XXL Nutrition

Beginnde BB, zou ik bulken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Psycho

Novice
Lid geworden
11 dec 2012
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Hallo iedereen,

Eerst even voorstellen, ik ben een jongen van 19 jaar, 1m78 en weeg om en bij de 72 kilogram.
Ik heb nu een 4tal maanden aan fitness gedaan en wil me er graag wat serieuzer mee bezighouden.
Ik heb ik die 4tal maanden ook af en toe een kijkje genomen op deze site en al heel wat interessante dingen gelezen. Nu heb ik een vraag, zou ik bulken? Ik heb hier en daar al gelezen dat dit goed is op spiermassa bij te komen maar ik weet niet goed of ik het nou al moet doen?
Hier 2l foto's zodat jullie het je wat beter kunnen inbeelden.
Iemand btw ook enig idee van mijn vetpercantage?





The Psycho.

ikikikikik1.jpg


ikikikikiki2.jpg
 
Keihard gaan bulken zou ik zeggen. Nu je massa pakken en als je wilt kun je voor de zomer wel cutten. Cutten zonder bulk heeft sowieso geen nut.
 
Je zou een bulk kunnen doen ja, maar goed start fysiek !
 
Ik zou cleanbulken en je vetpercentage is moeilijk in te schatten omdat de belichting behoorlijk slecht is.
 
Alvast bedankt voor de snelle reacties ;) Als ik ga bulken is het dan goed om "Mass Gainer" te gebruiken? Heb dat wel eens horen vallen bij ons in de gym maar ik ben echt een newbie op vlak van supplementen en dergelijke.
 
mass gainer helpt veel voor bij te komen ik zou het pakken als ik jou was ik ben al van 60 kg ofzo naar 70 kg gegaan in 2maanden dus ik zou het pakken als ik jou was ;)
 
ligt er een beetje aan... als jij een goed voedingsschema opstelt en de hoeveelheden een beetje weggewerkt krijgt heb je geen mass-gainer nodig.

met volgende instructies kan je vrij makkenlijk een goed voedingsschema opstellen

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
 
ligt er een beetje aan... als jij een goed voedingsschema opstelt en de hoeveelheden een beetje weggewerkt krijgt heb je geen mass-gainer nodig.

met volgende instructies kan je vrij makkenlijk een goed voedingsschema opstellen

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

Wow, dankjewel man, net wat ik nodig had. Hier kom ik al een heel eind mee, dankjewel voor je reactie!
 
Back
Naar boven