Fitness Seller

Beetje hulp nodig voor een schema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik zou trouwens eerder een fullbody voor jou aanraden, ook al heb je thuis getraint dit kun je niet vergelijken met een jaar op de gym trainen in 9 van de 10 gevallen. gewoon lekker een fullbody doen.
 
ik zou trouwens eerder een fullbody voor jou aanraden, ook al heb je thuis getraint dit kun je niet vergelijken met een jaar op de gym trainen in 9 van de 10 gevallen. gewoon lekker een fullbody doen.



Dus 3keer de week mijn heel bovenlichaam of zoiets?






"Je krijgt toch info en hulp op je weergegeven schema? Ik vind het dus inderdaad totale onzin, dat schema....kerel.

Het schema wat je er op hebt gezet, staat niets over triceps, dus wat wil je nou eigenlijk bereiken dan in combinatie met basketballen?"

Ja ok sorry had miss iets duidelijk moeten zijn, biceps train ik altijd met triceps, miss is dit niet goed maar het is gewoon makkelijker vind ik. Ik krijg er altijd een gigantische pomp van en daarvoor doe ik het wel. Basket is meer bijzaak, ik wil gwn wat breder worden en sterker. Ben nu vrij afgetraind en daar heb je toch ook niet zo veel aan. Ik zou graag 186cm en 80-90kg zijn, iets in die aard. Als jij me een goed schema kan tonen dan zal ik die natuurlijk goed eens bekijken, daarom post ik hier ook he. Alle hulp is plus.
 
haha stiekem ook he ;) gewoon aanpakken die handel!
 
QUADS, HAMS, CALVES EN GLUTES!!! WHAAAAAAHHH KNALLEN DIE HANDEL!!!!!!

Nix stiekums ;)
 
ik snap niet hoe je je volledig lichaam kan trainen in minder dan een uur?
heb ergens in een sticky ofzo gelezen dat je niet veel langer dan een uur mag trainen
maar met full body ben ik toch gauw een uur of 2 bezig
doe ik dan teveel sets ofzo?
dank
 
ik snap niet hoe je je volledig lichaam kan trainen in minder dan een uur?
heb ergens in een sticky ofzo gelezen dat je niet veel langer dan een uur mag trainen
maar met full body ben ik toch gauw een uur of 2 bezig
doe ik dan teveel sets ofzo?
dank

dat denk ik wel. fullbody betekent niet dat je in 1 dag 4 borst 4 rug 4 been 3 triceps oefeningen enz moet doen en sets tja zou ik dan op 3 houden of 12,8,6 ofzo. niet 4x10 (ken wel, maar ben je langer bezig)
 
ik snap niet hoe je je volledig lichaam kan trainen in minder dan een uur?
heb ergens in een sticky ofzo gelezen dat je niet veel langer dan een uur mag trainen
maar met full body ben ik toch gauw een uur of 2 bezig
doe ik dan teveel sets ofzo?
dank

teveel oefeningen en sets waarschijnlijk.

als je 3x pw FB traint zul je MOETEN schrappen in het volume per training, anders is het niet vol te houden. het idee is dan om alleen compound oefeningen te doen, dus vergeet je curls, flyes en andere isolatie oefeningen. met een oefening of 6 kan je prima FB doen, bijvoorbeeld:
- squats of deadlift
- bench press
- dips
- rows
- chins / pullups
- overhead press (mp, pp)

probeer het nu nog eens :)
succes!
 
Je mag best wel meer als een uur trainen,
maar ik zou niet altelang bezig zijn met oefeningen per spiergroep.

Zou gewoon lekker rustig aan beginnen als ik jou was, gewoon op diverse machines, denk aan voor borst alleen chest press en pec deck butterfly's en dan voor alle andere oefeningen ook gelijkwaardig, wanneer je dan wat langer bezig bent ga je weer verder, zo ben ik ook begonnen :).

Ik zou zelf inderdaad een full body schema doen, dus gewoon alle spieren elke dag.
 
Je mag best wel meer als een uur trainen,
maar ik zou niet altelang bezig zijn met oefeningen per spiergroep.

Zou gewoon lekker rustig aan beginnen als ik jou was, gewoon op diverse machines, denk aan voor borst alleen chest press en pec deck butterfly's en dan voor alle andere oefeningen ook gelijkwaardig, wanneer je dan wat langer bezig bent ga je weer verder, zo ben ik ook begonnen :).

Ik zou zelf inderdaad een full body schema doen, dus gewoon alle spieren elke dag.

in een FB, zoals je zelf voorstelt, is geen ruimte voor 3 borst oefeningen en dan al helemaal geen crap als "peck deck" en "butterfly's". je doet er dan ook verstandig aan om niet in termen van spiergroepen (we doen immers alleen compounds) te denken, maar liever in termen van 'lifts' te denken. machines dien je overigens zoveel mogelijk te vermijden.

en tuurlijk "mag" je langer als een uur trainen. de vraag is alleen of er uit die extra tijd die je er in stopt nog wel rendement gehaald kan worden. trainen is nu eenmaal een catabole bezigheid, de tijd dat je in catabole toestand verkeert wil je dus tot een minimum beperken. train dus kort en intensief!
 
Het ging mij ook meer om het kennismaken met de sport, pec dec butterfly's is tevens ook een geheel, ik doe de oefeningen niet zelf, maar heb ze wel gedaan ook in een fullbody schema toen ik begon met fitness a 3x in de week.

De chest press machine is eigenlijk ook een "Lift" machine, je drukt het gewicht van je weg, bij fly's rek je de spier.
Als je voorsteld om alleen druk oefeningen te doen en geen fly's en dan zonder machines zou ik gaan voor Benchpress en mischien een Incline dumbbell press? of gewoon een beetje afwisseling.?
 
teveel oefeningen en sets waarschijnlijk.

als je 3x pw FB traint zul je MOETEN schrappen in het volume per training, anders is het niet vol te houden. het idee is dan om alleen compound oefeningen te doen, dus vergeet je curls, flyes en andere isolatie oefeningen. met een oefening of 6 kan je prima FB doen, bijvoorbeeld:
- squats of deadlift
- bench press
- dips
- rows
- chins / pullups
- overhead press (mp, pp)

probeer het nu nog eens :)
succes!

dank! ga beginnen met es zo te proberen
 
Back
Naar boven