ze voelen een stuk beter aan. Ik denk dat ik volgende week wel weer rustig aan kan opbouwen.

Seated Cable row
Pull Ups
Bicep cable curl
Triceps rope extension
 
Training 16-10-2020

Squatjus
12 x 20 KG
12 x 20 KG
8 x 80 KG
6 x 100 KG
5 x 125 KG
3 x 130 KG
3 x 130 KG
6 x 120 KG

Bench press (decline)
12 x 20 KG
12 x 20 Kg
8 x 70 KG
5 x 95 KG
4 x 95 KG
5 x 95 KG

Military press
10 x 30 KG
6 x 50 KG
5 x 50 KG
6 x 50 KG

De rust van de afgelopen dagen heeft me goed gedaan. Mijn lijf was er vandaag weer klaar voor om het zware werk uit te voeren. Alleen zit ik met het probleem dat ik maximaal een uur mag trainen. Dus het is haastig en daarom weinig rust tussendoor. Maar ik mag niet klagen, zo lang de sportschool open blijft ben ik blij. Ik pas me wel aan.
 
Training 16-10-2020

Squatjus
12 x 20 KG
12 x 20 KG
8 x 80 KG
6 x 100 KG
5 x 125 KG
3 x 130 KG
3 x 130 KG
6 x 120 KG

Bench press (decline)
12 x 20 KG
12 x 20 Kg
8 x 70 KG
5 x 95 KG
4 x 95 KG
5 x 95 KG

Military press
10 x 30 KG
6 x 50 KG
5 x 50 KG
6 x 50 KG

De rust van de afgelopen dagen heeft me goed gedaan. Mijn lijf was er vandaag weer klaar voor om het zware werk uit te voeren. Alleen zit ik met het probleem dat ik maximaal een uur mag trainen. Dus het is haastig en daarom weinig rust tussendoor. Maar ik mag niet klagen, zo lang de sportschool open blijft ben ik blij. Ik pas me wel aan.
Wat je zou kunnen doen als je meer wilt doen binnen een uur: 1 a max 2 compounds zwaar. Bijv squat en bench...en rest assistence oefeningen. Andere dag deads en mp en assistence
 
Wat je zou kunnen doen als je meer wilt doen binnen een uur: 1 a max 2 compounds zwaar. Bijv squat en bench...en rest assistence oefeningen. Andere dag deads en mp en assistence

ja inderdaad. Gewoon iedere dag gaan trainen en dan de compounds wat meer verspreiden bijvoorbeeld.
Even kijken hoe het gaat de komende tijd.
 
Een directe collega van mijn vrouw is positief getest voor COVID-19. :scold: Zondagmiddag gaat mijn vrouw testen. Sowieso mogen we niks totdat we de uitslag hebben.

Fuck.
Laten we hopen dat het negatief zal zijn
 
Laten we hopen dat het negatief zal zijn

morgenmiddag testen. Hopelijk weten we het maandag.
tot die tijd blijven we binnen. Collega van haar waar het bij is vastgesteld is een typetje ‘feestje hier en feestje daar’ en ‘corona maakt mij niks’.
Mijn vrouw heeft bronchitis en heeft het erg benauwd momenteel.
 
morgenmiddag testen. Hopelijk weten we het maandag.
tot die tijd blijven we binnen. Collega van haar waar het bij is vastgesteld is een typetje ‘feestje hier en feestje daar’ en ‘corona maakt mij niks’.
Mijn vrouw heeft bronchitis en heeft het erg benauwd momenteel.
Ah balen...Hopelijk verergeren de klachten voor jouw vrouw niet verder.
 
morgenmiddag testen. Hopelijk weten we het maandag.
tot die tijd blijven we binnen. Collega van haar waar het bij is vastgesteld is een typetje ‘feestje hier en feestje daar’ en ‘corona maakt mij niks’.
Mijn vrouw heeft bronchitis en heeft het erg benauwd momenteel.
Beterschap, hopen op een negatieve testuitslag!
 
Beterschap voor je vrouw. Hopelijk heeft ze geen Corona.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven