AndroidHealthClinic

Beginnen in de sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ShotoNL

Cool Novice
Lid geworden
24 jul 2020
Berichten
34
Waardering
25
Lengte
1m86
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout.
Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht. Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed.

Alvast bedankt.

1. Benchpress (vaste stang)
2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)
3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd
4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells
5. Militairy press (dumbel)
6. Buik (aparaat)
7. Squat
9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)
8. Wide grip pull down

Met vriendelijke groet,

Shoto
 
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout.
Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht. Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed.

Alvast bedankt.

1. Benchpress (vaste stang)
2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)
3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd
4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells
5. Militairy press (dumbel)
6. Buik (aparaat)
7. Squat
9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)
8. Wide grip pull down

Met vriendelijke groet,

Shoto
Er zitten veel compounds in je training, dat is zeker al goed. Isolatie zou ik bewaren tot het einde van de training indien je nog energie over hebt (curl, triceps oefening, buik als laatse) nog effectiever is een programma zoals stronglifts volgen. Zeker als je 3keer per week wilt gaan. Succes in de sportschool, kijk niet te veel naar de rest en zorg dat je uitvoering/techniek prima is vooraleer je aan zware gewichten begint te denken.
 
In welke volgorde zou je deze oefeningen doen?En bedankt voor de reactie. Ik neem aan dat deze oefeningen dus voldoende zijn.
Met dank en groet,
 
Squat, dan bench, dan bend over row en military pres. De rest maakt niet zo veel uit. Zo zou ik het doen maar er zullen hier vast nog andere tips komen. Ik denk dat deze oefeningen ruim voldoen en vind het al heel goed dat je als beginner meteen veel compounds wilt doen en het machinewerk beperkt houd.
 
Bedankt voor de input. Ben al ruim een jaar thuis bezig met lichte gewichten, maar wil nu ook wat vooruitgang gaan boeken. Fijn dat er zo snel en positief gereageerd wordt
 
Thuis met lichte gewichten is anders dan gym, de verleidingen om te zwaar te gaan trainen licht op de loer omdat je buffels ziet bankdrukken! Ik zie dit zo vaak om mij heen gebeuren. Ga eerst zorgen om de juiste techniek te leren zodat je pijnvrij kan trainen ook in de toekomst. Succes met trainen.. 💪🏽
 
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik na lang thuis met dumbells getraind te hebben begonnen in een sportschool. Het is de bedoeling twee à drie keer in de week te gaan en wil dan een full body workout.
Is onderstaande voldoende, te veel, of te weinig? Van elke oefening doe ik 4 sets van 12 reps. 1 warming up en 3 met meer gewicht. Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus hopelijk staat het er goed.

Alvast bedankt.

1. Benchpress (vaste stang)
2. Biceps curl (dumbel) (zittend, elleboog in binnenkant been)
3. Tripceps (dumbel) --> twee handen achter het hoofd
4 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells
5. Militairy press (dumbel)
6. Buik (aparaat)
7. Squat
9. legg press (apparaat) dit apparaat gebruik ik ook voor mn kuiten)
8. Wide grip pull down

Met vriendelijke groet,

Shoto
Teveel oefeningen man. Haal een paar dr uit of verdeel het in 2 dagen.
 
Overigens doe ik over deze oefeningen ongeveer een uur. 4 sets 12 reps.
 
Welke zijn dat? Ik zit nog niet zo in het jargon. :S
Als je niet weet wat isolatie-oefeningen zijn, heb je ook nog niet de kennis om zelf een goed trainingsschema op te zetten.
Tip: zie mijn vorige post en pak een bestaand beginners-schema.
 
Als je niet weet wat isolatie-oefeningen zijn, heb je ook nog niet de kennis om zelf een goed trainingsschema op te zetten.
Tip: zie mijn vorige post en pak een bestaand beginners-schema.
Daarom kom ik ook hier met vragen. :D. Ik ben inderdaad aan het kijken, maar ja, wat te kiezen. Blijft de vraag wat isolatie oefening zijn.
 
De 5x5 strong lift spreekt me wel aan imnewhere

dat is een hele goede maar hier ligt juist het gevaar, ga eerst eens lekker trainen, gewicht komt vanzelf! Maak eerst kennis met de oefening zelf en techniek. Je kan maar één keer goed kapot gaan..
 
Jullie maken het me niet makkelijk. hahah.
Ik denk dat ik dan bij mijn eerste schema blijf maar de leg press + kuiten er uit haal en de deadlift er in doe. Die zie ik namelijk ook vaak terug komen

1. Benchpress (vaste stang)
3 bend over row (dumbel) Staand met twee dumbells
4. Militairy press (dumbel)
5. Buik (aparaat)
6. Squat
7. Deadlift

bonus:
* biceps
* triceps
 
En dit wil je elke dag gaan doen, hoeveel sets, hoeveel reps, hoe bepaal je wanneer je verzwaart en met hoeveel gewicht?
 
Back
Naar boven