AndroidHealthClinic

Beetpakken Bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Originally posted by 3XL
Ik ben wel van mening dat het niet de beste oefening is voor spierontwikkeling

van de borstspieren.

welja daar doelde ik op.

Originally posted by 3XL
Ik denk dat een oefening zoals bankdrukken een goed "overall" effect te weeg breng doordat de gebruikte gewichten (veel) hoger zijn als bij ander oefeningen.

ja inderdaad, dat is ook zo met de squat en de deadlift.



maar er lopen genoeg gorillaborsten rond die Barbell Bench Press achterwere gelaten hebben.
 
Spike, ben jij dat nou op je avatar?
 
neen, dat is Bill Kazmaier (toen op 7% LG en woog zo'n 150kg)
 
Originally posted by Spike

maar er lopen genoeg gorillaborsten rond die Barbell Bench Press achterwere gelaten hebben.

Maar meestal wel eerst hun kracht ermee opgebouwd hebben om de andere oefeningen zwaar genoeg te kunnen doen
 
dat is zeker, dat spreek ik ook niet tegen. daarom ook dat ik zeg "achterwege gelaten"
 
Houden jullie met bankdrukken je schoenen op de grond of juist in de lucht? Ik hoorde van iemand dat schoenen op de grond meer stabiliteit biedt, maar schoenen in de lucht ervoor zorgt dat je rug beter ondersteund is...
 
Originally posted by TongPo
Houden jullie met bankdrukken je schoenen op de grond of juist in de lucht? Ik hoorde van iemand dat schoenen op de grond meer stabiliteit biedt, maar schoenen in de lucht ervoor zorgt dat je rug beter ondersteund is...

Klopt precies.
Kiezen wat jij het lekkerst vindt dus.
Wat je ook kan proberen is iets van een bankje ofzo onder je voeten zetten. Dan heb je én je benen hoog voor je rug, én stabiliteit.
 
Je rug is juist niet beter ondersteund.

Van nature is je rug iets hol, en is het het best ten alle tijden deze "holle" positie te behouden.

Als je tijdens het banken de knieen optrekt duw je in feite de onderrug naar de bank toe,je gaat je rug dus bollen.
Komt ook bij dat door dit bollen de borst wat inzakt, terwijl je tijdens bankdrukken de borst juist altijd "hoog" moet houden voor maximaal effect.

En als laatste heb je met opgetrokken knieen gewoon veel minder stabiliteit als met je voeten op de grond.


Dus knieen niet opterkken !
 
Back
Naar boven