MuscleMeat

Beginnen met bodybuilden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

timwanders

Novice
Lid geworden
29 aug 2022
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
70kg
Hoi allemaal,

Ik ben Tim, 23 jaar, 1.87 lang en ik weeg +-70kg. Ik ben sinds 2 maanden begonnen met gymmen en wil graag beginnen met bodybuilden.

Ik heb al veel artikelen gelezen hier met tips en dat heeft tot nu toe al erg geholpen, maar toch wil ik graag jullie hulp met een aantal dingen. Ik train 3x per week (maandag, woensdag en vrijdag) en doe vrijwel altijd een full-body workout, maar heb gelezen dat een PPL schema beter is. Als je wilt beginnen met bodybuilden, is het dan aan te raden om veel full-body workouts te doen of is een PPL schema juist beter?

Ik had het volgende schema in gedachten:
Maandag: Push
Dinsdag: Pull
Woensdag: Legs
Donderdag: Rust (of cardio)
Vrijdag: Push
Zaterdag: Pull
Zondag: Legs

Zou dit aan te raden zijn? En hoeveel verschillende variaties van de schema’s zijn aan te raden?

Een ander ding waar ik op stuitte was voeding. Voeding is natuurlijk een van de belangrijkste dingen bij bodybuilding en wil hier ook hard aan werken. Tegelijkertijd ben ik ook een student en is het budget redelijk beperkt. Als je maar graag genoeg wilt kan alles, dus hier heb ik ook vertrouwen in, maar heeft iemand tips voor redelijk goedkope gerechten die goed passen bij bodybuilding?
 
Laatst bewerkt:
Ik had her volgende schema in gedachten:
Maandag: Push
Dinsdag: Pull
Woensdag: Legs
Donderdag: Rust (of cardio)
Vrijdag: Push
Zaterdag: Pull
Zondag: Legs
Perfect schema

Een ander ding waar ik op stuitte was voeding. Voeding is natuurlijk een van de belangrijkste dingen bij bodybuilding en wil hier ook hard aan werken. Tegelijkertijd ben ik ook een student en is het budget redelijk beperkt. Als je maar graag genoeg wilt kan alles, dus hier heb ik ook vertrouwen in, maar heeft iemand tips voor redelijk goedkope gerechten die goed passen bij bodybuilding?
Eiwitten: kip / wit vis (goedkoopst per/kg) / huismerk kwark
Koolhydraten: brood / rijst / aardappels / havermout
Vetten: pindakaas / hele eieren / kaas / noten

Alles huismerk en bulk kopen dan is het allemaal betaalbaar. Ga je bijv lindahs kvarg 500gr 2.50€ eten of huismerk kwark 500gr 0.80€, maakt 0.0 uit voor resultaat, smaak is anders. Uiteraard met kruiden / flavour drops kan je alles goedkoop op smaak brengen.
 
Heb net advies gegeven in ander topic met beginner.
Je kunt zo een schema uit een ander Log overnemen. Begin je ontbijt met 100g havermout, met 600ml Yoghurt/Melk of Sojamelk.
gain(3200Kcals)
90g vet(810Kcals)
180g eiwit(720kcals)
rest carbs ~415g (1670kcals)

Kipfilet en eieren van (Turkse/Syrische) winkel
 
Wat nu als die nieuwe frequentie, zo'n 100% toename niet bevalt? Ik zou op basis van 'ik heb gelezen' niet ineens 2x zoveel gaan sporten, met 3-4 kun je even zoveel resultaat halen en ook PPL doen.

Als je net zoals ik spiergroepen 2x in de week wil trainen, maar geen tijd hebt voor 2x PPL dan valt dat af. Kan zomaar zijn dat je met 2x het beste resultaat haalt met full body en met 4x een ander schema beter past dan PPL. Upper lower of een PPL + full body kan ook. Wees niet bang om een weekje een andere aanpak te doen als je weinig tijd hebt.

Een goede en leuke training is beter dan tot in den treure vasthouden aan een schema omdat dat het beste zou werken.
 
Trainen = voor de prestatie's Voeding = voor de looks.
 
Denk dat het beter is om eerst alle gewichten te leren kennen cq oefeningen goed uit te voeren. Als je borst wil trainen dan is de basis bankdrukken, zorg eerst voor een goede uitvoering hiervan. Net als benen de basis is squaten en deadlift en dat geld net zo met rug en schouders ga zo maar door. Leer je lichaam kennen voeding is zeker belangrijk maar ga eerst beginnen met goed trainen. Zie de jochies wel in de gym net een te klein t-shirtje aan tel in aanslag bankdrukken met 80kg tot de stang op de borst ligt krijgen ze em nooit meer omhoog.
 
Denk dat het beter is om eerst alle gewichten te leren kennen cq oefeningen goed uit te voeren. Als je borst wil trainen dan is de basis bankdrukken, zorg eerst voor een goede uitvoering hiervan. Net als benen de basis is squaten en deadlift en dat geld net zo met rug en schouders ga zo maar door. Leer je lichaam kennen voeding is zeker belangrijk maar ga eerst beginnen met goed trainen. Zie de jochies wel in de gym net een te klein t-shirtje aan tel in aanslag bankdrukken met 80kg tot de stang op de borst ligt krijgen ze em nooit meer omhoog.
Allemaal? Gelukkig zijn ze genummerd.
 
Back
Naar boven