MuscleMeat

Beetje hulp nodig voor een schema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

faceman

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
415
Waardering
14
Ik ben 17 bijna 18 en ga binnen een week ongeveer beginnen.

Maandag en woensdag heb ik training dus dan kan ik niet, maar ik vraag me af wat het beste is. BV: dinsdag, donderdag en zaterdag hetzelfde trainen. Dus rug biceps borst benen en schouders. Of zou ik 1 dag Borst en schouders doen en de andere dag biceps en rug?

Ik train al een jaartje thuis dus ik heb wel al wat spiermassa, maar zou graag wat extra gewicht krijgen.
 
Di: Borst + Triceps
Do: Benen + Kuiten + Schouders
Za: Biceps + Rug..

Zoiets en dan pak je 1 of 2 keer je buik erbij.. of doe het s'avonds voor het slapen ofzo.. :P
 
Ok, bedankt! Dus 1keer een spiergroep trainen per week is effectief genoeg?
 
Di: Borst + Triceps + Schouders
Do: Benen
Za: Rug + Biceps

Zo zou ik het doen
 
ma: rug bicep
do: borst tricep
do: Benen schouders

Doe ik nu, is ook wel lkkr..maar heb liever 4 trainingsdagen..
 
Ja zo zie je maar... Ik zou als je toch maar drie dagen traint, alles een keer goed/stevig aanpakken.. Verder zou ik bv; Di: Borst Do: Benen Za: Rug omdat dan je upper body volledig is herstelt omdat je je benen ertussen aanpakt.. Kijk maar succes iig..
 
Ok, wat denken jullie hier van:

Dinsd: Biceps en rug

Dond: Borst en Schouders

Zat: Benen en nog eens biceps.


Dus 2keer biceps want ik heb het gevoel dat die spiergroep nooit echt super vermoeid geraakt terwijl mijn borst bv een heel week kan pijn doen. En ook een hele training voor de benen lijkt me wat raar. Maar ik weet er natuurlijk niet zo heel veel van daarom dat ik voor hulp vraag.


En ook, denken jullie dat het mogelijk is om 10-15kilo bij te komen op ongeveer 9maanden training?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel goed uit hoor... Maar een week pijn aan je borst lijkt me niet gezond.. :S Biceps kan je gewoon twee keer per week aanpakken hoor geen probleem...

Het is zeker mogelijk om 10 - 15 kg aan te komen in 9 maanden tijd, mits je voldoende eet en goed je rust pakt.. Wat eet jij op een dag ??
 
Ok, wat denken jullie hier van:

Dinsd: Biceps en rug

Dond: Borst en Schouders

Zat: Benen en nog eens biceps.


Dus 2keer biceps want ik heb het gevoel dat die spiergroep nooit echt super vermoeid geraakt terwijl mijn borst bv een heel week kan pijn doen. En ook een hele training voor de benen lijkt me wat raar. Maar ik weet er natuurlijk niet zo heel veel van daarom dat ik voor hulp vraag.


En ook, denken jullie dat het mogelijk is om 10-15kilo bij te komen op ongeveer 9maanden training?

Haha een hele training voor benen weinig? je moet je benen beetje onderverdelen he. Quadriceps, Hamstrings en kuiten. Nou zeg ff quads 3 oefeningen Squat, legpress en leg extension, hamstring 2 oefeningen lying leg curl en seated leg curl en kuiten standing calf raise, calf press en/of seated calf raise. dus benen kom wel iets meer bij kijken ;) en 10-15kg in 9 maanden is mogelijk, maar wat versta jij eronder? pure spier massa of totale massa (met vet massa dus) pure spiermassa... nee! totale massa, is haalbaar, maar moet je goed veel bulken en lekker goed knallen met je training en een klein beetje aanleg hebben om massa te kweken ;)

Succes!!
 
Ok, wat denken jullie hier van:

Dinsd: Biceps en rug

Dond: Borst en Schouders

Zat: Benen en nog eens biceps.


Dus 2keer biceps want ik heb het gevoel dat die spiergroep nooit echt super vermoeid geraakt terwijl mijn borst bv een heel week kan pijn doen. En ook een hele training voor de benen lijkt me wat raar. Maar ik weet er natuurlijk niet zo heel veel van daarom dat ik voor hulp vraag.


En ook, denken jullie dat het mogelijk is om 10-15kilo bij te komen op ongeveer 9maanden training?

waarschijnlijk is je biceps veel meer gewoon te werken in het dagelijkse leven dan je borstspier waardoor je hier meer last van ondervind. Normaal gaat dit echt wel weg hoor... Of heb je dat na een jaar training nog altijd want dat is raar hoor (of je zou echt elke keer suuuuuperhard gaan maar zo lijkt het toch niet).

10-15kg op 9maanden spiermassa is op natuurlijke wijze echt niet mogelijk! (was het maar zo gemakkelijk:D)

Ikzelf ben eigelijk voorstander voor een full body schema als je maar 3keer traint... Ik kies meestal pas voor een split schema vanaf 4trainingsdagen en dan doe ik een 2 daags split dat ik een keer herhaal... Ik doe dit omdat ik niet elke keer 100% kan trainen. Maar zo'n zaken kan je best zelf uitproberen. Iedereen reageert anders op een training...
 
Ok bedankt mannen.

Er komt blijkbaar toch wat meer bij kijken bij de benen...

Ik eet:

4eiwitten, spek een blokje cheddar en 4sneden brood. Dan wat cornflakes. 3glazen melk als onbijt.

2boterhammen met kalkoenham

Een broodje

1boterham met kalkoenham

Warme maaltijd.


Maar 1keer als ik begin ga ik dagelijks 2shakes pakken per dag, en dat komt uit op 4-5kilo massa per 3maand ongeveer.( 7000calorieen is 1kilo vet blijkbaar)

En over mijn borst ik bedoel gewoon dat ik die spier het beste kan aanpakken, het lijkt gewoon altijd dat ik men borst harder heb getraind dan mijn biceps terwijld de sets altijd wel bijna hetzelfde zijn.
 
Ok bedankt mannen.

Er komt blijkbaar toch wat meer bij kijken bij de benen...

Ik eet:

4eiwitten, spek een blokje cheddar en 4sneden brood. Dan wat cornflakes. 3glazen melk als onbijt.

2boterhammen met kalkoenham

Een broodje

1boterham met kalkoenham

Warme maaltijd.


Maar 1keer als ik begin ga ik dagelijks 2shakes pakken per dag, en dat komt uit op 4-5kilo massa per 3maand ongeveer.( 7000calorieen is 1kilo vet blijkbaar)


Hoe lang ben je ?? En hoe zwaar ben je ?? Dit vind ik niet echt eten om te "groeien" Dit hebben de meeste mensen al voor de middag op.. Bereken eens hoeveel eiwitten koolhyd. je hier mee binnen krijgt.. Je zou ongeveer 2gram eiwit per Kg's van je lichaams gewicht moeten hebben.. Stel je weeg 70 zou je rond de 130-150 moeten hebben.
 
1.86 en 72kilo. Ik kom ongeveer aan 110gram eiwitten per dag, ergens stond dat 1.5gram eiwit per kilo genoeg was, doe daar dan 2shakers bij dan zit ik aan 150-160 gram eiwitten, dat moet toch zeker genoeg zijn?
 
Ok, wat denken jullie hier van:

Dinsd: Biceps en rug

Dond: Borst en Schouders

Zat: Benen en nog eens biceps.

Naar mijn mening totale onzin. Het zijn de triceps die zorgen voor een dikke arm, niet de biceps. (de naam zegt het al...). Bovenstaand schema is typisch iets voor iemand die denkt met dikke biceps er uit te zien als een BB-er.

Je zegt dat je op Maandag en Woensdag niet met gewichten kan hijsteren, omdat je dan moet trainen. Als je eerst eens vertelt waarvoor je traint en voor welke sport, dan kan een ander pas een zinnig aanvullend schema geven. Bijv: Als je op woensdag een voetbaltraining hebt, zou ik niet op Dinsdag een zwaar benenprogamma gaan doen.

Iets meer info alsjeblieft.
 
1.86 en 72kilo. Ik kom ongeveer aan 110gram eiwitten per dag, ergens stond dat 1.5gram eiwit per kilo genoeg was, doe daar dan 2shakers bij dan zit ik aan 150-160 gram eiwitten, dat moet toch zeker genoeg zijn?


Ja ik hou zelf minimaal 2/2,5 gram aan.. Maar in het zou wel genoeg moeten zijn.. Qua eiwitten dan.. Ik weet niet hoe het met de koolhy. en vetten e.d zit.. ?

Eet in ieder geval om de 2,5 uur.. dus ongeveen 6 maaltijden op een dag.. goed verspreiden.. stevig ontbijten ;)
 
"Naar mijn mening totale onzin. Het zijn de triceps die zorgen voor een dikke arm, niet de biceps. (de naam zegt het al...). Bovenstaand schema is typisch iets voor iemand die denkt met dikke biceps er uit te zien als een BB-er.

Je zegt dat je op Maandag en Woensdag niet met gewichten kan hijsteren, omdat je dan moet trainen. Als je eerst eens vertelt waarvoor je traint en voor welke sport, dan kan een ander pas een zinnig aanvullend schema geven. Bijv: Als je op woensdag een voetbaltraining hebt, zou ik niet op Dinsdag een zwaar benenprogamma gaan doen.

Iets meer info alsjeblieft."


Kerel ik vraag info en hulp voor een goed schema, ik geef een voorbeeldje en jij denkt al onmiddellijk dat je alles weet over mij, wat is dat nu "typisch iets voor iemand die denkt met dikke biceps er uit te zien als een BB-er." kan je niet gewoon zeggen dat iik een ander schema moet maken? Ik wil gewoon goed trainen en daarvoor heb ik een degelijk schema nodig. Als ik gewoon dikke biceps wilde dan zou ik niet hier posten en informatie vragen he?

Ik heb maandag en woensdag basket training.
 
Ja ik hou zelf minimaal 2/2,5 gram aan.. Maar in het zou wel genoeg moeten zijn.. Qua eiwitten dan.. Ik weet niet hoe het met de koolhy. en vetten e.d zit.. ?

Eet in ieder geval om de 2,5 uur.. dus ongeveen 6 maaltijden op een dag.. goed verspreiden.. stevig ontbijten ;)


Je ook niet teveel aan die eiwitten hangen! teveel wordt je alleen maar vet van en je nieren werken overuren! Kan nooit goed wezen!

Ben nu een maand van al die eiwit shakes af en haal alles uit voeding..bevalt me prima en me heb er veel vet mee verloren en ok nog gegroeid.
 
Je krijgt toch info en hulp op je weergegeven schema? Ik vind het dus inderdaad totale onzin, dat schema....kerel.

Het schema wat je er op hebt gezet, staat niets over triceps, dus wat wil je nou eigenlijk bereiken dan in combinatie met basketballen?
 
Je ook niet teveel aan die eiwitten hangen! teveel wordt je alleen maar vet van en je nieren werken overuren! Kan nooit goed wezen!

Ben nu een maand van al die eiwit shakes af en haal alles uit voeding..bevalt me prima en me heb er veel vet mee verloren en ok nog gegroeid.

van de teveel eiwitten word je niet vet, ik blijf dat horen:
van veel eiwitten word je vet, al neem je daadwerkelijk te veel eiwitten dan word je nog niet vet want het zijn namelijk het overschot aan calorien wat je daadwerkelijk vet maakt niet zozeer het eiwit.
 
Back
Naar boven