AndroidHealthClinic

begin van de vastus medialis

Bezoekers in dit topic

danidoeni

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2004
Berichten
153
Waardering
0
hey weet iemand hoe ik bij beenoefeningen, dus squat, hack squat leg press..... mijn benen moet plaatsen om vooral de nadruk te leggen op het begin(dus vlakbij de knie) van de vastus medialis, en op het begin van de vastus lateralis!

let op dus ik wil het stukje rondom de knie dikker hebben! ik weet dat dit nietzozeer met de hoek van je voeten te maken hebt, echter wel met de ''mate van doorzakking'' moet je dus nou juist diep doorzakken en een halve bewegingsbaan naar boven maken? dus maw moet je voor gestrekte knien zorgen om de genoemde spieren aan te spreken, of moet je juist de knien constant onder een zekere hoek houden??

nou dan hoor ik het wel boysz
 
leg curls lijken me hier goed voor
 
hey weet iemand hoe ik bij beenoefeningen, dus squat, hack squat leg press..... mijn benen moet plaatsen om vooral de nadruk te leggen op het begin(dus vlakbij de knie) van de vastus medialis, en op het begin van de vastus lateralis!

let op dus ik wil het stukje rondom de knie dikker hebben! ik weet dat dit nietzozeer met de hoek van je voeten te maken hebt, echter wel met de ''mate van doorzakking'' moet je dus nou juist diep doorzakken en een halve bewegingsbaan naar boven maken? dus maw moet je voor gestrekte knien zorgen om de genoemde spieren aan te spreken, of moet je juist de knien constant onder een zekere hoek houden??

nou dan hoor ik het wel boysz


Zorg eerst voor een portie massa en ga dan trainen voor definitie.
 
Full Squats. Front/Back.
 
hey gasten bedankt voor de antwoorden, maar ik vroeg iets anders... ik vroeg namelijk hoe kun je het beste HET ALLER EERSTE BEGIN STUKJE (DUS RONDOM DE KNIE, EN NIET HOGER) van de vastus lateralis en de vastus medialis te pakken! dit heeft alleen te maken met de mate van doorzakking! mike je zegt full squat, maar dan pak je alle delen van de been spier in gelijke mate... dus ik denk niet dat full squat in dit geval een optie is!
 
@ tjipe, ik had innd dezelfde vraag als die van jou, alleen jouw vraag is ook niet echt beantwoord! iedereen roept maar iets zonder over de vraag na te denken....
 
Geloof mij maar, dmv full/below parallel front/back squats wordt dat gedeelte dik.
Zou niet weten wat je voor de rest wilt doen, staggered sets leg-extensions dropsets featuring piramide style ofzo?

Waarom zou je trouwens met een halve bewegingsbaan een bepaald gedeelte van de benen beter aanspreken, zorg met iedere oefening voor een zo groot mogelijke ROM.
 
Ik heb al eens gelezen dat zware quartersquats voor de verdikking net boven de knie zorgen, al zal deze uitspraak wel een hoop kritiek te verduren krijgen :rolleyes: Het is natuurlijk niet de bedoeling enkel quartersquats te doen, maar zo nu en dan

Bron: het stond in de Flex
 
Even terug on topic:

Misschien niet helemaal het antwoord op je vraag maar je kan inderdaad de vastus medialis en vastus lateralis zeer specifiek trainen. Een van de weinige spieren waar je echt specifiek de verschillende koppen kan trainen.

Nu voor de vastus medialis kan je best full squats doen. Hoeveel te dieper je gaat hoeveel te meer het punt boven je knie belast wordt, dus hoeveel te kleiner je de hoek moet maken (altijd kleiner als 90° voor vastus medialis). Wanneer je vastus lateralis wil trainen kan je best hack squats doen.
Op deze manier kan je fijntuning van quads doen.
Hoop dat je iets helpt.
 
@igunick, ja man...... succes met je examens!

#Hoeveel te dieper je gaat hoeveel te meer het punt boven je knie belast wordt, dus hoeveel te kleiner je de hoek moet maken (altijd kleiner als 90° voor vastus medialis)#

thnx man, tof van je!! dit was nou hetgeen ik wilde horen! ik wist namelijk niet dus hoe dat zat, eersdt d8 ik dieper indd en later d8 ik juist hoog! maar nu weet ik het
 
hey weet iemand hoe ik bij beenoefeningen, dus squat, hack squat leg press..... mijn benen moet plaatsen om vooral de nadruk te leggen op het begin(dus vlakbij de knie) van de vastus medialis, en op het begin van de vastus lateralis!

let op dus ik wil het stukje rondom de knie dikker hebben! ik weet dat dit nietzozeer met de hoek van je voeten te maken hebt, echter wel met de ''mate van doorzakking'' moet je dus nou juist diep doorzakken en een halve bewegingsbaan naar boven maken? dus maw moet je voor gestrekte knien zorgen om de genoemde spieren aan te spreken, of moet je juist de knien constant onder een zekere hoek houden??

nou dan hoor ik het wel boysz

Poliquin:


The vastus medialis consists of three parts: the upper division which thigh flexion occurs at 65 degrees, the middle division targeted at 35 degrees thigh flexion, and lower division recruitment at 20 degrees

The "teardrop" is in fact the vastus medialis oblique (VMO). There are three different innervation portions of VMO.

The upper division which thigh flexion occurs at 65 degrees, the middle division targeted at 35 degrees thigh flexion, and lower division recruitment at 20 degrees

Each single VMO exercise will specifically affect one portion more than the other two. The basic rule is that the lower the bench the lower the portion of the VMO recruited.

The best exercises to develop the VMO are Petersen step-ups, Petersen drags, and all forms of full squats including split squats. Snatch deadlifts on the podium are also excellent for this purpose.


(Petersen step-ups zijn side-steps op een verhoging.)
 
hey 3xl bedankt he! maar mag ik nog heel ff je aandacht! stel dat je dus 't begin stukje(beschouw ik als rondom de knie) van de ''teardrop'' wilt trainen, dan moet je de tenen naar buiten richten en vooral laag squaten, dus zodanig dat de hoek niet veel goter dan 35 graden wordt! en als je de vastus lateralis wilt trainen de tenen meer naar binnen gericht! en om de dikte van de lateralis rondom de knie toe te laten nemen behoor je de hoek tussen de knie niet veel groter dan 35 graden te maken toch...?
 
wat jij nodig hebt is synthol
 
Back
Naar boven