AndroidHealthClinic

Beginnen met Actief training. hulp nodig met voedingsschema!

Bezoekers in dit topic

Marcokeke

Novice
Lid geworden
12 aug 2011
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
11%
Beoordeling en advies Voedingsschema!

Hi allen,

Ik zou beginnen met een korte intro over mezelf!

In train nu 1,5 jaar en wil het allemaal wat serieuzer aan pakken. Tot op heden ging ik 2-3x per week naar de sportschool met een split schemaatje welke ik altijd keurig volgde en elke oefening tot faal pakte. Hier heb ik de volgende stats bereikt:

Lengte: 1,78
Leeftijd: 21
Gewicht: 69kg
Vet %: 9.1

(Ik begon rond de 60kg en 10-11% vet)

Omdat ik het aantal trainingsdagen wil verhogen naar 5 en een uitgebreid en uitgedacht splitschema ga gebruiken wil ik uiteraard voor zo ver voor mij mogelijk is mijn voedingsschema op orde hebben.

Ik wil jullie vragen aangezien ik zelf hier nogal nieuw in ben a.u.b. naar mijn voedingsschema te kijken.

Als avond eten eet ik gekookte aardappels met groente en vless, rijst in de vorm van nasi, of pasta met rood/wit vis en saus op basis van room. Vlees is bijna altijd rood (Biefstuk enz.) maar 1x per week is het kip of kalkoen.

Hou er a.u.b. rekening mee dat ik niet de mogelijkheid heb om maaltijden klaar te maken vandaar dat ik het met brood doe ^^. Ik wil graag jullie mening horen en mijn voedingsschema verbeteren! Naast het geen wat er in het schema staat drink ik ongeveer 2 a 3L water per dag.


Alvast bedankt!

Marco
 

Bijlagen

Eetschema V1.xlsx
13 KB · Weergaven: 36

Laatst bewerkt:
vetten moeten naar boven lijkt mij
voor de rest ziet het er wel degelijk uit.

probeer wat gezonde vetten toe te voegen
hier een lijstje waar wel wat vetten inzitten:

bv: notenolie, lijnzaadolie, olijfolie
vis: makreel, gerookte zalm, heilbot, tonijn,
noten: hazelnoten, cashewnoten, walnoten
zaden: lijnzaad, boekweit, spelt
zuivel: eieren, kaas, melk, pindakaas
 
  • Totaal kcal voldoet aan doel en onderhoud: Onbekend, wat is je onderhoud?

  • Eiwitten > 2g per kg lichaamsgewicht: OK

  • Vet > 0,9 g per kg lichaamsgewicht: OK

  • Grootste deel bestaat uit onbewerkte voedingsmiddelen: OK, als je avondeten met name uit onbewerkte producten bestaat en je volkorenbrood eet
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

@free: dat dacht ik zelf ook al. Na jou bevestiging heb ik zojuist mct olie besteld verder zorg ik ervoor dat het vis gewoon lekker dik in de olijfolie gebakken gaat worden! Ik ga even rekenen en desnoods doe ik walnoten in mijn yoghurt.

@Temuijn: Het brood wat ik eet is woutkorn wat volgens mij één van de volkorenste brood soorten is. Ik probeer richting de winter voornamelijk spiermassa op te bouwen. Hiernaast wil ik ongeveer naar de 11-12% lichaamsvet welke ik volgend jaar zomer er af wil cutten.

Vraagje, wanneer is het het beste om de natuurlijke vetten in te nemen of maakt dit niet veel uit? Ik lees dat veel mensen het voor hun kwark doen.

Tx voor de reply's!
 
@Temuijn: Het brood wat ik eet is woutkorn wat volgens mij één van de volkorenste brood soorten is. Ik probeer richting de winter voornamelijk spiermassa op te bouwen. Hiernaast wil ik ongeveer naar de 11-12% lichaamsvet welke ik volgend jaar zomer er af wil cutten.
Tx voor de reply's!

Je onderhoud is hoeveel kcal je dagelijks verbruikt, zie de stickies om te berekenen.
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

@free: dat dacht ik zelf ook al. Na jou bevestiging heb ik zojuist mct olie besteld verder zorg ik ervoor dat het vis gewoon lekker dik in de olijfolie gebakken gaat worden! Ik ga even rekenen en desnoods doe ik walnoten in mijn yoghurt.

@Temuijn: Het brood wat ik eet is woutkorn wat volgens mij één van de volkorenste brood soorten is. Ik probeer richting de winter voornamelijk spiermassa op te bouwen. Hiernaast wil ik ongeveer naar de 11-12% lichaamsvet welke ik volgend jaar zomer er af wil cutten.

Vraagje, wanneer is het het beste om de natuurlijke vetten in te nemen of maakt dit niet veel uit? Ik lees dat veel mensen het voor hun kwark doen.

Tx voor de reply's!

ok no problem.
 
Back
Naar boven