Fitness Seller

Begin foto's van mijn training

Bezoekers in dit topic

Jouke81

Novice
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
16%
Bijgaand (hopelijk is het gelukt, ik ben niet zo goed met computers) mijn foto's voor- en achterkant aan het begin van een ambitieus trainingsplan.

Momenteel 81,5 kg, 173 cm hoog en 32 jaar. Inderdaad in de aanloop naar deze training erg afgegleden wat betreft mijn sportiviteit maar enorm gemotiveerd dit te verbeteren.

Momenteel train ik vier dagen in de week op bodybuilding, maar dan thuis. Ik ben alleen met mijn twee kleine kids en die laat ik niet graag twee uur alleen om inde sportschool te trainen. Thuis een total gym en een set dumbells.

Vier trainingen op bodybuilding, twee dagen split, dus elke spiergroep twee keer. Minstens drie cardiosessies, waarvan hardlopen (interval, dertig minuten) en verschillende vormen van aerobics training en dansen. Elk twintig tot dertig minuten.

Vanaf september fiets ik twee keer per dag twintig km woon-werk-verkeer en ben ik overdag werkzaam als gymdocent op een school voor VMBO en praktijkonderwijs.

Mijn doelstelling:

Bodybuilding. In mijn optiek betekent dat ongeveer even zwaar als nu, maar dan vooral spiermassa. Dus een lager vetpercentage.

Mijn percentage nu is volgens een rekenprogramma op internet ongeveer 23%, maar ik weet nagenoeg zeker dat het echte cijfer hoger ligt.

Zonder excuses te verzinnen wel dit: de foto's zijn genomen ná de training en na mijn post-workout shake. Hiervan krijg ik wel eens een beetje een opgezette buik, die binnen twintig minuutjes wegtrekt.

Commentaar? Heel graag!!

front 19-8-2013.jpg


back 19-8-2013.jpg
 
Gewoon zo lekker doorgaan jouke!
Het vetpercentage van 23 % zal ongeveer kloppen.
 
Heel veel succes met trainen en goed dat je nu alles al bijhoudt, kan je mooi het verschil zien straks!

Je hebt een stevige basis dus ik zou me eerst concentreren op wat cardio icm met kracht training natuurlijk.
 
Ik weet niet of ik in jou geval naast je dagelijkse fietsroute ook nog is de cardio erbij zou pakken. Als je naast dat aantal kilometers ook nog is vol de cardio erbij gaat pakken ga je ontzettend veel afbreken. Ik zou gewoon keihard gaan knallen met de gewichten met een goed voedingsschema en zoals je zelf al zegt, een degelijk splitschema. Op deze manier blijft er een goede balans tussen katabolisme en anabolisme. Suc6 ermee!
 
Ik weet niet of ik in jou geval naast je dagelijkse fietsroute ook nog is de cardio erbij zou pakken. Als je naast dat aantal kilometers ook nog is vol de cardio erbij gaat pakken ga je ontzettend veel afbreken.

Het fietsen zal gaan gebeuren als straks de grote vakantie weer over is. Uiteraard zal mijn eigen cardio dan minimaal worden. Ik vind het heerlijk om in de weekenden lekkere wandelingen te maken of misschien zal ik nog een klein ontspannen rondje hardlopen met mijn vriendin. Maar vanaf september zal het fietsen mijn cardio zijn.
 
Het fietsen zal gaan gebeuren als straks de grote vakantie weer over is. Uiteraard zal mijn eigen cardio dan minimaal worden. Ik vind het heerlijk om in de weekenden lekkere wandelingen te maken of misschien zal ik nog een klein ontspannen rondje hardlopen met mijn vriendin. Maar vanaf september zal het fietsen mijn cardio zijn.
Dan denk ik dat het met z'n stevige basis helemaal goed gaat komen :)
 
Ik denk dat voeding het belangrijkste is. Beweging zit er zeker wel in!! Ga zo door...
 
Voeding is volgens mij ook zeker een extreem belangrijke factor. Ik ben nog aan het rekenen en doen om een goed voedingsschema in elkaar te zetten. Maar ik loop een beetje vast op allerlei variabelen. Mede omdat ik kleine kinderen heb die ook moeten eten en niet zo goed eten, als ik anders eet dan zij. Dus vooral met het avondeten is dat een enorm gepuzzel.
 
Voeding is volgens mij ook zeker een extreem belangrijke factor. Ik ben nog aan het rekenen en doen om een goed voedingsschema in elkaar te zetten. Maar ik loop een beetje vast op allerlei variabelen. Mede omdat ik kleine kinderen heb die ook moeten eten en niet zo goed eten, als ik anders eet dan zij. Dus vooral met het avondeten is dat een enorm gepuzzel.

Eet met het avondeten gewoon mee. Zorg alleen dat je wat minder aardappeltje, rijst, etc neemt (kh bronnen) gewoon een lekker stukje mager vlees (ook goed voor de kids) en neem een extra portie groente (ook goed voor de kids). Beperk de sauzen tot rode saus.
Dus een keer op een dag iets meer kh met t avondeten is niet erg, maar maak t niet te gek. Ik zit ook in zo n situatie en eet gewoon gezellig mee. Anders begint t dieet extreme vormen aan te nemen :P mar het belangrijkste is, het werkt nog goed ook.
 
Wat zou in mijn geval een beetje goede verdeling EKV zijn? Ik wil graag vet kwijt en spiermassa aankweken. De standaard is 30, 50, 20 (als ik het goed heb gelezen) en dat zou voor mij betekenen om de koolhydraten iets naar beneden te halen. Betekend dit dat ik daarvoor in plaats meer eiwitten moet nemen? (bijv: 40-40-20)?
 
Wat zou in mijn geval een beetje goede verdeling EKV zijn? Ik wil graag vet kwijt en spiermassa aankweken. De standaard is 30, 50, 20 (als ik het goed heb gelezen) en dat zou voor mij betekenen om de koolhydraten iets naar beneden te halen. Betekend dit dat ik daarvoor in plaats meer eiwitten moet nemen? (bijv: 40-40-20)?

Afvallen en spieropbouw gaan niet echt samen om eerlijk te zijn.
Ik denk dat 40-40-20 om te beginnen met afvallen een goed begin is. Zowiezo eiwitten lekker hooghouden afvallen/spieropbouw. Ikzelf ben op den duur flink in de kh gaan hakken, dieet zal in t begin wat zwaar zijn maar went wel na verloop van tijd.

Weet niet precies wat een standaard verhouding is kwa eiwit, kh en vetten. Bij elk persoon ligt zoiets anders afhankelijk van hoe je lichaam erop reageert. Zodra je weet wat je binnen krijgt, weet je wat je aan moet passen.
 
Een commentaar op mijn trainingsresultaten wat ik jullie zeker niet wil onthouden. Volgens mijn zoontje van zes krijg ik al echt spierballen, want hij ziet al 'bobbeltjes op mijn armen'.
 
Back
Naar boven