AndroidHealthClinic

NSFW! Tren & Jerry’s

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Training van vanavond;

Bench 40x10, 50x10, 57,5x8 en 57,5x6 > was te doen, probeerde nog wat leg drive te gebruiken de laatste sets maar dat zat er niet in na gisteren, spierpijn vandaag is niet normaal
DB Row 24x10, 24x10, 26x8 en 28x6 > tijdje geen DB Rows gedaan, toch wel een lastige oefening
OHP 25x12,12,10,8 > op lagere reps is de kracht wel oké op de OHP, maar na de 6-8 reps wordt het écht wel lastig, verbeterpuntje dus
Neutral grip pullups BWx3,3,3,3 > voorgeschreven staat weighted chinups voor 12,12,10,8 reps, nou lukt dat me zonder gewicht niet eens + neutrale grip voelt ook een stuk beter dan chinups, dus vandaar dit
Side raises 8x3x8
Bicep machine curls 20x3x10
 
Is dit je eerste cycle? Ik zit nu in week drie van mijn eerste candito cycle, bevalt goed!
 
Is dit je eerste cycle? Ik zit nu in week drie van mijn eerste candito cycle, bevalt goed!

Ja klopt! Maandag was de eerste training van de eerste week. Is wel weer even wennen, m'n benen wilden vandaag echt niet meer na relatief zware Squats en deadlifts, gisteren écht stuk gegaan.
Goed om te horen dat het bevalt, hoop dat dat bij mij ook zo is :D

Vooralsnog lijkt de balans tussen UB en LB echt goed bij me te passen. Ik draai voor LB namelijk het liefst Squats & deadlifts, en voor UB naast de compounds ook accessory lifts. Merkte bijvoorbeeld dat bij SL 5x5 m'n Squat heel lekker ging, maar dat de bench er niets mee op schoot.

Enige probleem is nu dat zaterdag een training op de planning staat, maar dan kan ik niet, neem aan dat een extra dagje rust niet veel kwaad kan.
 
Ik doe dit schema nu ook al voor 4 cycli, 5de komt eraan is dondersmooi schemaatje
 
Derde training alweer gehad;

DB Row 24x10, 24x10, 26x8 en 28x6
Bench 40x10, 50x10, 57,5x8 en 57,5x6
Neutral grip pullups BWx4,3,3,3 > nog verreweg van die weighted x4x12 maargoed
OHP 25x12,12,10,8 > misschien volgende keer met 20kg beginnen voor 2x12 en dan 30x10,8, of gewoon 25x12,12,10,8 nog een keer
Incline chest fly 8x3x12 > lekkere stretch onderin, TUT ook hoog
Overhead tricep extensions > goeie mmc
 
Leuk om te zien dat je ook Candito doet! Echt een super schema waarin je in korte tijd grote stappen kan maken :)
 
Leuk om te zien dat je ook Candito doet! Echt een super schema waarin je in korte tijd grote stappen kan maken :)

Ik ben benieuwd wat het me gaat brengen!
 
Ik ben benieuwd wat het me gaat brengen!
Als het je eerste cycle betreft, een hoop progress :D Ik had in 1 cycle al 22,5kg progress op de DL na 6 weken vanaf 170 waar ik begon
 
Als het je eerste cycle betreft, een hoop progress :D Ik had in 1 cycle al 22,5kg progress op de DL na 6 weken vanaf 170 waar ik begon

Klinkt veelbelovend!
 
Training gehad, de vierde deze week;

Squats 85x4x8 > belt / lowbar > damn, leek wel cardio...
Deadlifts 105x2x8 > belt / double overhand > te doen, zelfde als de squats, vrij uitputtend
Leg extensions 50x3x12 > lekkere pomp
Calf raises 20x3x12 > tja, we doen het maar
 
Vandaag gewerkt, 1000u tot 1800u. Sportschool is open van 900u tot 1600u, dus dat is geen training vandaag. Ook heb ik het wel gehad met de fysieke activiteiten vandaag, nu ff lekker de BBQ aan voor flink wat extra cals :marvin:
 
Laatste training week 1;

!Bench MR (max reps) 60x11 (VPR) > had bij het opwarmen een slecht voorgevoel, voelde niet helemaal lekker, zei ook tegen de spotter "ja ik denk dat het rond de 7 wordt, in ieder geval niet meer." Toch wel 11 reps eruit geperst, nieuwe volume pr.
DB Row 24x10, 24x10, 28x8, 28x6
OHP 20x12, 20x12, 25x10, 27,5x8 > minder gewicht op de eerste sets heeft dus weinig tot geen zin, schouders blijven vermoeid raken na ~8 reps
Neutral grip pullups BWx4,3,3,3
DB Raise 6x3x12 > iets lichter gepakt en één arm tegelijk, wat meer MMC dus
Bicep cable curl 10x3x12
 
Netjes man 11 reps ! op MR dagen is alles boven de 10 reps groei dus je gaat de goede kant op met de Bench:D
 
Goed bezig Jesper!

Wat betreft die OHP is het vooral een mentaal dingetje. Als je er vanuit gaat dat 8+ reps zwaar of zelfs niet te doen is, dan zal het ook nooit lukken.

Mocht je al lang vastzitten met deze oefening, dan zou ik je aanraden om tijdelijk een alternatieve oefening te doen waar je geen (recente) ervaring mee hebt. Dan begin je lekker fris en loop je niet steeds tegen die mentale barriere aan.
De Z-press zou in dit geval een goede optie zijn!
 
Netjes man 11 reps ! op MR dagen is alles boven de 10 reps groei dus je gaat de goede kant op met de Bench:D

Thanks! So far gaat het wel lekker, het is dan ook nog maar week 1, maar heb er een goed gevoel bij.

Goed bezig Jesper!

Wat betreft die OHP is het vooral een mentaal dingetje. Als je er vanuit gaat dat 8+ reps zwaar of zelfs niet te doen is, dan zal het ook nooit lukken.

Mocht je al lang vastzitten met deze oefening, dan zou ik je aanraden om tijdelijk een alternatieve oefening te doen waar je geen (recente) ervaring mee hebt. Dan begin je lekker fris en loop je niet steeds tegen die mentale barriere aan.
De Z-press zou in dit geval een goede optie zijn!

Thanks! Ik denk zelf dat het even tijd nodig heeft, heb de OHP eigenlijk nooit op hoge reps getraind. Mentaal dingetje zou ook nog kunnen. Ik ga het nog even aanzien, kijken of we wel progressie kunnen maken. Zo niet, misschien wat form veranderingen of een vervangende oefening. Z-Press net even gegoogled, ziet er wel goed uit.
 
Intense training gehad vanochtend;

Squat (belt/lowbar) 95xMR10 > 10 reps eruit geknald, meer zat er ook écht niet in, form heeft wat verbeterpunt
Squat (belt/lowbar) 97,5x5x3 60sec rust > wat een hel
DB Stiff-leg deadlift 32x3x8
Leg extensions 50x3x12
Calf raises 20x3x12
 
Laatst bewerkt:

Paar puntjes; laatste reps vrij 'dubbelgevouwen,' merk dat dat vrij veel spanning op de onderrug geeft. Komt voor als ik m'n spieren vermoeid raken, compensatie van zwakkere hamstrings/quads?
Aantal reps weer vrij schuin, heb hier eerder ook last van gehad maar toen vrij snel gefixt, hier weer even op letten dus.
 
nette squatsessie de 10 reps gehaald en de 5x5 ook overleefd, blijft een pure cardio hel idd!

Even misschien ter aanvulling op je filmpje van je squats, de laatste reps ga je inderdaad ver naar voren met je lichaam. Wellicht zijn High Bar squats toch beter om eens te proberen, dan belast je ook je onderrug wat minder. Low bar squats spreken met name je glutes en hamstring ook aan terwijl de high bar squats meer je quads aanspreken, als je minder sterke hamstrings hebt kan dat al een reden zijn dat je teveel een soort van goodmorning squats krijgt. High bar daarintegen is wel veel drukkender voor je knieën dan de lowbar squat iets waar ik nu wel echt redelijk tegenaan loop.
 
nette squatsessie de 10 reps gehaald en de 5x5 ook overleefd, blijft een pure cardio hel idd!

Even misschien ter aanvulling op je filmpje van je squats, de laatste reps ga je inderdaad ver naar voren met je lichaam. Wellicht zijn High Bar squats toch beter om eens te proberen, dan belast je ook je onderrug wat minder. Low bar squats spreken met name je glutes en hamstring ook aan terwijl de high bar squats meer je quads aanspreken, als je minder sterke hamstrings hebt kan dat al een reden zijn dat je teveel een soort van goodmorning squats krijgt. High bar daarintegen is wel veel drukkender voor je knieën dan de lowbar squat iets waar ik nu wel echt redelijk tegenaan loop.

5x3 toch? Tenminste stond in het Excel bestandje.

Het is inderdaad een beetje lastig kiezen tussen lowbar vs highbar, heeft het beiden voordelen. Merk echter dat lowbar de laatste tijd wel OK gaat, vooral hogere intensiteit / lage reps gaat wel lekker.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven