MuscleMeat

Beetje gek ofzo ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jakkes, vind je dat ook een cutie Bekjam?? Je zal 't maar in je kamer zien lopen!!! Aaaaaaaaargh!!! :eek:
 
Laatst op tv een spin die mega intelligent is terwijl hij hersens heeft kleiner dan een speldenknop. Ben even de naam kwijt maar zo'n beest zou ik wel willen hebben.
 
Laatst op tv een spin die mega intelligent is terwijl hij hersens heeft kleiner dan een speldenknop. Ben even de naam kwijt maar zo'n beest zou ik wel willen hebben.

Wel knap, maar wat moet je ermee?! Kunstjes leren? Leren praten?
 
Laatst op tv een spin die mega intelligent is terwijl hij hersens heeft kleiner dan een speldenknop. Ben even de naam kwijt maar zo'n beest zou ik wel willen hebben.

Kan hij ook een pootje geven :D
 
mooi diertje toch ;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
die op de foto lijkt een grammostola aureostriata (golden chaco), die wil je niet in je mond hebben want deze hebben brandharen... heb ze op fear factor wel eens avicularia's in hun mond zien nemen, met die beesten werd daar gesmeten man, dat is best ook wel dierenmishandeling.

die twee andere foto's van spinnen zijn geen vogelspinnen, de eerste lijkt mij een gewone spin en de tweede een valkuilspin misschien.

Om jullie te bewijzen dat ze best WEL mooi kunnen zijn enkele foto'tjes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
versicolor.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ok die laatste is maar een gewone zwarte, maar wel een prachtig diep zwart, verder is het karakter van deze laatste ook heel erg tam en zullen deze niet vlug bijten.

Vogelspinnen zijn misschien niet iedereens favoriet, maar het zijn best wel interessante beestjes. Als je een kalme wilt neem je een beginnerssoort, als je een pittige wilt een agressievere, verder zijn er een stuk of 800 soorten waar je uit kunt kiezen die elk weer hun eigen kenmerken hebben qua:

grootte: de kleinste vogelspinnen zijn 3 cm en de grootste 30 cm
karakter: van heel kalm (weglopen en hoogstens met brandharen strooien) tot heel agressief (bijten zonder enige waarschuwing, of anderhalf uur in dreigstand (voorste poten omhoog en tanden laten zien) blijven staan
gif: van een gif te vergelijken met een wespesteek tot een neurotoxisch gif dat je kan verlammen
habitat: sommige leven heel de tijd onder de grond, anderen op de grond, en nog anderen boven de grond (boomspinnen: o.a. avicularia's)
tekening en kleur: sommige spinnen hebben heel mooie kleurtjes en tekeningen

verder nog: wat probeert deze man hier te bewijzen? de meeste eigenaars van vogelspinnen kopen geen ingevoerde exoten bij dierenwinkels maar bij inlandse kwekers. Meeste mensen zouden natuurlijk liever een totaal verbod zien op vogelspinnen, maar dan kun je honden evengoed compleet gaan verbieden daar er tot nog toe geen enkele dode gevallen is door een vogelspin (ik zeg wel vogelspin) en al veel meer doden door een hondebeet. Verder moet de eigenaar natuurlijk ook weten wat hij met zijn dieren kan en niet kan.

Deze man Pajki lijkt mij dus een losgeslagen macho die stoer wilt doen omdat hij met giftige dieren kan pronken... maar blijkbaar doet hij het goed want anders was hij al lang dood... die phoneutria bvb zijn levensgevaarlijke spinnen (en komen af en toe met een bananenboot aan in de havens)
 
Laatst op tv een spin die mega intelligent is terwijl hij hersens heeft kleiner dan een speldenknop. Ben even de naam kwijt maar zo'n beest zou ik wel willen hebben.

Dat zijn springspinnetjes (familie salticidae en aanverwanten) ... in tegenstelling tot andere spinnen kunnen zij uitstekend zien. Ze zien bvb aan een mug of die vol zit met mensenbloed of niet, zo weten ze welke mug ze moeten nemen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zijn ze niet schattig met die grote oogjes van hun :)
 
mooie post DiSTuRBeD :cool:

die eerste foto van je is een echt pareltje man
 
Dat zijn springspinnetjes (familie salticidae en aanverwanten) ... in tegenstelling tot andere spinnen kunnen zij uitstekend zien. Ze zien bvb aan een mug of die vol zit met mensenbloed of niet, zo weten ze welke mug ze moeten nemen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zijn ze niet schattig met die grote oogjes van hun :)

je bent precies een echte liefhebber hé ;)
 
@Disturbed: Wow, wat een prachtige beesten zeg:cool:

Ik meen het :D
 
mooi diertje toch ;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

gewone krulhaar (brachypelma albopilosum) en deze krijg je gewoon niet aan het bijten... een vriend van mij kan dat beestje gewoon vastnemen en op zijn rug leggen in zijn andere hand...

In tilburg in de oliemeulen ook zo eentje vastgehad nadat die de handjes van een stuk of dertig kleutertjes al gepasseerd was...
 
je bent precies een echte liefhebber hé ;)

ja maar wegens tijdsgebrek en samenwonen (en respect/veiligheid voor andere appartementsbewoners) toch maar besloten om het hoofdstuk vogelspinnen af te sluiten... maar zal nog altijd info verschaffen als er zoals meestal hard overdreven wordt over vogelspinnen.

Als je soms in de buurt van Deventer woont... daar zit een wereldberoemde kweker (is één van de weinigen die in amerika mag importeren)... ben er onlangs eens geweest, zaten een stuk of 300 denk ik, tot terrariums op het toilet aan toe :)
 
ja maar wegens tijdsgebrek en samenwonen (en respect/veiligheid voor andere appartementsbewoners) toch maar besloten om het hoofdstuk vogelspinnen af te sluiten... maar zal nog altijd info verschaffen als er zoals meestal hard overdreven wordt over vogelspinnen.

Als je soms in de buurt van Deventer woont... daar zit een wereldberoemde kweker (is één van de weinigen die in amerika mag importeren)... ben er onlangs eens geweest, zaten een stuk of 300 denk ik, tot terrariums op het toilet aan toe :)

Ik vind ze nog steeds VRESELIJK en zal er nooit maar dan ook NOOIT één vasthouden ofzo, nog voor geen goud... maar vind 't wel leuk dat jij zo'n liefhebber bent. :)

(Karma zodra ik je weer kan geven.)
 
Dat zijn springspinnetjes (familie salticidae en aanverwanten) ... in tegenstelling tot andere spinnen kunnen zij uitstekend zien. Ze zien bvb aan een mug of die vol zit met mensenbloed of niet, zo weten ze welke mug ze moeten nemen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zijn ze niet schattig met die grote oogjes van hun :)
Dat is 'm ja :D
 
Back
Naar boven