XXL Nutrition

Beetje hulp voor vetverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BelgianBAMF

Cool Novice
Lid geworden
22 dec 2019
Berichten
35
Waardering
18
Lengte
1m69
Massa
92kg
Vetpercentage
28%
Dag allemaal

Wil de 2de met mijn voeding beginnen, zit nu al 2 weken full body aan het doen om er weer in te komen qua training maar ga vanaf 7 januari met een upper / lower

Nuja klein beetje info over mezelf.
Veel op en af getraind, laagste was 70kg, en ik schat 16 a 17%vet toen en dit was 2 tot 3j geleden, nuja ben beginnen sukkelen met blessures en zeker dit jaar was geen goed jaar, zo goed als vanaf februari niet kunnen trainen tot vorige week door geval van blessures en een geplande operatie dat onlangs is gebeurd. Nuja wil er weer er in vliegen want ben redelijk teleurgesteld / ontevreden met mezelf en mijn lichaam en wil eraan werken. Zit nu aan 93kg en schat 29%+ vet% buik en heup area met striemen. Allemaal ook door mijn slechte eetgewoontes mijn sterkste struikelpunt.
Heb wat kip/vlees van musclemeat besteld (flashfried en kangeroo biefstuk) de rest zou ik zelfs halen
Ik schat mijn dagelijkse kcals dat het een 2100 zouden zijn, 180/150 proteine, 153/183kh, 82v die ratios zijn berekend een site dat ik had gevonden en oftewel minder proteine meer kh, of meer eiwitten minder kh maar 82v voor hormonen ofzo had ik gelezen maar zou graag aan jullie hier meer info over vragen als dit een goed begin zou zijn
Over voeding zelfs zal ik waarschijnlijk naar de voedig fora gaan voor het niet ingewikkeld te maken en alles in 1x

Alvast bedankt voor de moeite/lezen want weet dat het een grote text is en alvast bedankt voor jullie hulp

Mvg
Dimitri
 
Inderdaad even bij sticky's over voeding gaan kijken, staat ook tussen hoe je je caloriebehoefte moet bereken. Ook een intro hoe je moet cutten in je VP
en ook een indicatie hoe je je eiwitten,vetten,KH verdeeld a.d.h.v. het aantal kcal je nodig hebt.

Edit: Is je doel gewoon afvallen of wat wil je juist bereiken?
 
Bij deze even wat leesvoer.
Denk dat 2100 kcal wel weinig is voor een jongeman die ook 3-4 x per week sport.
In de link kan je post 1 even lezen en post 2 staat een goede excelsheet. Daar kan je ook je onderhoud berekenen en in post 1 staat uitleg over macro's.
Inderdaad vetten op ca. 1 gr per kg BW. Dus ik zou zeker niet lager gaan zitten dan een 80 gram.

Dus gebruik de excel en stel vragen met betrekking tot voeding of schema.
Zorg dat je ook je huidige voeding een keer invult waar je nu op uitkomt qua kcal.
En ook met voeding. Maak het niet te ingewikkeld met alleen kip en rijst. Je kan alles eten als je maar een gebalanceerd schema hebt.
Dus brood, pasta, rijst, aardappel, een keer friet oid alles kan.
Zo ook qua vetten en kh. Lust jij graag een bakje chips dan kan ej dat prima in je schema inpassen en zo ook een keer pizza of uit eten.
Dus lees je goed in en maak een soort basis en dan ga je ook leren hoe variaties te maken. Daar kunnen wij je ook bij helpen.

Succes vast
 
Inderdaad even bij sticky's over voeding gaan kijken, staat ook tussen hoe je je caloriebehoefte moet bereken. Ook een intro hoe je moet cutten in je VP
en ook een indicatie hoe je je eiwitten,vetten,KH verdeeld a.d.h.v. het aantal kcal je nodig hebt.

Edit: Is je doel gewoon afvallen of wat wil je juist bereiken?
Het is afvallen en ja mijn lichaam wat strakker maken, dusja voor de trouw maar dan evt voor na de trouw een goeie bulk misschien te doen als ik mijn vetverlies doel heb bereikt. Nu is mijn lichaam zwak, zacht en flubber dusja wil dit zeker weer wat steviger en strakker willen, zal zeker de stickies is goed lezen en informeren alvast bedankt voor je reactie
 
Bij deze even wat leesvoer.
Denk dat 2100 kcal wel weinig is voor een jongeman die ook 3-4 x per week sport.
In de link kan je post 1 even lezen en post 2 staat een goede excelsheet. Daar kan je ook je onderhoud berekenen en in post 1 staat uitleg over macro's.
Inderdaad vetten op ca. 1 gr per kg BW. Dus ik zou zeker niet lager gaan zitten dan een 80 gram.

Dus gebruik de excel en stel vragen met betrekking tot voeding of schema.
Zorg dat je ook je huidige voeding een keer invult waar je nu op uitkomt qua kcal.
En ook met voeding. Maak het niet te ingewikkeld met alleen kip en rijst. Je kan alles eten als je maar een gebalanceerd schema hebt.
Dus brood, pasta, rijst, aardappel, een keer friet oid alles kan.
Zo ook qua vetten en kh. Lust jij graag een bakje chips dan kan ej dat prima in je schema inpassen en zo ook een keer pizza of uit eten.
Dus lees je goed in en maak een soort basis en dan ga je ook leren hoe variaties te maken. Daar kunnen wij je ook bij helpen.

Succes vast
Merci zal dit zeker doen en bekijken, alvast bedankt voor je hulp :)
 
Back
Naar boven