AndroidHealthClinic

Beetje over acne voor dummies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

heb hier ook veel last van sinds ik begonnen ben met KT acne die af en toe erger word en dan weer minder is?
droge lippen en langs de neus ook droge huid. ik ga morgen eens langs de dokter voor een bloedstaal.

geeft een teveel aan eiwitten ook acne?
 
Dat het met eten te maken heeft is echt pure onzin.
Ik heb het al vanaf mijn 15e en begon op mijn voorhoofd en zakt steeds verder naar onderen over mijn gezicht en schouders.
Ik heb een tijd lang Biergist gebruikt. Leek te helpen maar op een gegeven moment is je lichaam er weer aan gewend, en dan helpen die stoffen minder. Toen ben ik gestopt met Biergist en ben ik weer naar de huisarts gegaan.
Deze raden sowieso af om het met alcohol te bestrijden. Daarom kreeg ik een tube mee met een soort van gel die ik 's ochtends en 's avonds moest smeren. Soms werd het minder en soms meer. Ik merk dat het vooral is als ik weinig geslapen heb, na een avondje stappen bijvoorbeeld. Ik dacht eerst dat het door eventueel alcohol gebruik kon komen. Waardoor vet wint van vocht en het vet dus in vorm van acne gaat uiten.
Echter heb ik ook een test gedaan om zonder alcohol op een paar weken te stappen. En kwam echter weinig tot geen verschil qua hoeveelheid. Ook heb ik een jaar geen Melk gedronken omdat er werd verteld dat dit ook een oorzaak kan zijn. Hielp echter ook vrij weinig. Ik drink nu alleen nog water en 1/2 frisdrank glazen per dag max. Dit helpt wel omdat water het meest zuivere is om te drinken en je lichaam dit goed kan verwerken en gebruiken en op te nemen.

Wat ik dus denk dat je verschillende methode moet combineren en afwisselen om je lichaam te prikkelen. En een goede nachtrust draagt ook bij waardoor je huid langer in rust kan herstellen en je minder moe bent.
 
Uit mijn ervaring zijn er 2 oorzaken:

-Tekort aan slaap
-Overmatig gebruik van zuivelproducten (ook whey)

één van deze en enkele dagen erna gegarandeerd puisten
 
Uit mijn ervaring zijn er 2 oorzaken:

-Tekort aan slaap
-Overmatig gebruik van zuivelproducten (ook whey)

één van deze en enkele dagen erna gegarandeerd puisten

Sowieso eens met de eerste. Over Whey hoor ik ook meer mensen inderdaad. Als elke dag max 2 keer whey neemt en de rest water dan moet het meevallen denk ik. Ga je er ook nog melk bij nemen vergroot het allicht de kans...
 
Ikzelf heb anti biotica en benzyxiode gebruikt. Met het gebruik van beide middelen nam het aantal puisten niet-merkbaar af. Ik heb er dus niks aan gehad, die dikke rooie en harde puisten gingen niet weg. Ik ben ook niet van plan om nóg méér te gaan gebruiken want het verergert alleen maar en je bent er dan steeds mee bezig terwijl je gwn moet genieten van het leven en trainen en niet bezighouden met deze waanzin..
Wachten totdat het weg is is het beste! Af en toe sauna pakken als je gym die hebt..
 
Ikzelf heb anti biotica en benzyxiode gebruikt. Met het gebruik van beide middelen nam het aantal puisten niet-merkbaar af. Ik heb er dus niks aan gehad, die dikke rooie en harde puisten gingen niet weg. Ik ben ook niet van plan om nóg méér te gaan gebruiken want het verergert alleen maar en je bent er dan steeds mee bezig terwijl je gwn moet genieten van het leven en trainen en niet bezighouden met deze waanzin..
Wachten totdat het weg is is het beste! Af en toe sauna pakken als je gym die hebt..

Zoiets als minocycline neem ik aan?
Hoe lang heb je het gebruikt. Volgens mij moet je dat zeker 3 maanden slikken.
 
Uit mijn ervaring zijn er 2 oorzaken:

-Tekort aan slaap
-Overmatig gebruik van zuivelproducten (ook whey)

één van deze en enkele dagen erna gegarandeerd puisten

Nu je het zegt.. Nooit bij stilgestaan eigenlijk.
 
Lekker hoor sinds gister ook weer lekker flink wat witten koppen op me gezicht, wat een tering ellende.. -.- Deze keer is vooral door het vele stressen gekomen dan sta ik echt werkelijk meteen onder..

Heb het idee sinds ik visolie slik dat ik er wel sneller weer last van krijg zou dit door het vet komen?
 
Laatst bewerkt:
tekort aan slaap zorgt zeker voor meer puisten en acne! ik slaap nu een stuk beter dan week geleden en de acne en puisten nemen flink af! :)

vetten zorgen voor regeling van hormonen dacht ik? dus kan wel zorgen voor meer acne!?
 
''dat acne komt door het eten van chocola, varkensvlees, kaas, pizza, pinda's, patat, vet eten, kruiden, roken, voedselallergieen, infecties via anderen, vitaminetekorten, stress, spanningen, obstipatie, coïtus, transpiratie of een slechte hygiene. Al deze beweringen zijn onjuist en ontstaan door een psychologisch mechanisme: Fixatie op het probleem door veel in de spiegel te kijken na bijvoorbeeld het eten van chocola of iets anders dat de persoon als verdacht heeft bestempeld.''

Volgens mij klopt dit ook volkomen
 
komt toch van ergens? Niets is random
 
komt toch van ergens? Niets is random

True, maar je kunt er ook zo geobsedeerd door raken dat je alles de schuld kan gaan geven. Meest voorkomende is en zal zuivel blijven want in al 100 topics op dit forum besproken is, verder kan varkensvlees ook aanleiding zijn. Schrap beide en het zal zowiezo verminderen.

Ik vraag me wel af of ik nog rekening moet gaan houden met de melk in me croma bakboter maar dit bevat maar zo weinig, moet ook niet gaan overdrijven.
 
Laatst bewerkt:
Klopt wel gedeeltelijk.. was er echt obsessief mee bezig en werd alleen maar erger. Nu maak ik me er (iets) minder druk om en gaat het al beter.
 
Klopt wel gedeeltelijk.. was er echt obsessief mee bezig en werd alleen maar erger. Nu maak ik me er (iets) minder druk om en gaat het al beter.

Ik heb dat soort momenten ook dan heb ik er ineens eentje bij en ga ik helemaal na wat heb ik gvd nou weer anders gegeten.. maar zolang ik me er helemaal niet mee bezig houd zit er bijna niks. Zelfde wat ik hierboven zeg ik wou al melk uit me producten halen zelfs tot me bakboter maar dit gaat me wat te ver voor zulke kleine hoeveelheden:o

Hoe gelukkig zou je zijn als je gewoon alles kan eten en er nooit last van hebt gehad wat geweldig zou dat zijn en wij zitten hier allemaal te klagen over onze puistjes xd
 
Ik ben sinds begin augustus begonnen met benzoylperoxide 5% te gebruiken + geen melk/kaas + veel water + zinktabletten + biergisttabletten (Weet niet of de 2 laatste echt werken). Voorlopig werkt het echt goed. De eerste 2 weken werd het wat erger maar erna is het gestaag verbeterd. Nu na bijna 3 maanden heb ik gem nog 1 à 2 puisten, kan ik zeker mee leven. Alleen jammer dat ik nog rode vlekken heb op m'n kin (waar de acné dus voornamelijk zat). Hopelijk raak ik daar ook nog van af.
En idd, gewoon niet constant op zitten kijken. Bij mij begon de acné op te spelen in de zomervakantie, begon me meer en meer op te sluiten... Helpt niks
 
ik heb het idee dat het bij mij vooral veroorzaakt wordt door constant met me handen aan me gezicht te zitten. Ik eet al tijden hetzelfde maar dit lijkt niet enorm van invloed te zijn op acne bij mij.

Ook een paar dagen niet sporten of lange tijd geen zon verergert het sterk
 
Haha ik lach me helemaal stuk om dit:

"Wat acne niet is
Afvalstoffen die je binnenkrijgt via je voeding die je lichaam via z'n huid uit wil poepen."
 
Back
Naar boven